Wednesday, July 15, 2009

gerimis dinihari...

...mata aku x bleh tutup mcm biasa.huhu.aku x sure la skrg ni aku 'org' mane berdasarkan tabiat tido aku ni. nk kate ikut waktu msia tido, x kene langsung waktu tido aku ni.huhu.

oh,ape nk citer yer? kureng idea la..

hmm..ari ni klw ikutkn, kt lyon ni ade bunga api sempena 14/7. ada ape dgn 14/7 ? tnye cek gu-gel yer. igtkan aku nk g tgk, skali hujan + kilat sambung menyambung..daa boommm ! so x jadi la pergi tgk. so ape lg, melayan movie la.

hah,baik aku citer pasal movie la ek, so td tu kitorng tgk citer gadoh.ape lg,donlod kt torrent la.bagus citer ni.tp malangnye x dipanggungwayangkan pon (kot?). citer ni aku kate bagus sbb die citerkan masalah perkauman,politik,kaki bodek etc etc kt msia terchenta kita tu.

aku masih TERtnye² la, adakah org melayu or cina or india masih lagi sensitif giler² bile kite kritik kaum tertentu yg mana kritikan tu fakta ? dlm movie ni, bg aku, lakonan gangster bdk² skola tu ok, x nmpk mcm buat² w/pun ade la TERnmpk sket kt muka bdk² cine tu.overall, klw korang ni jenis berfikiran terbuka dan tak menghukum org terburu², bagus kot korg tgk movie ni. (oh, rupenye org politik ni sensitip sgt, mcm bdk kecik ade gak aku tgk,sbb tu pk mcm bdk².aihh)

smlm mlm lak, kitorng tgk citer histeria. aku tgk review kate best citer ni.so aku pun donlod la.bg aku best gak la citer ni bg citer seram.bkn stok hantu² berkain putih punye.die seram campur thriller, mcm kebykan citer Us or Uk tuh. alaa,citer diorng terperangkap dlm suatu tmpt,n then sorg² kene bunuh. bagus la histeria ni.itu yg aku TERpk slalu, mcm sorg ahli pencipta kt msia kate (zul kot name die?), org msia ni kreatif. event meniru pun, kreatif gak la. x tiru bodoh je.kekadang tu, citer Us tiu korea pun copycat trus.cume ade la adegan² cium² tu byk sket. ni ape aku prasan la.

sblum² tu lak, aku tgk citer public enemy. aku tgk ni pun sbb tarikan johny depp n marion org french tu. sygnye aku TERlepas 10/15 mins pertama.dtg² aku duduk tgk diorng tgh tembak². nk kate best sgt x la jugak tp ok la. (alaaa..aku ni mmg x reti nk kritik/kutuk² mende buruk 1 movie tu la, aku try cari mende positif dlm movie, tu yg btkan aku rase sume movie aku tgk ok jer wpun org sekeliling aku kate, citer mcm bodo jer..aihhh)

n sebelum tu lak, aku tgk citer jackie chan yg kt jepun tu.shinjiku (?) accident kot title die.die kate kisah benar (tp mcm biase diolah sket bg dramtik mcm citer public enemy gak). so, pakcik ni dtg jepun sbb nk cari awek die. then tgk² awek die dh kawen.frust sgt, die pun buat ape je keje yg bleh btkn die hidup secara legal kt jepun w/pun keje membunuh.last² die berjaya gak hidup secara legal.

ah,pendek kate, sume org² jahat yg 'special' ni, diorng ni ade nilai murni yg bagus iaitu berprinsip,derdisplin, brotherhood,kuat jati diri etc etc. ni ape yg aku prasan dgn kisah² gangster/mafia/yakuza etc etc la. kite ni boleh je nampak jahat bg org lain, tp yg penting kite mesti buat baik kt org yg sama² dgn kite secara ikhlas. ceh wah ! :p

kekadang tu movie ni pun bleh dijadikan sumber munasabah diri tuk aku.papepun, aku akan try cari mende positif dlm movie aku tgk klw dak, bazir mase aku je ! oh yer, aku tgk citer kinta, ala² kungfu versi msian lah, aarghhhh..aku tgk ni x abes sbb tertido dgn cara arahan pakcik tu. menidurkan jer filem die. hehehe (oh oh, pandai pun aku kutuk movie..haha)

oh,sbg info je,skrg ni dlm dunia jailbreak ifon ni, ade sedikit 'clash' antara 2 group yg buat program tuk unlock n jailbreak (jb) ifon ni. 1 group ni, golongan muda mudi berumur antara 15-20an n satu group lagi, antara 20an-30an.

group muda ni, mcm org muda biase, bersemangat n ambition, n group agak tua ni, agak berfikiran jauh dan perfectionist. so, probnye, group muda ni, dh jmp cara nk jb, so diorg pun release software diorng.actually, dlm group yg tua ni, diorg dh jmp cara cume diorng nk tggu dulu so that pihak apple x tau ape yg diorng jmp tu n then group tua ni pun nk perfectkan dulu program diorng supaya xde bugs nnt.

so, org muda ni mcm x puas hati, die ckp, klw dh jmp 1 lubang tu, exploit jer la, klw apple 'tutup' blk lubang tu, kite cari lubang lain, so last² group muda ni pun release die punye program. so, sbb x mau kalah n nk jaga nama, group tua ni pun release diorng punye program.

itula kisahnye, tp yg bagusnye, program diorng ni free ! aku mmg menyokong brg free sbb bukan sume org kaya n yg penting bg aku, better aku try buat sendiri drpd hantar kedai.klw x dpt baru la dgn pasrahnye aku hantar kedai. aku rasela kan, kite ni x yah la nk takut² nk cube dgn teknologi² baru ni.

oh, x sume freeware x bagus n x sume software berbayar bagus.yg penting, cube dulu baru tau. skrg ni byr software trial version punye, try la, klw x suke bleh try yg lain. n klw dh suke, beli la, klw xde duit lak, donlod n berharap dpt beli software tu.

so papepun, fikir² !

jgn menerima jer.

ps : aku yg masih belajar (skill) nk memberi...hmmm

No comments: