Tuesday, October 06, 2009

quick quick

aku baru prasan yg quick kt part dieu dh bertukar warna jadi hitam. klw dulu die warna merah tp skrg ni aku tgk die dh renovate dh. hmm..mase aku lalu tu, terasa lak nk makan burger ikan die tu tp ntah nape, kuih telinga keling lak dlm bygn..hehehe..name lain bg kuih tu adelah kuih deram yer in case korng x tau la..

oh ye, secara pantasnye aku nk update ckp yg aku masuk tv..hahaha..at least klw org nk cari aku or nk tgk aku mase muda2 bleh la tgk archive tv3 5/10/09 yer. w/pun 1 saat je tp ok la :p

ari ahad lepas ade umah 1msia kt paris.ade la jmp pm,menteri luar negara,anak che det, org dun tmpt aku, anak slh satu sponsor team f1 msia, then datuk iklan susu yg kuat tulang tuk org tua bersama suami die n ramai lg la..

sronok gak, ramai manusia rakyat msia, ramai cantik2 n byk mknan aku yg x dpt makan. bace betul2, aku TAK dpt makan..cess..tp papepun bleh la jd kenangan aku kt france ni.

gmbr2 tu tgk la kt fb, aku x bwk camera aku time tu so tumpang menyelit kt camera org lain la.hehehe.

oh yer mase nk balik lyon tu, sempatla aku berlakon dgn pakcik contrôleur tu. menjadi plak tu lakonan ala ala pelancong aku tuh.ahakss..apepun syukur la aku x yah byr pape. fuh..

anyway, aku terpk gak pasal soalan nk satu alirankan sekolah ke bhs melayu.tetibe aku terpk la kn, or alternatif la, aku rase kekal je skola skrg ni..then buat ala2 plkn lps upsr tuh. tp bukan g hutan la, just g skola2 je. mcm bdk2 skola cine g skola melayu or india n so on selama 1 bulan ker ape ker. bleh katekn nk memupuk semgt 1msia la kononnye :p

sbb ape klw ikutkn sejarah, kite dpti mende ni dh disepakati n then mende ni 'mcm' ok je. tp ntah la sejak pemikiran liberal ni merebak, tetibe sistem yg ok jd x ok.

klw ikut dr sisi pemikiran positif la, klw la dh ade skola cine knpae org melayu xnk masuk je skola tu sbb die x halang pun. berdasarkn pengalaman aku la, diorng tetap ajar gak org melayu ni w/pun ade la cekgu2 merungut2.

cekgu2 jenis ni bkn menrungut kt org melayu je tp kt bdk2 cine pun die bt mcm ape ntah. so bile aku pk pk balik, mmg sume org ni same je, cume kite tertipu dgn kaler kulit, bahasa, etc etc. klw ikutkn tahun aku tu, ade 2 org je melayu, aku n sorg kwn aku ni. then bawah aku ade bape ntah, n then skrg ni aku rase dh lebih 50 org kot. cume tu la, ibu bapa kene pandai la kot.

1 aliran bagus, byk aliran pun bagus.bg aku la, bile byk aliran ni, byk method belajar, so byk advantage bile sume2 bdk ni 1 skola mase skola menengah or uni ker. tp tula, mentaliti kene tukar la kot.

bg sorg engineer n pendpt aku la, keje die samada wujudkn something yg xde or mengimprove satu sistem tu. contoh, telefon. improve lg baik drpd buat something yg baru utk connecting people kn ? ceh mcm pengiklan fon no-kiah plak :p

ntah la, kekadang org mmg sdp je mengkritik, cube dh terlibat dlm bidang tu, x tetanggung beban.

hah, aku baru tahu tips nk masuk tv. klw la ade upacara soal menyoal ni, klw korg nk femes n masuk tv la, baik tnye soalan2 hal ehwal semasa yg boleh menaikkan kredibiliti penjawab soalan tu. so nnt tunggu la esok, sure korang kuar tv nye. xpun, jadi tradisional dpt masuk tv gak ;)

ps : oh, adalah amat x patut bile sorg pemimpin yg dh salah diampunkan n dicalonkn. mcm la xde calon lain yg bagus tp bersih kt bumi msia tuh kn ? aku terasa mcm jwpn 'org tu' x kukuh la. sng counter attack ade la.imho.

sedang mencari lubuk emas tuk stage..haiyaaaaaaa !

No comments: