Tuesday, January 05, 2010

oh msia..

aku baru je mengikuti isu semasa pasal perkataan 'Allah' ni. hmm...selepas belek punya belek, akhirnye 1 konklusi aku (drpd sumber yg aku bace la), apa agenda diorang nk mintak gune name Allah?

so, katekn klw tak boleh menang kes tu yakni pihak kdn, ape strategi diorng pulak nak selamatkn org² islam yg 'lemah' tuh ?

ade org bagi hujah mcm sume org islam kt msia ni kuat iman, ade lak yg bagi hujah ckp mcm org islam msia ni mudah dimanipulasikan.

hmm..ntah la yer..aku pun x layak nk ckp ape pun, cume, better, elakkan daripada membawa masalah yg beso.

skrg ni aku tgh bace novel snow crash.mak oi, geek gile bile aku bace novel ni.tp best la, mcm angel n demon action die. stkt ni aku baru bace separuh spnjg brape bln ntah. dlm tu ade ckp, 3 mende yg merebak dgn cpt iaitu virus,drugs n religion.

then die ade citer lak pasal zmn mesoptamia la, n so on. n aku teka nnt mesti ade sangkut paut gak dgn illuminati gak novel ni.aku x tau lg sbb aku x bace abes lg novel ni, so kite tgk penghujung die nnt.

oh ckp pasal novel, asal la novel melayu yg aku beli sume cover mcm x best jer. aku igt lps bace snow crash ni aku nk bace tunggu teduh dulu tp cover die gmbr pompuan la.aiyoo slack betullah.x bleh ker cover² buku melayu ni bt simple² jer cover. x yah letak gmbr pompuan.letak gmbr penulis ker, title beso² ker,abstrak yg x meriah sgt ker, senang sket aku bawak bace dlm bus or tram.

hmm..so, maybe aku x bawak la ko novel melayu tu teman aku mase dlm bas,hah, aku nk bace kisah benar plak pasal sorg bdk africa ni yg buat kincir angin daripada brg² besi buruk jer yg mane btkn aku rase inspired dan bakar semangat aku yg makin lame mcm makin berkarat lak. oh yer, cover buku tu, ade gmbr kincir angin n gmbr bdk tu so x malu sgt la kot aku nk bace.huhu

so, papepun, rujuk kpd mereka yg berilmu,dan bukan kepada mereka yg ikut akal sendiri buat keputusan. even dgn org berilmu pun, tgk pendapat die seimbang ker tak dgn keadaan skrg ni. yer betul, fakta adalah benar tapi kerana fakta juga org tak bersalah bleh mati. so, last², tanye hati korang sendri, then cari jwpn sendri, insyaAllah korang betul.

aaaahhh...aku rase aku terkena penyakit, makin nk exam, makin relax plak ! cess..pergila ko saitannnnnn !! tulunggggggg!!

No comments: