Saturday, January 02, 2010

should i ...

dalam misi aku nak meng'experimen' ape yg aku cakap awal² dulu pasal iklan tu, aku rase, mase stage nnt kot aku free btul² (kot)..hmm...

prof aku ade ckp, trop d'info tue l'info. maksudnye, byk sgt info bunuh info. skrg ni byk sgt berita or general² knowledge kt tenet, so, bile dh byk sgt, ssh nk cari mane yg betul n mane yg salah. kene byk bt cross reading klw nk info betul. last², amik mase byk giler tuk tahu info yg satu tu, hmm...nmpknye bkn senang nk duk zaman moden ni.

so, aku rase, baik aku lupekn pasal berita² terkini n baik aku tgk tv. rase penat btul melayan berita or pengetahuan am. baik aku jd expert dlm bidang aku. huhu

so antara program tv yg akan aku ikut, tele matin n grand journal la kot.

aarrghhh...fokus awad !!

aku rase, tibe masenye aku menghambat keluar imaginasi n kreativiti tertido dlm diri aku ni. makin aku jadi org biase, makin malas aku.

so, aku akan mula buat music/irama lagu sendiri n snap byk² gmbr. maybe aku akan bt blog baru pasal mende ni kot. demi menjaga anonymous diri kreatif aku (ecehh) ni, aku gune nickname lain n bg hint dlm blog ni. pandai² la korang google kt tenet ni yer.

bahan tuk latihan yg aku name kan 'latihan kreatif' ni aku dh ade dh. sumenye open source. bleh download free kt tenet. cume aku kene practice betul² n hari² lah. aku gunekn untuk bt lagu tu : pd n untuk gmbr sume tu : luminance hdr.

pasal music or irama tu, bleh gak la mengingatkan aku balik pasal fizik. pasal gelombang. makin menarik lak gelombang ni. pasal gmbr lak, aku suke giler gmbr² jenis HDR. mcm gmbr aku letak kt bwh tu la. gmbr yg terlampau aku panggil.

gmbr terlampau ni, die gune konsep, cerah - gelap. so bile 2 jenis gambar ni bercantum (of course dgn software aku ckp td tu), die akan menghasilkan detail gambar yg kite amik tu. snap satu gmbr je pun bleh bt gmbr hdr ni, cume kene dlm format 'raw' la baru original sikit hdr tu.

arrghh..nnt dlm blog yg aku ckp tu la aku citer detail lg. hehe.aku rase kan, aku ni jenis teknikal la. so, aku akan make sure, 'keteknikalan' aku ni bleh bt aku k-R-e-A-T-i-f. x mau la aku jd org kebanyakan. org yg sikit itu untung. hehe

oh, stkt ni aku akan gune kamera canon kesygn aku tu je. camera jenis point n shoot je. bkn camera beso gabak tu. akanku buktikan yg kemahiran teknikal aku bleh kalahkan camera gabak tu.hahahaha. ( <- ni statement bile aku xde duit nk beli mende canggih ni :p)

ok, till then, jmp kite lg. mgkn aku akan akan lebih byk menaip mase akan dtg kot. memandangkn ini tahun akhir aku, insyaAllah. taraaaa..eh silap..tataaaaaaaaa :)

oh yer, selamat tahun baru. tahun ni saya berazam nak jadi kreatif n bt byk duit ! yeehaaaa!

No comments: