Tuesday, October 23, 2007

gegegege

sejuuuuukkkk!!!minggu ni aku rase mcm berada dlm peti ais jer.tak sangka lak aku tours ni pun sejuk giler gak.budak² ni kate smlm suhu negatif n ari ni pun rasenye negatif gak kot.w/pun kelas aku cuma 5 mins jer dgn jln berlenggang,tp kesejukan die tuh mcm memaksa aku pakai baju winter jer.tak expect pun aku kene kuarkn baju winter awal² gini.

hmm..so akhirnye afrika selatan gak menang wc rugby.dionrg mmg patut menang kot.papepon match ari tuh agak 'fight' gak la.tp kan,yg 'lawak' nye time nk bwk piala tuh ke padang.siap jatuh bape kali ntah bende bawah piala tuh.then bdk kecik tuh tetibe nanges la pulak.lepas tuh,bende tu sume org (kot?) nampak sbb die buat 'live' event tuh.so,aku rase mcm x 'best' lak.mcm xde preparation jek.memalukan jer :p

aku rase kad raye aku dah sampai mesia kot.memandangkan aku dpt beberape 'respons' dari penerima² kad tuh.so,kirenye,laju gak pos ni.dulu, x silap aku dlm 2 minggu baru sampai, tp thn ni, 1 minggu gitu jer.bagus btul.kalo lah aku bleh pos diri aku ni.hahaha :p

haaa..lg 1 biter baik.x sure la aku dh citer blom.kat tours ni ade kfc!! x sangka btul aku.aku dah nmpk kfc ni 3 (ker 2?) minggu lepas kot.time tuh aku naik kete dgn budak² kelas aku ni.sbb kitorng kene buat TP kt ST ni.asal ntah kene pergi ST ni pun aku x tau.bagi jer IUT software yg diorng gune kan senang.ni menyusahkan jer.kalo dekat xper,ni jauh giler.berbalik kepada kfc,mula time aku tgk 1st time tu,aku igt aku ilusi kot,sbb time tuh puasa then aku teman bdk² ni g makan kt mcD so,mgkn sbb aku lapo sgt sampai aku nmpk kfc tuh.then,pagi td,time nk g ST tuh,aku nmpk dgn jelasnye kfc tuh.siap letak belon² lg.haha.so realiti la kfc kt tours ni.gumbira sungguh hati ini.bleh la aku melantak ayam goreng sedap kt tours ni.so x jd la plan aku nk g paris tiap² 2 minggu :p

ces,kalo la aku tau pagi ni xde kelas,sure dah aku bleh tido dgn enaknye.dah la sejuk.heater ni lak,die mcm tutup pagi tuh.then air panas pun gitu gak.terpaksa aku mandi dalam nyanyian jer sbb nk tahan sejuk.nila masalah diorng ni,interaksi x berkesan antara org st dgn iut.ikut jadual,patutnye pagi ni ade kelas, tp org tuh kate ptg baru ade kelas.last²,kitorng pun balik umah.ni yg fé chié sket,sbb nnt sure die ganti kelas tuh.kelas tuh lak 5 jam!! tuh la kelas paling lama pernah aku attend.padahal kelas tuh buat design kotak² kecik n buat bulat² (etc..) kt software tuh.huhuhu.bile pk² blk,sng jer jd engineer ni,just design kotak² kecik tuh then anta kilang.dah keje siap.tp tuh la,kene 5 jam kelas untuk 6 séances la ! arrghhh !!

oh esok aku ade exam entreprise n lusa aku ade presentation projet aku.so,doa²kn la saye eh ;) mekasih

hmm..dah nk cuti ni,tp aku x sure nk pegi mane.ade idea x? (selain raya kat LR la)

hah,td aku terbaca 1 artikal ni,die kate mesia nk buat kajian pasal teh tarik,nasi lemak n roti canai kat pusat penyelidikan (?) mane ntah.kajian tuh sure la kt luar mesia.ape yg bt aku pelik ni,nape la nk bazir duit pegi kaji bende² 'makanan x sihat' tuh kt angkasa lepas.pelik jer.ape yg aku tgk la,xde manfaat langsung pun kajian tuh.mcm la sume org mesia nk hidup kt angkasa kot.baik duit tuh buat kajian bende² yg lg bermanfaat lg bagus.( <= biter ni aku dpt kt 1 komen org yg die kate die bace biter tuh kat bbc.aku xde mase lak nk cek balik kt bbc tuh,so korang usha² la biter tuh btul ker x ek) cukup² la dgn penyalahgunaan perkataan angkasawan tuh.cukup la sorng jer angkasawan 'celup'.x yah tmbh lg.nnt org luar tgk,rendah giler standard kite.kalo nk tmbh lg, buat la ikut prosedur² nk jd angkasawan (<= ni pun ade org bg tau aku pasal title angkasawan ni.aku x tau pun.x sempat nk cek pon.tapi bile dah 2 org bg tau aku gitu.so,aku consider btul la kot.mesia xde angkasawan lagi.huhuhu)papepon,bagus ker menipu untuk 'senangkan' hati org ek ?mgkn baik tuk mase skrg (time menipu tuh) tp mase² akan dtg mcm mane lak ek.

dah dah !! ptg ni aku ade 1 kelas jer.tuh pun kelas english.so relax lah sket.tetibe aku dah x rase mcm raya lak,padahal skrg ni still raya lagi nih !! terasa mcm nk dgr lagu² slow lak time sejuk² ni.nnt la aku upload lagu jiwa² :p

daa~~

9 comments:

akirasuri said...

Padil!
Kad raya memang tak akan sampai sebab kad raya tu masih ada kat akak.
Ha ha ha.
Asek tertangguh-tangguh jek nak post..
Sory..

Tak apalah..
Nanti akak gantikan dengan benda lain..
Erk!! Tapi mungkin lambat lambat lambat gilalah baru nak sampai :))


Pssstt: yang pasal angkasa-not tu, biasalah semua benda datang secara berpasangan. Setuju tidak setuju. Membazir tidak membazir. Buang masa tidak buang masa. Semua bergantung kepada individu. :)

Anonymous said...

fadhil,
sori sesangatt ehh..
aku agak kelam kabut lately buat itu ini..
tak sempat nk plan bbtul..
nnt noel jom gi turki/greece lak nak?
plan dr skang laa...hehehe

Anonymous said...

oh ye..gudlak pekse..
saya pun ade exam arinih..

Anonymous said...

alaa kak ati..igt kak ati anta..huhu..sedis2 nih..ni yg kene bg kad lg cantik n menarik ni..ahakz (demand la pulak :p) asal lambat lambat lambat gila baru sampai eh? uish..curious ni..

xper fara..no hal la..noel ni ok jer..nk plan tuh boleh kot,tp aku lmbt sket la maklum la xde tenet..huhu..gudlak same kamu jugak ;)

Anonymous said...

cik padil..
ko pkai cadence kah?software yg kat ST tu..
hu hu ..ekceli klu pkai tecno trans kat ST..tu mmg hak milik dia..kat skool kitorang pon..rasenye awal2 tu ade prof ckp psl ni..cam nak beli software pkai tecno dari ST...mmg susah n mahal laa..

pasal astronaut tu..hurm klu kat bbc dia mmg report astronaut..tp kat cnn dia report as space tourist..org ckp jadi cemni sebab cnn tu US, n US cam kureng sket ngan ape2 yg berkaitan ngan russia..he eh he..wallahualam..

Anonymous said...

a'a aku gune cadence tuh..x silap aku,nnt 1 ari tuh aku ade 10jam cours de cadence..huhu..bleh jadi giler gak tuh..huhuhu..ooo..kirenye,ade astonaut mesia valide la ek?ok la tuh,thanks four d'info.

Anonymous said...

*for de info

Anonymous said...

takpeee..at least cadence lg bestt dr protel or pape logiciel yg aku pnah guna sblm nih..

Anonymous said...

tuhla,cadence mcm lagi senang sket kot..tp pening2 gak kot..ntahla