Friday, October 19, 2007

lalala

salut...huhu..minggu ni kan aku mcm xde mood sgt nk taip² nih.ntah la ek.maybe minggu ni aku baru start study kot.haha.next week aku ade exam pasal entreprise ni,so doa²kan la saya dpt jawab ek.merci.

so,sepanjang minggu ni n minggu lepas,aku asyik usha jer mende 'ni'.patut ker x patut aku beli mende tuh.selepas berkira² ni,mmg bleh la aku beli mende tuh.dan memandangkan function terpenting die tuh,aku pon igt nk beli mende tuh esok kot (maybe lps kelas ni kot!) aku rase berbaloi kot kalo nk dibandingkn beli laptop. 5 or 6 kali lagi murah.dan mende tuh,lepas aku tgk review die,bleh tahan gak la kepantasan die.yg penting,portable.hmm...jadi gamer la aku lepas ni.(aku bg hint ni :p)

last weekend aku beraya kt paris.solat raya kt tours nih.huhu..punye la sedih aku.aku igt diorng ade la letak carpet untuk sejadah mcm org² islam kt grenoble buat.skali,sampai² aku tgk,xde pon bende nk tutup lantai tuh.dan aku tengok ramai gak org² ni bawak sejadah sendri.patutla pelik jer aku tgk diorng ni bawak sejadah dlm bas ari tuh.so,aku pon berdiri jer la sepanjang nak tunggu solat tuh.

beza aktiviti antara grenoble n tours ni time solat raya ni:kat grenoble,diorng sediakan carpet,n sape yg bawak sejadah tuh,n kebetulan ade kat saf dpn,diorng pon (kire mcm) wakafkan sejadah tuh dgn baling sejadah tuh kt blakang,kire nnt xde la org solat atas lantai jer.time diorng baling² tuh,aku rase...waahh...indahnya islam (time² raye mmg aku 'sensitif' sket :p) kat tours ni,diorng kene bawak sejadah sendri.lepas tuh,kat grenoble,diorng solat kire ikut waktu yg diorng tetapkan.mcm die kate solat kol 9,lebih kurang sket kol 9 gitu,die trus start n diorng x tunggu org² yg lambat sampai.sebelum solat tuh,diorng takbir raya jer la.kat tours lak,diorang kate kol 9 start solat,tp last²,dlm kol 10 gitu baru solat.hmm..so,dh kol 9 tuh,benti takbir raya,die ada mcm 'penyampaian hadiah' la.hadiah tuk budak² kecik yg dah hafal Quran.aku tgk ari tuh,dlm 8 org gitu kot yg dpt hadiah tuh.then die sambung mcm tazkirah skejap.tgk mcm org sume dh dtg jer,diorg pon start solat.

dari segi bacaan masa solat tuh lak,kat grenoble,imam tuh baca dgn suara sedih gila.sampai terasa makmum² yg lain turut nanges(kot?)mmg sedih la.sampai die teresak² (ker terisak²?).jeles gak kekadang tuh,org bleh menangis bile baca ayat² Quran.aku ni,dgr pon,kekadang mcm xde prasaan papepon.terasa hina sungguh.astarghfirullah.yg kat tours punye,imam tuh baca biase jer,tp ade kekadang tuh mcm sedih gak.dgn suara serak die.hmm...then,lepas solat,mcm biase khutbah la.hah,time solat tuh,aku sempat menyelitkan diri untuk solat atas sejadah.lepas tuh,semua org pon balik umah.yg bezanye solat raya time ni,thn lepas,aku pegi naik tram,tahun ni aku naik bus.tahun lps aku pergi 3 org,time ni aku g sorang.thn lepas aku x dpt 'gesel' pipi kt masjid,tahun ni aku dpt (kan bagus kalo aku tau pakcik yg gesel pipi tuh ckp ape.huhu) dan tahun lepas,lepas raya,ade org blanje mkn,tahun ni..huhu..mkn sorg².sedih x? haha (saje nk mengedik² buah :p)

then aku pun raya dgn budak² paris sabtu tuh.byk gak bdk² nih masak.sambil tgk france kalah.too bad.kesian ade gak kt france ni.diorng dh main bagus gak la 2nd half tuh.tp xde nasib kot.n ahad pergi embassy.okla kt embassy.nmpk gadis² melayu.hahahaa.n bleh la aku kenal muka² org kt embassy ni,kenal umah malaya kt mane n so on.w/pon x terasa meriah mcm thn lepas,tp,okla.so itu la citer raya aku tahun ni.hmm..gmbr2 aku x amik byk pon,itu pon ade gmbr aku skeping jer aku amik.takde envie langsung dah nk amik gmbr.haihhh..tp ade jer gmbr aku mencapub kt kamera bdk² lain. :p

so,next year raya.aku pun x sure kt mane.tp kan,bile pk² blk dlm train,aku rase mcm nk hidup nomad lak.memandangkn aku dpt duit pindah.aku igt thn dpn nk g tmpt lain.dah bt 1thn,then pindah lg.then final year,lari kt tmpt lain lak.tak pun mintak program pertukaran plajar ker amende ker.rase mcm best lak.tp aku kene tangguhkn hasrat aku nk masuk ecole la kalo aku bt gitu.hmm..ade pape nasihat?oh yer,tgv yg aku naik nk pegi paris ari tuh,lawa n canggih gak la.warna purple seat die.best².maybe tgv yg pergi alsace kot.(tp train tuh dr poitier)ntah la,papepon tgv tuh nmpk menarik.dan nampak 'sncf' sket.hehe

haihh..tetibe aku rindu sama adek kecik aku lak.asal ntah.then tetibe gak aku rindu pada sender of little stars in the bottle ! :p ur stars shine my life thn ni.ahakz ! ;) hope korang pun ada stars korang la ek...(haihh...ape ntah aku mencarut ni!! :p)

p/s : dan tetibe gak,aku suke kt lagu siti yg aku up kt player ni.aku suka kat siti lak.haihhh..asal sume 'tiba²' ni 'dtg' ek?keh keh keh :p

selamat berpuasa (ganti) 6 !! :)

ringkasan cerita : terasa mcm byk hint jer aku bg dlm en3 ni.sape dh tahu tuh,buat² tak tau la eh.hehe.(tp asal aku kene bg tau aku bg hint ek?sbb aku nak straight to the (hidden) point).

9 comments:

Anonymous said...

hehehee..best entry nih..
tp cian gakk..knape tak solat/raye ngan adik² yg baru smpai tuh?

Anonymous said...

padil!!
saye pon penah naik tgv jugak
mmg cantek tp buat saye pening...coz ari tu rasenye dia laju smcm..

n saye ingat lagi budak pompuan yg kasi msg in da bottle tuh!!! seb baekk saye rajin intai balang kamu ye
hih ih ih i
btw..kamu sudah berubah kasih kah padil?

pasal hidup nomad..if kamu jenih suke hidup cemtu, tak kesah nak pack n unpack barang..hantar kotak ke sini sane..ok la kot..
cam saye ni..jenih mudah attacher ngan sthing..susah kot..
ni nak tinggalkan grenoble sure nangis sampai lembam mate..eventho skang ni mmg sungguh tak suke grenoble..he he he he

panjang plak saye bebel..

hoping there will be a star that can light up my miserable life =)

Anonymous said...

owh owh owh
sblm saye terlupe..
kamu mau beli php kah?
or sat..maybe ps3!!!
yeah
saye rase mmg ps3..
if laptop harga 1500€..mmg ps3 3 kali lagi murah la..

padill..saye buat stage kat tours n jadi peneman kamu maen game!!

gheee

bpboyz said...

alaa semy..sipi jer lg tekaan kamu tuh..ps3 mane saye ade tv..hehe :p so mmg btul la ko jd stage kt tours eh? best2 !! ape maksud kamu berubah kasih tuh eh? hahaha... chutttt!! jgn ckp kuat2 tau semy :p xper2 semy..nnt ade jer bintang berkelip2 dlm hidup kamu nnt..(chewah :p)

fara..budak2 ni lari pegi angouleme raye dgn member2 diorng..huhu..sbb tuh aku sorg2 jer ari tuh..

Anonymous said...

satu
padil jiwang! sekian terima kaseh!
ha ha ha.

dua
kad raya macam sampai lambat.
ataupun mungkin tak sampai kot.
ha ha ha.

tiga
selamat hari raya dik!
maaf zahir dan batin.

Anonymous said...

padillll
ape berahsia dgn saye ni..
meh bisik same kamek ape yg kamu mahu beli..he he he
if nak soh aku buat stage kat sane..tulun carikan company µelec satu plsss :)

sorry..saye manyak menyampuk kat sini..maklumlee..blog kamu aje lah tempat persinggahan saye..he he he..
dimane lagi mahu saye melalut kan? :p

Irfan Hashim said...

aku tau ... psp kan ?? tepat skali

Anonymous said...

owh tidakk..
saye taip php ke
apekahh??
patut la ko ckp sipi2 je..
ha ha ha ha
malunye sayee

bpboyz said...

oh kak ati anta kad raye gak ker?hehe..merci beaucoup (<=ni bkn mencarut eh :p)..mesti sampai punye kad tuh..ishh..yg 1st tuh..hmm..ntah la eh,x dpt nk diertikan la pulak..kah kah kah :p

xper semy..typo jer..aku phm..hehe..dtg la slalu ek..err..ST tours tuh ko x mintak ker?nnt aku tlg usha2kn yg lain gak eh..

alaa cek ipan,nak gak tuh :p