Friday, October 26, 2007

cutiiiii !!

bu de bu ai~~ sejak seminggu ni aku suke dgr lagu ni.mcm best jer.mule²,aku dgr lagu ni time kat colmar dulu,mase melawat prof français sambil melawat junior..ehem..so,time tuh,diorng menyanyi lagu nih mase 'farewell' diorng.then sampai sini pun,ade org bg aku dgr lagu tuh,then ape lagi,aku pun trus mintak kt bdk chinese yg junior baru sampai tuh.x sangka lak die ade lagu ni.so, aku pun layan la tiap² ari.mengimbau kenangan la pulak dgr lagu ni :p

alang² tuh,aku bg tema lagu duo sambil merangkap lagu² mengimbau kenangan lama la tuk playlist kali ni.ahakz! kekadang tuh mende² slow ni menenangkan fikiran dan melayan perasaan la pulak.sama mcm jalan slow² kt centre ville/bandar la.lagi² kat france ni,diorng jalan laju jer.so,bile aku jalan slow² tuh,dpt la menikmati pemandangan.ntah la ek.bayangkan korng berada di tgh² bandar yg kebykan org berpusu² (alamak skema plak ayat :p),then korang jalan slow²,nnt korang dpt tgk 'something' mase tuh.ntah la x reti lak aku nk xplain.tp tuh la, bile tgk org jln lelaju ni,rase mcm kelakar lak.tp slow² selalu x baik gak,nnt otak pon slow gak.so,skali skala jd 'slow' ok kot :p

hmm..aku rase cuti ni aku x pergi memane kot melainkan turun naik paris jer nnt kot.ntahlah,rase aku mcm ade byk keje (padahal bleh jer abeskn time weekend) tp ntah la.xde arah tujuan cuti ni.huhu.so,kite enjoy dlm umah dgn alat mainan baru! hehe.

oh yer,skrg ni aku dah nmpk perubahan pada rambut aku.hahaha.die makin mengembang :p tu lah,aku igt nk buat rambut ala² afro.so maybe x gunting sampai bln 2 thn dpn kot.tuh plan aku jer la.nk tgk,ape agaknye rupe aku ni bile buat afro.sure kelakar giler.time muda² ni la nk bt mende² gitu,baru best sket.lantak la org nk kate kusut ker x suke ker,asalkan impianku tercapai.hahaha.so,sesiape yg dekat dgn aku jer la tau 'perkembangan' rambut afro aku.hahaha :p

err..tau x,skrg ni kt france,prof aku kate,diorng mcm nk bt satu badan pemantauan or undang² kot,ntah la die panggil ape, die nk suruh sume prof kt universiti or kt skolah check report murid² diorng,dan make sure report² ni x copy paste dari tenet.kalau report tuh ade copy paste dari some websites ker,diorng akan buang pelajar tuh n gantung sekolah or universiti la,maksudnye,x bleh nk masuk uni selama brape tahun ntah.diorng buat gini sbb nk make sure report bdk² tuh ori.iyerla,skrg ni,search kt tenet jer, dah dpt.senang giler.ni bkn bdk² skola or uni jer yg bt gitu,even engineer pon buat gitu gak.sbb tuh kot diorng buat 'restriction' copy-coller tuh.

oh,lg 1,korang tau x,angka kosong tuh dicipta dr org melayu.ni cume hipotesis jer la.sbb die kate yg kosong pd tamadun melayu zmn dulu² tuh wujud lagi lame dari tamadun india.dgn teori mat² saleh yg lain,mmg ade bukti yg kuat gak la yg org melayu bt kosong dulu.tp itu hipotesis jer la.kene byk bt reseach lg prof tuh ckp tuk buktikan kenyataan tuh.hmm..maju gak org melayu dulu² kan.ntah la,sbyk mane bende kite buktikan yg melayu zmn dulu ni hebat pun,kalo melayu skrg mcm skrg gak,xde gune gak (kot) nk buktikan mende tuh.sbb,org malay ni kan suka bangga² suatu pencapaian tuh then die benti takat tuh jer.alaa,mcm mane nk xplain eh?hmm..xper la,korg bt² phm jer la eh :p (asal aku rase en3 kali ni aku susah nk xplain eh?huhuhu)

okla,lagi aku citer,lagi korang x phm kang.so,selamat bercuti sume !! dan good luck exam ;)

4 comments:

Anonymous said...

fadil,
esok aku nk buat mee bandung..rugi ko x dtg grenoblee..hehehe

Anonymous said...

padil
slamat bercuti!!
n serious..
mee bandung fara sungguh sedappp

Anonymous said...

maggie mee bandung aku pon syedapp.. hihii

Anonymous said...

hohoho..nnt time aku dtg grenoble ko buat lah mee bandung eh fara..

ces,maggie mee buat rambut botak la..patut la... :p