Friday, April 11, 2008

anda ada susu ?

pada suatu hari,di dalam supermarket yg dkt dgn hostel penuh hutan aku, ternampak kelibat aku tgh mencekak pingang dgn tgn kanan n tangan kiri menunjuk kepala (ala ala mcm nk tembak kepala gune jari - kire tgh berpk la ni konon² nye) yg melihat jenis² n harga susu didpn mata aku.

x pernah rasenye aku melihat harga² brg sbelum aku beli, biasenye aku amik angkut jer mane berkenan. lg² cokelat hitam lindt yg berperisa oren ker, ade kacang ker ape ker ape ker...so,mase tgk² susu ni, aku terpk , nk beli susu mane ek? yg penuh lazat berkrim ker ? separuh krim ek? ker nk beli susu asli (hah,jgn pk pelik lak!)? asal byk jenis susu ni ?! mak aih harga,mahal la jugak.x prasan aku harga susu pun dh naik dh. bak kate² junior kt sini,sejak diorng dok sini,dh 3 kali harga brg naik. oh..aku x prasan pon.huhu.bagus btul diorng ni.

then tetibe dgn suara makcik² berbual (kacau lain org tgh pk jer), ape² yg diorng bual sbelum ni aku dgr,tp terasa mcm angin lalu jer dlm lubang telinga, (hah, ni yg pelik gak ni, aku ade sindrom membiarkn perkataan² berlalu saje dlm telinga aku tanpa aku phm..maksudnye, bile org ckp dgn aku,aku dgr tp aku x tau die ckp ape..padahal org² lain phm org tuh ckp ape, ker aku tgh khusyuk pk something ek? ker ape prob die ni?huhu..ssh la gini klw ade 'org' ngadu masalah..tergugat aku dgn status pendegar setia ni..huhu :p)

tetibe, (mgkn aku dh stop pk kot), aku terdgr makcik ni ckp lebih kurang, meh sy mintak tlg kt org muda ni, serta merta aku yg perasan org muda (mmg muda pun) aku toleh,nasib baik xde org muda lain, klw x... so,makcik ni mintak tlg amikkn eskem connetto (kot?) sbb die x sampai, then die ckp lg,meh makcik bt caress yer (err..membelai² blkng bdn). mekaseh.

then aku berpaling balik,trus amik susu cap ape ntah, trus pergi dgn senyuman manis dibibirku ini.hahaha.

moral : harga naik mcm mane pun, aku ni klw ade org 'show some love' or bt aku tersenyum, aku dh x pk dh harga die bape.senyum itu lg mahal dr susu tau ! ahakz! :p

ps : adalah segala aksi n dialog ditokok tambah untuk tambah perisa cerita ni.

ps 2 : haihh..tetibe ramai la plak nk bt mogok or sewaktu dgnnye kt mesia..cube la mogok bermotif n berpoint la sket..malu la dh tua² pun mcm bdk² kecik jer..

ps 3 : oh oh...aku dh ade keje,ces, sng jer keje aku ni.hahaha.tp boring la jugak.haihh..pekerja yg boring btul aku ni :p

No comments: