Saturday, February 07, 2009

ahahakz..

akhirnye angkat sumpah gak mb baru perak.fuh, lega org² kem sane.

aku slalu gak follow blog chedet ni, artikel terbaru die buat aku rase seronok n suka lak. maksud aku, chedet pun ade sense of humor gak la. tergelak aku bile bace akhir perenggan posting baru tuh.haha. kekadang tu, sindiran die pun lawak gak tp x selawak yg posting baru ni la.

itu la 'kuasa' pena org ckp.oleh sbb kite dh maju skrg, kite panggil 'kuasa' keyboard. hanya dgn beberapa taipan di keyboard jer dh boleh buat pelbagai rasa. x ker power tuh?

aihh, yg aku peliknye la kan, asal la kem² sinun tuh x terima kenyataan/realiti lagi ? bukan ker, raja tuh memilih mb dr reps yg dpt byk undi ? (errr...aku x tau pun pasal politik n institusi pelembanggaan M'sia ni, so sorry klw sala yer, tlg btul kn). asal nk berangan² nk saman la, nk demo la, etc etc

klw la kite pk lebih dlm sikit la, kenyataan or realiti ni terjadi mcm mana ek? Siapa yg buat realiti tu ? Tuhan ker org ? dan ape plak fikiran korang bile kite tak terima realiti ? bkn ker maksudnye mcm kite x terima kejadian Tuhan ?

haih, patutnye yg ade byk org blajar agama kt kem sinun tuh phm mendalah ni. terima dgn hati yg sabar. mcm la org mesia ni bodoh sgt nk menilai. bkn ker kem sane tu mng pun sbb dr wakil² rakyat yg bermasalah ?

bkn ker dulu tv slalu kepoh pasal wakil² ni ? so, adakah rakyat akan pk yg diorng akan undi kem sane lg bile rakyat² ni tau yg kem sane tuh penuh dgn wakil² yg bermasalah ? come on la, rakyat x bodoh la.

klw la bersabar sket, insyaAllah la pru akan dtg kem sinun akan menang balik sbb rakyat² ni dh nmpk ape jenis wakil² rakyat yg ada kt kem sane tuh. ituhla, dulu bile kuar kes kate wakil rakyat ni bermasalah, kem sinun tuh xnk pecat, nk tunggu bukti la ape la, tgk skrg, nyesal x agaknye x pecat awal²?

klw ikutkn aku, aku sokong sgt² ideologi politik islam ni, tp oleh sbb org² yg mendokong ideologi ni x betul, maka aku x brape berkenan lak nk sokong. last², klw aku (akan) jadi pengundi la katekn, aku akan sokong org yg nk jadi wakil tuh, x kesah la die dari kem mane, asalkn budi pekerti die baik n berguna kt org ramai, aku tetap undi die, x kire india, cina or org asli skali pun !

n klw la kem yg mendokong islam tu x berpakat same dgn 2 kem lain tuh, alangkah bagusnye...

ape yg sedihnye ialah org x bertanggungjawab ni telah melakukan satu perbiadapan yg agak pokemon kt raja tuh. ape yg aku tau la kn, dan ape yg keluar dr kenyataan media oleh pihak istana, raja melantik mereka yg byk undi dlm negeri tuh. dah panggil pun sume wakil² rakyat tuh, dan diorng yg majoriti ni setuju. so, raja tuh buat keje die. salah ker?

so, apakah perasaan korang bile kite bt keje yg betul, org lain menyalak nyalak ckp kite salah buat keje. x ker hampas gas org² menyalak tuh ? nk kate bodoh kesian lak, nk pergi ajar diorg, diorng nk belajar ker. aihhh...

ps : keluh kesah jer bile tgk suasana m'sia ni tp dpt dihilangkan dgn berita satelit iran dh dilancarkan dh baru² ni. klw la org² m'sia berfikiran matang sket.

pps: oh oh, x baik berkalau kalau ni.

No comments: