Monday, February 09, 2009

masa masam..

aiyoo, lagu² dlm citer slumdog ni dah bersarang dh dlm kepala aku. nak² lagu 'ringa ringa'. siap bleh ckp keling lagi aku dibuatnye.hahaha. papehal pun pakcik ar rahman tuh buat lagu best² sbb byk citer hindustan mase aku kecik² tgk, ade jer name pakcik ni. itu bg aku la.

hah, hari ni aku g caf. (errr..tabung pertolongan keluarga ? klw di direct translate, klw btul la translate tuh :p) punye la ramai manusia dlm caf tuh. dah la bangunan caf tuh agak jauh dr station tram. dlm 5 mins lebih gak la aku berjalan.

then tunggu beratur just untuk dpt kan nombor jer. asal la die x buat mesin yg ade nombor tuh ek? x phm aku. dh la beratur tuh dlm 20 mins. nasib baik la ade epal tuk disumbatk dlm telinga aku ni. so,tgh beratur tuh, tetibe ade makcik ni nk menyelit. hah, aku punye beratur lame senang² jer die nk potong. nasib baik die x potong dpn aku sbb aku bt muka agak bengis.muahaha.

so, sampai kaunter tuh, makcik tuh ckp aku kene tunggu lagi 1 jam gitu.hah ! alang² dh sampai aku amik gakla tiket tu. tunggu tuk kaunter lain lak. aihh..

sampai² tunggu tuh ade gak la aku merayap keluar. pegi fnac tgk sd card. adoii, sd card 2GB pun bleh 8euros lebih. padahal dulu aku beli 4gb lebih kurang same harga gak. dah tuh asal aku x beli yg 4gb kan ? tuh la, kekadang tuh bukan kuantiti yg penting, just mencukupi ape yg aku perlu dah cukup kot.

last² aku x jadi beli dh.baik aku beli kt ebay jer kot. lagi murah.huhu. then aku pergi tunggu balik kat caf tuh. then baru aku prasan yg caf ni pun buat duit gak. contohnye, die letak mesin fotokopi kat 1 sudut tuh n then kenekan 15sen tuk 1 keping dan mesin tuh x pulangkn baki.

klw aku kt grenoble dulu or kt tours ker, xde lak mesin ni. klw die nk fotostat pape ker, pakcik or makcik dlm kaunter tu yg buatkn. tp kat lyon ni, waa..kayo la gitu caf tuh :p sbb ramai org kot. bleh bwk untung gak mesin fotokopi yg brape la sgt tuh.ishh...

oleh sbb aku xde kelas, aku sempat² la pergi menengok² blog or paper² lain. then aku terjumpa 1 blog ni yg membawa aku kpd beberape blog² yg lain. ape lg klw bkn citer pasal perak tuh kan. hah, x abis² lg.

masing² nk ckp diorng betul. then ade lg tuh keluar teori² diorg pasal org itu n org ini. teori pasal kaum tuh suka la n padan muka kaum ni gaduh².papela, yg penting bkn nye politik, ekonomi yg patut dahulukan dulu skrg ni. nnt bile ekonomi dh stabil nk guling krjn ker nk main belakang beramai² ker x kesah dah (itu pun akan menyebabkan ekonomi x stabil)

bak kate org², akhir zaman ni akan dipimpin oleh mereka² yg bodoh².

ps : oh, apekah dgn cacian, makian atau cemuhan kt something or someone akan dpt membetulkan diri sendiri ek ?

No comments: