Wednesday, February 25, 2009

barca..

oh oh, sejak kebelakangan ni la, asal la barcelona ni asyik rapat² jer dgn aku. mcm tau² jer :p

smlm ade la 3 org junior dtg lyon tgk match lyon-barca. cess, mula² aku n cek dinie mmg nk tgk match ni, punye la semangat kitorng pergi stadium nk beli tiket. sambil² tuh, siap ade braderie la plak kat kedai die tuh. hasilnye, 1 jersi lyon yg dh berzaman punye aku beli.konon²nye nk pakai mase lyon main la,dan konon²nye aku sokonh lyon dr zaman² lepas la. kononnye la..

last² tgk, dh abes tiket kene jual. ces, hampeh betul. last², alang² dh kuar, ape lg, g ronggeng jap. main boling n makan kedai india yg kitorng TERjumpe.(ni pun same, sejak dua menjak citer slumdog tuh, ade jer kait² dgn india 'jumpa' aku..aishh.. hasil dr hasutan cek JEPP, aku pun donlond la namastey london.huh !)

frust la kononnye x dpt tiket sbb tuh g ronggeng jap. padahal xdela nk sgt tgk. tp, yg peliknye, bdk 3 org tuh ckp diorng beli tiket kt tenet mlm sebelum match tuh.laaaa..hampeh betul. x terpk lak aku kt tenet tuh ade jual tiket lagi. then aku blk² try tgk website die, dh xde dah jual. hampeh btul. last² tgk kt tv jer.hmmm..

err..oscar dh lepas, aku yg x pernah rase nk amik tau pasal oscar terus jd semangat nk tgk oscar live ahad lepas tp xde rezeki. ntah papela. ni bkn aku ni. tp aku tau sbb ape aku jd semangat, sbb ape lg, citer pakcik boyle tuh la. tgk, name pakcik ni pun aku bleh igt, aihhh..klw ikutkn la,pengarah yg betul² aku igt cume luc besson jer, itupun aku tau mase kt colmar yg prof ni ckp pasal org² french terkenal kt antarabangsa. xpernah nye aku nk igt name pengarah² ni. huhu. ade 'tanda²' ni dtg melawat aku..huhu..

hah, citer pasal barca, mase aku tgk² list pemenang oscar tuh, nampak la akak cruz menang. hehe.hah, akak ni aku igt sbb die blakon dlm citer vanilla sky. >:D aku pun tgk² la citer ape yg die blakon tuh, skali tajuk die vicky cristina barcelona. barcelona lagi..hmm..ape menarik pasal barcelona ek? korg yg dh pergi bleh kongsi pengalaman x ?

arini, baru aku perasan, yg celak mata tuh mmg bleh memikat org, contohnye aku. ahh, xdpt aku menghalang drpd melihat ke mata perempuan yg bercelak ni. semacam ade magnet yg tarik mata aku tuk tgk mata yg bercelak tuh. smpai 'puan' punye badan perasan aku tgk die. aduii, malu seh. dh la dlm bas. aku pun x tau nk cover mcm mane dah. bleh kate 3 kali bertentang mata tu. die tgh duduk kt dpn n mengadap aku yg tgh berdiri berhimpit² dgn org lain.

so, aku pun x taula nk cover mcm mane lg, nk tgk belah kiri ade penghadang besi, belah kanan lak ade makcik yg mengadap aku, tgk dpn lak, ade daya dr mata celak tuh. so, last² aku cover dgn buat head bangging secara slow, konon²nye tgh dgr lagu rock la tuh. ces, tp serious, akak tuh prasan aku tgk die. nk jer aku senyum. hahaha.

papepun, sejak smlm, byk mende gak la aku 'nampak' dlm bas or tram ni. byk ragam² org yg btkn aku rase lawak jer. tuh yg aku suke tgk pakcik gad elmaleh buat show die, sbb ape yg die citerkn tuh mmg betul pun. mmg pemerhati yg bagus n penyampai yg bagus pakcik tu w/pun die bkn keturunan french tulen.

aihh...aku rase la kn, aku kene train balik otak aku ni tuk 'beringat' la. sejak 2 menjak ni aku rse mcm lost memory senang sgt.klw dulu bleh igt no fon 15 org,skrg ni, x smpai 3 no jer aku bleh igt, bhy ni. ni la salah satu musibah teknologi. (huh ! salahkan teknologi lak :p)

ps : saye suke tgk awek sy pakai celak. sangat sangat menawan hati kalbu sy ni.hehehe.x sabarnye nk tgk lagiii :p

ps 2 : aku igt nk letak lagu slow sket tp x jumpe lak file die kt ner, so aku pun letak lagu indie band the times ni. lirik ntah pape tp muzik ni la terngiang² dlm kepala aku. aduiii !

ps 3 : cek JEPP bile nk update blog pasal percutian luar biasa kite tuh ek ? aku malas nk update ler. update la blog ni.

ps 4 : aku tgh mencari camera dslr 2nd hand bwh 100euros, klw ade sape nk jual, bg tau la aku ek. (<= ni ade kaitan dgn subjek optoelectronique aku ni..aku dh ssh nk imagine bile bace jer, kene bt uji kaji sendri kot br bleh phm terus terang.huhu. x sehebat dulu la aku ni.huhu)

ps 5 : aku try masuk belakang wifi umah aku ni, cess, x berjaya lgi, brape ribu data ntah die nk, br bleh aku penetrer :p backtrack dah jd distro dah skrg, so, aku tgh berpk² nk dualboot dgn ubuntu ker backtrack..hmm..

ps 6 : makin lame makin kuat hati aku ni suruh beli module gps tuk ipod aku ni. aihhhh...tolonggg!!

ps 7 : aku tgh menunggu drama sebabak era sebenarnye ni.hehehe. chow !

No comments: