Friday, June 26, 2009

tidakkkkk !!!

kite mulakan cerite ari ni dgn kematian MJ.huhu.aku bukan die hard fan die, tp aku tgk aura die 1 dunia ni, aku tetibe rase kagum kat die.dan aku pun bercadang nk beli tiket concert die mase julai.huhu

bleh korang bygkan, ade org, cita² die hanyalah untuk berjumpa dgn MJ. dapat jmp MJ jer, org yg cita² die tercapai tu rase hidup diorng dah complete. punyala aura mj ni kuat. bukan sorg yg bercita² gitu, ramai woo !

then aku terigt mase zmn kanak² aku yg tgk video clip die.betul la org ckp, cara die dance tu, bt kan org lain rase 'something'. time aku kecik, ade gak la aku berjoget tiru mcm die.haha. papepun, RIP MJ. semoga asbab die membuatkn sume org rase gembira masukkan die ke syurga insyaAllah.

(huhuhu..skrg ni biter pasal MJ,sedih + kagum lak aku tgk)

ok,citer kedua lak. baru aku tau,kenapa aku terasa mcm tak bermaya jer dok sini. sbbnye, aku berhenti mengejar. siot ! ni aku perasan pun sbb aku tertgk video kt ted. org tuh ckp, success is not a single road, but it is continuous journey.

so, aku pun dh tetapkan 1 matlamat dah.dan aku akan menuju ke arah tu insyaAllah.

ekceli, baru aku sedar, aku kene ada long term aim daripada short term aim la. sbb klw aku aim yg short term punye, aku akan berhenti mase tu. ni aku prasan sejak aku dok france. ruginyeee. so, bile aku kisah kat long term aku, kegagalan aku utk short term, akan buatkan aku rase tak kesah, sbb aku mengejar yg long term.

err..phm ker? ah papela, ni tuk aku gak. so, fadhil, fikir mase hadapan !

cerite ketiga, uit adakah betul ape yg aku baru taip 30 mins lepas.huhuhu. isi borang, isi no kad bank, then confirm. huhuhu. ni aku buat secara otomatik la plak. mgkn sbb aku dh lame pk n malas nk pk lg kot.huhu.tidaaakkkk ! papepun, saye happy ! ;)

cerita ke4. aku baru tau ekceli yg france haramkan burka. ape yg aku x paham, diorng (french) kate mendokong falsafah liberté (freedom) tapi, bile org lain pilih untuk pakai tudung, die halang lak, apekebende liberté diorng ni ?

diorg ckp dgn haramnye tudung ni, die dpt memastikan yg pompuan islam/arab ni dpt kebebasan. errr? ape la, org yg pakai tudung tu, aku rase la, kebykan memilih pakai tudung atas kerelaan sendri (sepatutnye la). so, asal la diorg ni sebuk² nk mengacau kebebasan org lain. ishh

cerite ke5. pelangi itu kelihatan semakin cerah dan lame :)

apa maksudnye bile org yg kite tidak kenal merasa kehilangan bile kite takde ?

No comments: