Thursday, February 25, 2010

i'm happy...as always :p

ade byk perkara yg bt kn aku happy ari ni. 1st, sorg prof tnye aku, tak nak buat these ker ? hah, maksud tersiratnye tu, aku ade chance la tu. klw ikutkn dari skolah rendah sampai la menengah, ape yg cekgu aku ckp, menjadi. alhamdulillah. so, adakah sama doa cekgu di france dgn msia ? kite tungguuuuu..

yg keduanye, aku akhirnye dpt gak makan churossssss ! yeehaaa. aku dah ckp dh, churos grenoble sedap. rase die still sama lg. panas diluar, lembut di dalam.hehehe. terasa mcm blk kampung pun ade gak. aku pun x sure sbb utama aku suke grenoble adalah ape. papepun, aku rase mcm kt umah sendri bile jejak kaki kt grenoble. klw dpt stage kt grenoble, lg buat these, perghh..masyukk tuh.

okla,2 tu je aku nk citerkn.byk lg nape aku happy :)

oh yer, citer sikit pasal weekend aku bersama budak² yg bakal nk kawin kt lyon ni. at 1st mmg aku jangkakan x ramai org join. so, impression pertama aku mmg tepat. tp yg dtgnye ada la lebih dr 40 org. kire ok la tuh kn. bleh buat solat jumaat n khutbah bahasa melayu lagi. dan ustaz die pun best. serious, ni best bkn sbb best dgn lawak² yg macam ustaz² lain kt msia tu, ni best dr segi ilmu yg disampai. so, berbaloi² sgt la aku hadirkan diri. hehe. cume tu lah, aku x dgr sume la, organizer katekn, papepon nnt aku dpt soft copy n record ari tu. so bleh la sambil² dgr melayan ceramah ( mengurat isteri) dlm bus :p

then esok nye lak, kitorng ramai² mkn kt resto cine alang² menyambut thn baru cina. yg ni ramai org dtg. 50 lebih. best² cume masalahnye sempit sikit. pakcik kedai tu pun satu, org tnye cukup x 50 - 100 org, die kate, boleh². aku doubt 'kebolehan' pakcik tu sbb dr anggaran aku, mcm ngam² jer. tp okla, muat gak akhirnye. bleh tahan makan. cume yg slacknye, bdk² ni ssh nk bergaul la sbb ade meja kan. klw event ni or bilik tu kitorng bleh déco sendri, rase mcm nk letak meja kt tengah then duduk keliling situ. ala² main music chair. lebih ruang, lebih byk muka kite nmpk. lebih TERgerak nk berkenalan. tp tuh la..

sinon, ok la, bdk² ni pun bg kerjasama yg bagus. kerja kitorng jadi senang sbb diorng ni sungguh berkerjasama. tp ape yg agak regret sket ialah, kitorng x dpt nk bt grand² n bg interaksi secara senang antara diorng (mase thn br cina la) mase kursus kahwin tu, sgt ok. rapat jer. ustaz tu mmg best la. x dinafikan.

so, drpd event ni gak la, aku blajar byk mende. hoho. thanks mengundi aku !! x pernah aku rase 'bz'. seriously, aku slme ni relax² je. tp bile nk nganjur event ni dpt gak la aku rase nikmat bz org² yg mengeluh bz. ok ape, otak bergerak laju tu. so, next perkara bz aku, pindah rumah for good ! tungguuuu

ps : oh, org ckp tido tgh ari boleh optimumkan otak. hmm..bagus². tp kene tgk balik cara die tido. mcm, mlm tu die tido kol bape? brape jam die tido ? lepas bangun tido die bt ape ? etc etc. stkt amik rumusan ckp tido tgh ari bagus, adalah x kukuh tu. same gak mcm amik ayat Quran separuh². sbb tu aku rase, kite kene BACA. mcm chedet ckp, baca pape jer.tiada halangan utk baca.

4 comments:

rem said...

rindu jugak churros kat grenoble!!
tapi asma' tak jemput balik (kampung) pun sejak dah kawen ni... :( :p

bpboyz said...

alala..sian rem..blk la kampung grenoble tu,jenguk2 gunung alpes :)

nienaryonie said...

ape lagi yg sronok kat sana??

semy said...

padill..aku still nak tergelak bile teringat ko kate churros bau nye macam goreng pisang panas..hehhehhee

btw churros tu klu cecah ngan nutella..mmg slurrrppppppp...time nak beli sure tamak..6 tak cukup..amik 10..skali tak abis..hahahhhahaa

miss grenoble :(