Sunday, September 24, 2006

1st ramadhan untuk tahun ni :)

selamat berpuasa semua !! so mcm mane korang nye 1st puasa ? (kepada mereka yg boleh puasa lah) akunye, hmm..mcm biase lah banyak tidoooo !! gilerlah, aku mmg plan nk bangun kol 11am tp ntah nape bile aku bangun jer tgk dah kol 1530pm gitu. perh !! gilerlah. teringat kat colmar dulu. kitorng lawan tido paling lame. (teruk betul perangai kan?) lepas sahur tuh, aku ingat x nak tido, so aku pon call umah n quelques un/e mes ami(e)s. then x sangka lak aku boleh tertido lame giler. cis, bleh jadi makruh pose nih.tp kalau ikutkan logik, patut la aku tido lame, coz hujan pagi tuh, x perasan aku.hmmm...

cakap pasal pose, aku akan make sure barang² ni sentiasa ade : telur, kacang tanah,ikan bilis n milo. kalau xde bende ni, hmm..sure x lengkap sahur aku.x kesahlah lauk telur jer tp bg aku itu dah kire best dh time pose² nih ;) sure korg ckp kesian kan? xper² dont worry la, kesian² pun lagi kesian kat korng yg x sahur kan? hehehe..

ok citer lain lak.ari jumaat ari tuh, kitorng warga mesia grenoble bumi indah ni pakat² pergi palais des sport sokong team mesia. hmmm..kalau bg mereka yg x paham game mmg bosan pon. tp bile dh paham bleh jadi semangat nk sokong. mcm aku la :p time kitorng sampai tuh, team pompuan mesia tgh lead lawan poland x silap aku. so, time sokong² tuh, nmpk gak la player² petanque ni kelibat kitorng. dgn bendera mesia nye lagi. last² team kite menang. yay !! caya lah.team laki pon menang gak lawan team usa. double caya lah.

so, mase² menyokong ni biase la kan kene sorak. kalau kat mesia dulu, bile time team bola or rugby aku lawan ker, boleh la sorak 'booo panjang boooooo..boo pendek boo etc etc'. tp bile nk appliquer 'boo' tuh kat pétanque ni, rase mcm tak kene n kesian lak. iyerlah kan, sume yg main tuh hampir² dh tua, kang aku boooo kang kecik ati pakcik yg bersemangat tuh. so last² sorak mcm biase lah.

mcm biase kitorng pun amik gmbr. thanks to camera aku,kak asma's n kak aida's. so, biar gmbr² ni bercerita lak ;p

jalur gemilang di persada dunia :)
ni la player² yg main pétanque. awat team mesia sume kecik² ek? :p
kan bagus mesia ade persatuan permainan² traditional
team mesia pakai baju kuning.[team laki vs usa (belah bwh pic),team pompuan vs thailand(belah atas)]
dgn team laki. muda² lagi diorng ni. tergugat aku (ek?)
team pompuan.time ni aku g beli kebab..huhuhu
ni la team sorak- it's ok it's alrite,come on malaysia fight fight fight !!! (perkenalan awal akak² aku kat sini kat korng :p )

p/s : ade byk lagi ekceli gmbr, kalau rajin check² lah kat frenster aku. hah, aku pasang lagu raihan so bg mereka yg lupe niat pose tuh, bleh la ikut adik² tuh nyanyi skali ek. :p hmm..aku tgh carik skin hijau ni utk background blog aku ni, any idea ?

bangga jadi anak malaysia

No comments: