Thursday, September 28, 2006

1st time ponteng..ish ish ish

salam sume. yer, ini la ari 1st time aku ponteng. rase sronok lak.takut jd habit lak nnt. aku dh plan baik² dah n dah niat nk g IUT tp tetibe lepas sahur terus tido. nasib baik subuh x abes lg time aku bgn tuh. subuh gajah jer.huhu. then tibe la mase nk decide samade nk g skolat ker tak. tgk jam kol 7.30. hmm..drpd aku pergi nnt kene halau n tak mandi lg baik aku stay kat umah kan? :p klu korng nk tau hampir 90% laki² french ni x mandi. errrkk..aku dgr pun geli gak. 1 hari xper lah , ni smpai ade yg ckp 2 n lebih hari lak tuh. perghh..patut lah france ni terkenal dgn perfume, sbb diorng paling busuk(klu xde perfume) ! yg girls diorng, aku x tau lak, stakat ni aku tau yg diorng mandi ari² la (tgk slalu tukar baju n berseri jer muke). tp aku rase, klu mase winter tuh, sure la kelas tuh wangi sket kot, paham² jer la kan. pelik betul. mandi pun x nak.tau la air kat sini mahal, tp klu x mandi mcm kambing lak. bak kate ustat, kambing x mandi harga mahal gak. hahaha. pape la diorng. tp korng jgn risau, aku tiap² ari mandi. ngeh ngeh ngeh. x mandi sehari rase sengal semcm lak. :p

ok the end of mandi story. so, lps tuh tido lah. then g kelas. ekceli ade kelas kol 11. kelas ni same dgn kelas pg td. lantak la prof tuh nk marah ker tak. sape soh die ganti kelas ari ni. pagi lak tuh. nasib baik prof tuh baik. aku igt nk singgah amik no tuk titre de sejour aku. tp x smpat lak. cis. tgk² kat afficheur stesen tram tuh, ade greve aka mogok aka demonstration. malas lak rasenye nk tgk greve pertama diorng thn ni. puase kate kan, baik stay umah.

ok lah, objektif utama puasa ni, igt nk study tapi TAK STUDY GAK !!!arrrghhh...geram betul !! nape ni fadhil? nape? nape??!! pelik la. xper², maybe next week kot, memandangkn minggu ni aku sebuk bace biter pasal politik mesia n komen² org jer. hahaha. hobi baru aku , bace kisah tun dgn pak lah. keh keh keh. sronok lak bace. ish, jmbt bengkok tuh klu ade sure la best. pro tun dr segi ekonomi la :p

so mcm mane ni awad?? nk study ker x ari ni?? hmmm...memandangkan ari ni aku msk sedap, maka x nk la study. hahaha. serious la aku igt nk msk sayur skali terbuat kuah ayam masak merah lak. nak x nak terpakse masak sayur masak merah. hohoho..gempak x? xper yg pasti aku kenyang. ;)

hah, citer terakhir ari ni, bile aku lepas² dgn budak² arab kelas aku ni, aku rase agak terkejut la. sbb nye, biasenye klu kat mesia, sure bile dh ngadap pc mesti bukak frenster la my space n pape lah (aku sbg contoh :p). die ni dok sebelah aku. so mule² aku tgk die bukak email then die bukak page terjemahan al-Quran. perh..insaf jap tgk die gitu. die biase jer org die. muke mcm steam jer g skola (kutuk org lak) tp aku rase agama die hmm.. then dtg sorg budak turki. die ni mmg bangga die keturunan die. ni pun aku segan gak iyerlah bile pk pk ade org x bangga jd org mesia. ceh hampeh btol. then die pun g satu website ni pasal islam. debat antara sorg ulama' ni dgn saintis (kafir). mcm biaselah, citer pasal air pasang surut, manusia dari air etc etc..tuh aku pernah dgr. then ade gak la citer pasal cahaya bleh msk dlm air smpai satu tahap tuh, then die jadi gelap terus. sume tuh ade dlm Quran. sbb tuh die ckp die pilih islam. sbb bukti mmg dh cukup kukuh utk katekn yg islam ni bukan agama rekaan. respect btul aku dgn budak² nih. w/pun ade sampai satu tahap tuh diorng 'giler' sket tp bagus la. ade satu petang ni,smlm la aku rase, aku,sorg bdk turki tuh n sorg maroco n sorg pompuan cameroon. so, pompuan ni pun ckp la org islam ni n'importe quoi (ntah pape ntah) pasal kes pope tuh.maka berdebat kecil la dgn bdk maroc tuh, aku just dgr jer. nk ckp french aku x power la sgt. tp mmg rase sedih sket x dpt nk terang kan. nasib baik bdk maroc tuh backup islam sehabis²nye. hmmm..

oklah, tuh jer la aku nk citer mlm nih. lepas ni x sure samada nk tgk 1 in a million yg asma burnkan tuh ker nk tgk tv. yg sure x study kot malam nih. so.. à plus. eh jap happy birthday kat bdk cute abby tuh :) smoga happy slalu ! k ciao ~

ni la sayurku masak merah. baru aku perasan kacang pnjg tuh x potong kecik² :p

ku mengharapkan ramadhan kali ini penuh makna...~~

No comments: