Friday, September 28, 2007

que de bla bla bla

yuhuuu!! ari ni terasa mcm nk ber'bla bla bla' la pulak.hehe.ati gumbira katekn.kalo dulu,gumbira jer blanje org mkn churros x pon mkn eskem italy yg sedap ker xpon mkn beignet chocolat yg lazat.bahagia giler dpt mkn mknan sedap ni.tp skrg,terpaksa la aku gumbira sorang².nk mkn mknan segera mcm yg aku ckp td tuh pun susah.sbb die jauh kt tgh² bndr tuh.dan aku lak dok terperosok dlm 'hutan' ni.huhuhu.papepon happy still happy la,cume kureng sket kot.lalalala ~~ :p

sejak 2 menjak ni,aku rase 'sense of humour' aku x brape menjadi la time menaip nih.(eh,mmg ade ker mende tuh en3 sblum² ni ek?) ntah nape ntah.maybe sbb dok dlm 'hutan' kot.x nmpk ramai sgt org.so,x bleh la nk 'kutuk²' org² tuh kot.ntah la.tp kn sini,tmpt baru ni, aku rase aku spend byk masa kt bilik la.sehat ker x eh terperap jer dlm bilik?kalo ade tenet lain la citer, ni xde pape.nasib baik ade novel pakcik feynman ni,bleh la menghiburkan ati.hehe.lawak la citer die.terasa mcm baca blog jer.sbb die citer pasal experiences die.lg 1 kn,perkara ajaib,sejak aku sampai sini ari tuh,x pernah aku nmpk org bt CPR.hahaha.bkn ape,biasenye awal² aku sampai tuh,mata aku dh 'kene' cuci dah dgn bende² gitu.sbb tuh jd imune.skrg ni x pernah lg la tgk secara live kecuali citer korea n iklan².aku rase la....tp kn pokemon btul la org sini,nk iklan pape jer sure ade mende² gitu.bygkn,air buah²an pun die buat buah² tuh berCPR.nafsu kuda btul diorng ni!iklan train pun same.ntah pape.

okla,meh aku citer pasal Tours bandar biru,bandar baru aku.menurut pakcik yg jaga kebajikan aku tuh,tours ni diberi nickname 'laman france' x pon 'jardin de la france'.sbb ape?sbb kat sini,aku tgk ade byk taman² n pokok² bunga.siap ade daun pisang lagi tuh.tp yg dh warna merah² la.nak jer aku amik time mlm² ker,buat lepat ker xpon nasi lemak tradisional ker (mcm la reti buatkn :p).dan bandar ni adalah bandar paling byk terima hujan dr bandar² lain kt france ni.so sbb tuh die panggil taman france.lg 1,bndr ni,dulu² tmpt persinggahan 'jemaah²' nk pegi asia barat sane tu,israil ker palestin ntah.so,kire byk gak la gereja² kt sini.

lg 1,ape yg aku nmpk,org² sini x brape ramai yg muda² la.macam baya² aku tuh, susah gak la nk jmp kt bandar² tuh.ntah la,hari aku kuar tuh x kene time diorng kuar ker ape ntah.tp nampak org yg x la tua sgt n x la muda mcm aku.kebykan org² yg dah 30an gitu la.aku rase la.so,x nmpk dinamik sgt bandar ni.tp maybe gak aku dok kt 'hutan' ni kot.ville die ok la, ade jln ala² champs elysees gitu.cantik, bersih n segar sbb ade pokok².tp,aku tgk,rama gak org² asing kt sini.kire bndr ni agak penting gak la kot.hmm..lg kan,kat sini,byk sgt org² hutan.bkn org hutan binatang tuh,ni org btul².aku pun bleh dikira gitu gak la.sbb,university aku ni dok kt dlm hutan,so byk jalan² hutan bdk² ni teroka untuk sampai cepat ke U masing².tp bkn budak² U jer jln dlm hutan,org² tua ntah dari mane ntah pon ade gak.so,jgn terkejut la,kalo nmpk org kuar dr hutan ni.lg² yg driver kete,sbb diorng ni (n aku gak) main kuar jer dr hutan tuh.hehehe.terasa mcm org vietnam kt bp lak.hahaha.

yg bestnye pasal hutan kt sini kn,pokok² ni ade buah² tau.ntah la name ape buah tuh.tp buah tuh kecik,x brape bulat n keras.buah² ni suke jatuh² (sbb angin ekceli).kire mcm buah durian la.bile die dh 'masak' jer die gugur.so,tiap² kali tuh,sesape yg amik jln hutan ni,kene amik risiko dan make sure x kene buah² ni la,sbb skali kene jer..perghh..pedih giler².nak² kene kat kepala,lagi la masyuk.tp kekadang tuh,bleh buat 'penceria' hari aku gak,buat aku gelak jer tgk reaksi diorng kene buah² tuh.merde!! hahaha.serius pagi² tuh kalo aku ngantuk ker ape ker,nmpk jer bdk² ni kene 'ketuk' dgn buah ni sure aku jd segar trus.tuh la kelebihan dok dlm 'hutan' ni kot :p (mintak² aku x akan kene!)

so,bile pk² blk,kire untung gak la aku dok sini.bilik aku skrg ni aku suke.w/pun kecik tp okla,aku selesa jer.even katil selangkah jer,tp aku x terasa mcm nk baring pon.x mcm umah dulu tuh.kt tgh² bandar pun aku bleh terasa aura katil tuh.haha.tuh yg ok sket tuh kt sini.lg,buat mase skrg,wing or couloir ni,aku yg punya!bleh msk pape yg aku nk n buat ape yg aku suka.siap bleh berjogging² lg.hahaha.kalo la bdk² baru ni sampai,sure igt aku giler kot.nasib baik diorng xde lg,so kirenye aku boleh masak sambil menyanyi sambil berjoging ke bilik sambil lompat².hahaha.bosan punye pasal la otak aku pun kureng sket.anyway,minggu ni jer aku kureng,minggu dpn kene serius.hahaha.en plus,je kroi kil y a dé nouvo me 'regardent' ici.chais po commo y save ce site.so,kene hati²! :p

yg buat aku rase bertuah or terasa hikmah sebalik aku kene pindah ni ialah,aku bleh save byk giler duit.so,memandangkn dh 3 thn aku dok sini x pernah mengumpul duit.jd,aku decide taun ni aku menyimpan tuk mase dpn la.byk jugak la,sewa aku rase seratus lebih gitu.bil api air sume termasuk dlm sewa.n bilik dah la kecik nk beli tv 50' pon rase mcm x berbaloi jer.so bleh katekn byk duit gak la akan aku berjimat ni.tenet pon mcm ade xde jer.so,dgn kemahiran semula jadi aku yg terer simpan duit ni,lagi la.dan sampir sume bende² aku nmpk ni warna hijau.waa..menyejukkan mata dan fikiran jer.hehehe.lg 1,aku bleh 'hidup'kn tabiat aku tgk tv time waktu² ptg mcm kt mesia dulu tuh.tgk drama² cina.yg lain nye kat sini, aku tgk drama gune pc la.skrg ni drama yg aku tgh tgk,sehari 1 drama : citer goong.hahaha.nasib baik la ade org bg cd citer ni.w/pon slow citer die,tp kiut jer akak tuh.terigt kt someone lak :p so berbaloi la tgk.hehe.mgkn sbb tuh hikmah die kot!

hah,thn ni aku ubah 'style'.ecece.kalo dulu baju aku warna merah jer,skrg ni aku tukar mood lak.mood colourful.hehe.x sangka lak aku ni 'kene' pakai baju kuning n purple.menyerlah siot ! :p tempat baru katekn,color pon kene baru gak la.tp sehelai jer baju² tuh.aku igt final rugby ni aku nk pakai baju kuning tuh.(ape motif aku ckp ni? Haha).so sape mau ikut pergi paris final rugby nnt?kenyit mata cepat !:p

haaaa..best giler menaip.dgn hati yg gumbira lagi.hmm..org² penulis ni kate,menulis ni menenangkn fikiran.mgkn btul kot.sbb hampir sume kursus² motivasi skola aku ker sponsor aku ker,die soh tulis bende² yg 'menghalang' kite,then die soh koyakkan la,soh buang la papela.semata² untuk meringankan otak ni.so,blog ni pon bleh kire tmpt melepas perasaan gak la.hah, dan tmpt sejarah kewujudan penulis blog tuh.tp certain things tuh,baik x yah taip kalo melukakan hati seseorng kn?huhuhu.so time tuh kawan penting.eh ape merepek ni!! :p
oh yer,watak baru untuk tahun ni season ke3 blog aku ni ialah abu.die 1 bangunan dgn aku ni.dan mgkn ade watak² tmbhn jugak.maybe (maybe la) bdk² baru yg akan dtg next week ni.haihh...

so,ni jer aku nk citer.akhir kate,motto belajar aku tahun ni : fikirkan duit semata² untuk belajar !! heh heh heh ;)

p/s : terasa mcm skema lak aku nye en3 kali ni kan?bla bla bla...

pandanglah dunia dari angle yg lain pulak.pasti seronok :p

4 comments:

Unknown said...

fadhil..

Anonymous said...

selamat berbahgie di dalam utan.. copkan hot chick hot chick untuk akuu

akirasuri said...

hahak!
pendek gila :))

argh!
sedih gila la kalau masuk blog ni dengar lagu tu tu tuuuu...
kihkihkih :))

jaga diri baek-baek dik!
:)

bpboyz said...

nape fara? ...

hot chick hot chick..puasa la..mane bleh! :p

lagu ape tuh? huhu..sedih kan? wuaaa T_T