Tuesday, September 25, 2007

sok sek sok sek

elo elo..korang sehat?hmm..aku mcm biase la keboringan.ntah la aku x 'jmp' lagi keserasian aku dgn bandar baru ni.hmm..x kesah la.mcm orang ckp,biar masa berlalu.huhu.mcm sedih jer bunyikn? :p

papepun sblum aku terlupe, kak aida!!tlg bg alamat kak aida blk, sy btul² lupe la nk poskn cd ari tuh.huhuhu.bz giler packing brg.tuh la sape soh call time org nk blk sini blk :p email k nnt.sorry..
so,nk mula bersoksek tentang ape ek?hmm..ok citer pasal drama kt mesia jap.antara byk² produksi,aku suke yg drama kluaran dr kuasatek.drama² die boleh kate 'berfalsafah' gak la.sbb dialog die 'best'.bkn dialog org² biase ckp.n die pernah skali jer kot bt filem.tuh pon citer mr cinderella x silap aku la.tuh pun aku x tgk lagi.tp papepun,sejak kes ape ntah,jarang dah aku nmpk pakcik ni kuarkn drama kt tv.x tau la kene ban ker ape ker kn.hah,kalo igt citer cinta antara benua tuh,die la yg bt.ade lg byk citer² pasal org melayu kt overseas die bt.taj mahal tuh x silap aku die gak yg kuarkn kot.bleh kate slh 1 drama die menginspirasi aku la tuk ke overseas ni.hahaha.mase aku blk ari tuh,ade drama die kuar.karmasutra?ntahla.tp best la bg aku.hah,lg 1, aku rase pakcik ni byk mengkaji gak kot.sbb dlm drama tuh,byk info² or ilmu² gak la.mcm : mcm mane terjadinye manusia mengikut kajian sains yg juga di sebut dlm al-Quran dan mcm mane teori darwin tuh mmg bodoh giler.and byk lg. tp malangnye aku smpt tgk sampai episode brape jer.huhu.syg btul..

ok pasal perjalanan aku 'bercuti' ke malaya ari tuh plak.ari tuh aku naik sri lankan airlines.bleh katekn aku dtg paling awal gak la.so, aku pun tunggu punya tunggu sampai time nk check in tuh.aku igt ramai la org² mat saleh ni mcm yg MAS punye thn lepas. skali..waaa!! 'suram' aku dlm kapal terbang tuh.huhu.bleh katekn brape org jer, org bkn india n sri lanka.huhu.nasib baik gak la layanan dr akak² boliwud best dan x mengecewakan.mkn mmg mengenyangkan la.tp yg mem'bloquĂ©' aku mkn tuh adalah akak² tuh.okla, diorg pakai sari kan,kod pakaian diorng, tp yg x sanggup nye tuh, bahagian yg x tertutup tuh..waaa...'merekah²'..huhuhu.bkn nk kutuk la kan, tp aaaaa..tidaaakk!x kan la company ni x jmp org yg kurus² kot.huhu. Tuh jer la trauma naik flight. time blk sini blk pon sama gak.dah la dok sbelah mamat india ni.nasib baik die reti ckp melayu.die ni india pure kalo nk tau.so,time akak² ni serve makanan,ade ker die ckp melayu.ish ish ish..kuat btul 'jati diri' mamat tuh :p last², die gune bahasa isyarat jer dgn kakak tuh.dan mamat tuh mcm 1st time jer naik flight.sbb bkn main amik gmbr dgn handphone,bt takut aku jer flight tuh crash ker ape ker sbb ade gangguan sistem elektrik.kan brg² elektronik kene tutup kan mase naik flight. huhuhu.tp nasib baik xde pape.

so,mase balik sini blk ari tuh, aku ade transit 15 jam kat colombo,sri lanka.so,sbb lebih 8 ker 9 jam,company ni bg hotel.dgr khabar,hotel tuh kt tepi pantai.dah berbunga² dh hati aku ni nk jiwang² rindu kt tepi pantai sambil tgk matahari terbenam tuh.lg pun kt mesia ari tuh x sempat nk g pantai! so,nk pegi hotel tuh,cume ade 4 org jer termasuk aku.so,dah rase sronok sgt dh ni nk duduk² tepi pantai sesorang.skali,terasa mcm risau gak,sbb on da way nk pergi hotel tuh,fuuhh,tentera bersenjata menjaga jalan² tuh.so, agak cuak gak la.colombo ni kan,bleh kate mcm kampung² kat mesia tau.sbb kalo ikutkn jln yg die bwk tuh,bleh bilang dgn jari jer,bape byk bangunan 3 tingkat.agak mundur gak la.hmmm..bkn la mundur, tp terkebelakang sket dr mesia la.hmm..skali on da way jalan² tuh, ternampak name sponsor aku terpampang kat papan iklan ni. waa..terasa bangga sket.kalo nk tau,sponsor aku ni ade beli sykt telekom kt sri lanka tuh.ape ntah name die, aku dh lupe dah.

so,sampai² hotel tuh.err..hotel tuh agak terpencil gak la.tp lawa!sampai hotel,akak tuh pun ckp,aku dok 1 bilik dgn sorang abg india ni.huhuhu.br igt nk jiwang² sorang diri sambil ckp sorang² ker..skali..aiyoo.xper la.nasib baik abg ni muslim.so,terasa slmt sket la.then die bg kad die.die akautan kt kuwait. 27 thn x silap aku n isteri die kt mesia study kat uia.haaa...terasa lega sgt² !! so,anggapan bende negatif terhilang la kat abg tuh.then kitorng pergi pantai sesame.huhuhu.aku nk pegi sorg !!tp nk bt cmner,die pegang kunci.so,last² kuar jer la.tp yg bagusnye,ade org amik gmbr tuk aku la.hehehe.xde la terkial² amik gmbr sorg² kn. so,tgk la nnt kalo aku ade tenet aku upload gmbr tuh.menurut abg tuh, pantai tuh tmpt tsunami dulu tuh.fuuhh..terasa cuak sket la.then ok blk bile dpt main air pantai. hahaha.mcm bdk² jer.tuh la kekadang terasa aku ni x matang lagi la.dr segi pemikiran kot.ntah la kan.

so,last²,bual² gak la dgn die.tnye pasal mesia,pasal negeri² arab tuh,tnye pasal trip die n bla bla bla.aku yg bleh dikira senyap ni pun boleh 'berckp' gak.haha.papepon ade mase kite kene bercakap! Kan? :p so,abg ni die ckp die suke mesia.n hidup kat kl die kate murah giler terutama rumah.hmm..btul ker eh?maybe sbb die akauntan kot,sure gaji best, sbb tuh kate murah kot.ntah la.tp,yg paling best kt mesia die kate,ape lagi kalo bukan makanan mesia.tuh la 1st time aku dgr pndgn secara live dr tourist ke mesia.bagus gak negara aku ni kan ;)

waa..pnjg gak kan,hmm..bak kate asma' bkn standard aku ni, so aku tmbh lagi la.hahaha.ok pasal novel lak.sampai jer sini ari tuh,aku dah abeskn 2 novel melayu n 1 cerpen.1st pasal hikayat abdullah.kenal munsyi abdullah x?die ni bapa kesusteraan moden BM.so, aku baca la kisah die zmn² penjajahan belanda n english.hmm..rupenye,byk gak kebaikannye bile english ni menjajah mesia time tuh.x sangka lak org time tuh (melayu la) mcm zmn jahiliah gak. hmm..nasib baik aku bace buku die ni,kurang² tau jugak la aku yg org english ni mmg bertamadun time tuh dan x sejahat yg aku pernah dgr.then aku baca novel 'ketika cinta bertasbih 1'. waa..bunyi mcm jiwang jer kn?tp jln citer die best.kalo nk tau org melayu hidup kt luar negara mcm mane baca la novel ni,sambil menginsafkan dan memotivasi diri.w/pon tema utama cinta,tp aku rase,buku ni lebih ke motivasi la.sbb kekadang tuh, aku terpengaruh gak untuk buat bende baik.hehehe.tp tuh la..yg sure x rugi baca la.sume pasal cinta ada la.cinta terhalang la,cinta x kesampaian la.byk la.lg skali aku igtkn,novel ni mmg bagus tuk motivasikan diri.kalo nk pinjam ckp la.

skrg ni aku tgh baca buku pakcik feynman.die ni pemenang nobel fizik x silap aku.buku die pun best gak.baru jer aku bace 2 chapter,tp sronok gak la.lawak ade gak.tp,cara die citer tuh,nampak la die ni dari kecik dh berfikiran logik n curious giler².eh jap,sejak bile la aku rajin bace novel² ni kan.tpkn baru aku rase ape yg org ckp : baca buku menyeronokan.lg 1,baca baik untuk imaginasi anda! :p

hmm...ok nk citer ape lg ek?ntah la.xde idea lak.oh ah,lepas ni baca istighfar eh.mane tau korang pon turut membaca kutukan aku tuh ker.dh la bln pose ni.tp aku citer bende yg aku nmpk,dgr n bau la.hehe.moga² tak berlebihan kutukan aku tuh.

okla,asma' rase gini ker standard entry org eh? :p

tataaaa~~

4 comments:

Semy a.K.a Amalina said...

merekah??
saye tak pahammm
ha ha ha
bahase ko dah advance eh padil ;)

Anonymous said...

amacam sri lankan air?hehehe
nway aku pun suke gile drama2 kuasatek..
fave aku romeo n juliet..
ayat2 skrip MNK best2..
plakon2 regular dia ahmad idham,datuk jalal,umie aida.
kdg2 m nasir mcm salam taj mahal.

Anonymous said...

Yeay!!
akak berjaya baca sehingga habis..
la la la la la~

oit oit!
meracau jugak ek mata kau..
siap nampak merekah-rekah tu..
wakakaka!! *sepak perut padil*

Anonymous said...

hahaha..mane ade advance la semy..merekah tuh..hmm..alaa..biase la kan,bilekn bile dah terlampau byk sgt lemak..die merekah la..hahaha..itu kalo pakai sari la..kalo pakai sluar x nmpk kot :p

a'a MNK ni mmg bagus btul..ade kualiti drama2 yg die bt..aku rase ahmd idham jd pengarah pon ade pengaruh die sket2 kot

hahaha..sanggup gak kak ati bace ek..mekasih2..ish dah diorang pergi tunjuk buat ape..kan dah tertengok..hahaha..*ketuk kpala kak ati* :p