Thursday, December 13, 2007

pre-vacances

yuhooo!abes gak 'masalah' skola utk thn ni.tp ade gak beberape keje yg kene buat la.bref,chuis en vacances deja !!

tp x bermakna gak cuti awal if tenet xde kan.so,mcm kire x brape 'sronok' lah. papepun smlm aku nye presentation agak ok la.ade la slack sket tp ok la. then aku dpt result english.mak aihh..truk siot !! arghhh..x phm aku nape diorng ni suke nak mentranslate. just soal dlm english or soh buat resume in english kan senang.ni nak translate la ape la.tujuan die same je aku rase.paham article jer.ni nk complicate-kan hidup pegi translate in french.x ker 'mengong' tuh? tuh yg agak merosakkan note aku tuh. huh!

hmm..aku rasekn, aku nye instinct or naluri hati aku ni mcm kuat jer.tp naluri aku ni plutôt ke arah memengaruhi org lah.mcm aku nk someone ni call ker, dgn adenye 'kepakaran' instinct aku ni :p someone tuh call. stkt ni, aku dh try byk org dh.certains menjadi. kadang² tak menjadi. tp 'mende' tuh sgt menjadi kt family aku or kat err...aku dh try kt memember aku gak.biasenye kt pompuan peratusan die tinggi dr lelaki la.hehe.comme par hasard :p

papepun, mende ni die x bleh paksa, die kene natural tp nak sgt.err..mcm mane nk explain ek? ntahla, ade la 'something' tuh yg membolehkan aku 'suruh' org² ni igt aku ker, call ker, bg msg ker xpon soh prof² jgn tnye byk soklan kt aku.haha.menjadi tau kekadang tuh.then lg 1,mcm ade mende nak terjadi ker, aku dpt 'rasekan' dulu.terutama ade kaitan dgn family aku or peristiwa² yg mmg aku 'nak' die xnk belaku.mcm prof xde ker, or mintak² hujan ker, or cekgu lupe nk kutip latihan ker etc². seriously, dr kecik dh aku prasan mende ni.cume skrg jer aku terasa mcm nk develope-kan 'mende' tuh.bleh la aku jadi watak heroes.hahaha.

dh² mengarut jer. ekcelikan, ari tuh ade gak la TERgerak hati aku nk baca novel pakcik feynman ni.then mase bace² tuh, aku rase, "waah, aku kene buat mcm ni patutnye" xpun "ooo..patutlah aku x dpt jawapan tuk soklan ni". then aku pk² blk keje skola aku ker etc then aku dpt la mcm mane nk jwb soklan skola aku tuh. so bagi aku, dan untuk aku, lebih kurang kebykan 'kate hati' ni untuk 'menjawab' sesuatu persoalan xpon menghalang or menyuruh aku untuk buat something xpon untuk bg tahu aku ape akan terjadi.masalahnyekn, aku dpt 'rase' something yg x baik tp aku buat gak.dan aku tau penghujungnye nnt sure sedih, tp aku nak buat gak. xtau la kan mcm mane nnt.aku just hope yg sume baik² saje la.

oh skrg aku tgh baca buku pakcik tuh, "what do you care what other people think?". btul gak la mende yg die ckp tuh, buat ape nk pk org lain pk pasal kite kan? kite mesti jd diri kite bukan jd org lain kan? so, mmg betul la kate hati aku ni soh start bace novel ni. sbb kekadang tuh aku rase novel pakcik ni mcm motivasikan diri dr segi scientific la.sbb tuh kot aku rase yakin sket mase presentation pg smlm.hehe.tmbh dgn aktiviti mengasah kelogikan ni, aku rase mcm, sume masalah ade penyelesaian.bak kate pepatah anonyme :p ,masalah xkan wujud tanpa penyelesaian.eh eh.. :p

err..td aku terbace yg schumi bwk taxi.haha.aku bace title n ending die jer.die ckp yg die dh lmbt so die bwk taxi tu mcm die bwk f1 la sampai pakcik driver tuh takut mase die bwk.x sure lak die kene pape denda or whatever la.tp untung la pakcik tuh dpt merasa mcm mane driver f1 pandu kete.huhu. hmm..lg ape ek? hmm..hah,kak siti dh kuar album baru.hahaha.tetibe TERminat nk amik tau pasal kak siti ni. apelah org² media ni.org nk btudung ker or nk berfesyen ker biar la.nak complain² kate x ikhlas la ape la x baik sungguh.cube laporkan biter yg sepatutnye diberitakan, bukan biter dr prasaan sendiri.kekadang tuh la suratkhabar mesia, x ikut fakta 100% sgt, ade jer nk selit mende² yg xde kaitan pon.tp aku rase citer melodi tiap ari ahad tuh ikut fakta kot. aku rase la. sbb die memanipulasikan fakta yg die dpt.so, TERjd la citer² panas konon²nye.tuh la, aku rase, zaman skrg ni, kite kene pandai memanipulasi something untuk capai sesuatu kot.mcm main soccer menager la.memanipulasikan player² untuk jd team kuat.aku rase la...xtau korang rase ape lak kan.

haihh...tetibe ni, aku ske kt bidang magnetique lak.x tau asal.aku rase mcm bidang ni sronok.ni skrg aku tgh cari stage pasal mende tuh la.aku ade jumpe, tp die tuk master lak.korang kalo ade pape info pasal champs magnetique ker ape ker pasal tuh, bg tau la aku ek.aku rase mcm nk ke arah sane lak.mcm susah.. tp faisable la kot drpd aku bt stage pasal programming ni.sakit mata n memenatkn jer.huhu

k la, TERpanjang la pulak en3 kali ni. comme d'hab la yer ;)

2 comments:

victoire said...

aah, pakcik teksi tu dapat tips lebih selain dari tambang.

Anonymous said...

ooo..untung giler ek pakcik tuh, sure ramai org nk naik teksi die :p