Sunday, October 01, 2006

yay october dah bermula !!

hari ni ari ke-8 dah kite berpuasa. bile tgk² balik, cepat gak mase berlalu. w/pun sahur asyik nasi telur jer :p ingat nk mkn céreal jer, tp ntah nape perut aku kate x cukup céreal tuh. huhu. x bleh gak la aku nk berjimat. *sigh*

ckp pasal berjimat nih, ni la bulan berjimat aku. sbb akhir bulan nnt ade holidays !!!! best giler !! yg aku paling suke dok france ni, esp grenoble ni, kitorng ni suke berjalan. jalan la pegi memane pon. best r. lg 1 sbb, sbb kitorng (aku ekceli) mkn kenyang kat sini sepanjang tahun. hahaha. sbb tuh kot, next year malas r nak pindah bandar lain lg. jadi, target aku => masuk enserg (école power gak, memandangkan aku xde chance nk msk superlec...huhu) . yeah ! so, insyaAllah hols nnt warga² grenoble akan pergi tour italy. cume fara jer x sure. jadi la fara, baru cukup warga² grenoble nih bertravel sesame. tercipta 1 lg sejarah (ceh poyo jer ayat) ^_^ cuti bln 12 nnt x sure lak nk g mane. kene carik idea nih. hmm..

memandangkan dah 1 minggu dah berpuasa. maka dgn rasminye aku, dgn menutup muka (sbb sakit mata), nk mintak korang kad raya !! jadi, klu korg send skrg, so ngam² kad korng sampai raya nnt. bayangkan la kad raya korg tuh bleh mengubat rindu aku kat korang n mesia. sure korg gembira kan. mane tau kan terbuka ati aku nk beli souvenir tuk korng. hehehe. send kay !

ape ek nk citer? hah, hari ni ade grande braderie. ni kire mcm pasar malam tp bukan pasar. acara ni tiap² tahun ade cume 1 hari ni jer. bulan lepas ade gak kat dpn jln umah aku tuh. tp oleh sbb baru balik mesia n malas lak bershopping maka aku stay jr kat umah layan naruto dgn zi hui :p so, braderie ni mcm grand sale lah, sume barang² murah². x kire lah pape, tp mmg murah. ade perfume tuh 5 branded nye cume 20euro jer. so, tertimbul idea lak, ape kate aku beli ari ni, nnt thn dpn x yah ssh² nk pk beli souvenir lg kan? so, aku tunggu kol 18 nnt lah baru kluar g perfume blk (maybe jer). tgk² td ade tudung, igt nk beli tuk mama n adik² aku tuh, tp tgk design mcm ade kat mesia jer. hmm...klu ade tampal made in france maybe beli kot, ni tgk td mcm xde jer, so, cancel nk beli. (iyerlah, org mesia nk tgk cap france, x kire ok ker x kan? ). last² aku beli beg tuk snoboard aku, kuali tefal n gants ski. abes 60 tuh. huhu. tp x bleh challenge kak semy n kak asma bershopping lah. fuh...

hah, smlm kitorng amik gambar raya. siap jemput photographer pro tuh dari lille (iyerlah tuh) tp serious la jemputan khas tuh. ajib n anip tlg amik gmbr kitorng. oleh sbb ade photographer, maka macam² gaya lah kitorng buat. gmbr ber-10, ber-8, ber-5, ber-2 n sorg². bukan satu scene jer, byk gak. tp nmpk gmbr gunung r. nmpk gak la overseas die. w/pun hutan blakang tuh nmpk mcm hutan lipur jer :p last² kitorng amik gmbr dlm umah fara jer anta kat utusan. penat jer amik kat luar umah td.hehehe. so check out utusan nnt k !

then, anta ajib n anip g gare (stesen ketapi). suasana melankoli jap. then, kitorng g beli couscous (sebut kuskus). bende ni mknn arab siap dgn lauk daging n ayam. mmg puas hati mkn. kitorng g mkn kat umah asma. so, ape lg, tgk gmbr² yg kitorng amik, then kutuk² aku. ces, mentang² mata aku bengkak eh,huhu. (ekceli kutuk sume org, hahaha). kutuk manja org kate. then layan citer indon alexandria. hmmm..okla citer ni, memandangkn awek tuh cun gak.aku suke OST die. best² !!

tuh lah citer aku tuk ari ni. thanks to semy sbb msk sedap ari jumaat ari tuh,moled n hakim sbb sediakn umah tuk mkn mlm n lepak² n main terup, fara coz sediakn umah tuk 'hari amik gmbr raya' n lepak², asma coz sediakn umah n air teh n lepak²,kak aida sbb kechian kat mata aku yg bengkak n kutuk aku gak (ces) n aku coz buat air milo. hahaha.

gmbr² credit to cam aku,semy n asma.

hidup biar happy

No comments: