Saturday, November 18, 2006

nk jugak

ekceli x nk tulis o update tp rase nk gak post smthg ari ni. padahal xde citer paper pun. ntah, saje² nk buang mase (x hargai mase langsungkn?).hmm..

nk mule dgn ape ek? hurm..err..ok. kite mule dgn tram la. permulaan baik tuk bercriter. ekceli aku merindui tram sebelum kol 7.15 am. sbbnye, tram sbelum 7.15 ni ade byk tmpt duduk. melainkn klu nk tunjuk macho, diri jer la sepanjang 10 stations tuh.lg 1 yg best, pagi² gitu driver tram tuh akan bukak radio. tuh yg bt aku rase semangat sket tuh, biasela, lagu pagi² menyegarkan kat radio. tp sume tuh mcm tinggal kenangan jer. sbbnye, aku mmg akan slalu lmbt kot. huhuhu. sebenarnye byk citer² dlm tram ni. dpt perasan la org muda budiman yg bg seat kt org² kurang upaya @ org tua @ mengandung n sewaktu dgn nye. klu kat mesia susah btul. seriousla dgn pengalaman aku naik kenderaan awam kat kay el (geli lak bile tgk org eja gini) lah. melainkn bus express lah. sbb tuh kot mesia dpt title negara ke2 or ke3 biadap. aku bace 1 report ni, ade org yg berlakon la utk survey 'ketatasusilaan' org mesia nih. lepas survey² tuh slh 1 die nye faktor. kite mrah bile org kate buruk kat kite tp padahal x sedar realiti tuh. huhu. ni belum citer sorg mamat ni yg 'marah' dgn sorg pakcik ni sbb pakcik ni x hormat kat sorg ibu muda nih. respect org muda gitu. (bleh bt koleksi citer² dlm tram nih kan? haha).

ok, skrg ni titre sejour (permit tinggal kot?) dah x tampal² dah kat passport tuh. skrg canggih sket, diorng bg kad. bagus gak, x yah la aku bwk passport tiap² ari. bwk kad tuh jer dah ok la, tp yg x bestnye gmbr aku tuk kad tuh teruk sket. ntah ape masalah camera tuh ntah. ish ish ish xde luck time tuh.

ptg lak, aku ade TP electronique de puissance. subjek ni adek beradek electrotechnique la. mmg aku x minat bende nih. oleh sbb, TP ni kitorng gune tension yg tinggi, so kene hati² lah. klu nk bandingkan dgn GE1 (department 1st year aku tuh) diorng lagi gempak, gune tension 240V punye dgn motor beso gabak. blom masuk die punye composant² lain lg. aku tgk pun dh cuak. iyerla, mane tau kan, nnt kene kejutan elektrik lak. xnk la sy :p nk jdkan citer, byk la maquette yg 'hagus' secara sengaja o tak. so, mule² ade 6 group, last² jd 3 group. tp ape yg aku nmpk yg bdk pompuan keje la, fuh, diorng rajin siot. maksud aku, tulis rapport (report) TP tuh. bagus btul klu keje dgn diorg.

so, lepas kelas mcm biase blk umah. cuaca hujan. diorg french ni suke sumpah seranah (bahase lembutnye = mencarut) hujan salah, sejuk salah, panas salah. x tau ape yg betul. nasib baik aku x dipengaruhi tuk mencarut skali la. hahaha. smpai umah, rase best giler. weekend !!! senang sgt !

so, mcm biase, hobi mase lapang, mendonlod lagu o filem. mule² igt nk tgk filem tp TERtgk star ac jap. ade lagu best. then sampai la ke skrg, main tenet n donlod jer. lepas 1 lagu, ade lagu best lain lak TERigt. coldplay rock !!! minat giler aku dgn group ni. w/pun kebykan lagu die jiwang tp aku suke (w/pun aku x jiwang..hehe) . lagu die dgn oasis best. songbird. lirik pun mcm best, pendek n ringkas. tgk la klu diorg bt concert lg kat sini or mesia ker, aku sure nk g lah. skrg lagu yg melekat dlm pale : songbird. lagi yg best, akon feat eminem. aku igt eminem dh retired terus dr nyanyi, tp die byk buat duo. mule² x nk dgr pun akon nyanyi, skali bile sampai part eminem jer, tertarik aku, so donlod trus. lepas tuh, teringat kat iklim lak, aduh, mencari la aku merata tmpt kat tenet. hmm..kan bagus klu aku study mcm ni. hehe

ni la 1st time dari bln 9 ari tuh (waaa,dah 3 bln dah !!) aku donlod lagu secara extreme. aaaa...lagu tuh tgh main ! best² !! aku tgh mencari hobi baru ni, any idea ? oklah aku tinggalkan korg dgn 1 teka teki senang : 3 biji buah mangga campur 4 biji buah oren, sama dengan berapa ? klu dpt jwb 10s ke bwh korg bagus, klu lebih, korg slow. klu 2 ari x dpt jwb gak mmg korg DHL lah !

live life to the fullest !!

No comments: