Monday, November 27, 2006

pelbagai citer bile tekanan dirase :p

hiiii sume..ça va? tranquille. bien bien. so, nk citer sedey dulu ker citer gumbira dulu ? hmm...kite ikut citer oliwud la, happy ending k :p

smlm kan, aku x tau la nape, darah dlm dada ni asyik berderau(slh ejaan tlg btul kan ek) jer. samada ade pape kat mesia, xpun, org asyik panggil² name aku dgn alamat something bad akan berlaku xpun, aku berdebar² tuk ari tuh ? x tau sbb ape lah kan. tp, sy nk minta maaf kat seseorang tuh. maafkan la yer. terima kasih :)

pastuh, mcm biaselakan, igt nk call umah mase pagi td sbb wikend x sempat nk call (dah asyik bgn kol 1300 keatas jer, surela x sempat rite? huhu). tp x sempat gak coz, aku igt nk dtg awal kelas maths nnt. so, mcm biase, dgn muke lalok aku ni, masuklah kelas. waa,tough maths ni, kene aku revise blk, cuz aku x paham sket mase dlm kelas td, even aku tertido pun (dululah) aku still paham prinsip die, tp yg ni agak berlainan lak.

lepas tuh, aku pun check corrigé DS maths. shootoo !! dah agak dah. mesti ade really² stupid mistake punye. mangkuk btul. keslhan mcm ni mmg patut kene pukul 50 kali rotan mcm kat sek ren dulu. hehe. hah, citer mase kecik, time tuh la, aku rase aku paling max pun kene 5 kali jer kot (kot!) kne rotan. member aku ni kene sampai 50 kali. serious x tipu. hohoho...aku tgk pun takut giler siot, even ade parents bdk tuh pun, cekgu selamba jer pukul. bagus gak sistem diorng (sjk) ni kan ? klu dgr citer jackie chan lg la teruk kot. anyway, sbb tuh gak (kot!) aku ade kat sini :)

tp xkn dh beso² pun nk kene rotan gak kan ? so, penawar paling berkesan tuk aku ialah dgn kate² pedas . ni jer care yg aku ade tuk betulkan diri ni :p klu korg bg kate² pedas kat aku, sorry to say, aku akan igt sampai mane aku nk igt, sbb kate² tuh pedas smpai melekat dlm pale lak. setakat ni, just prof mase 1st year aku jer still dlm pale ni. (x baik btul, dh mkn gule byk² pun x hilang pedas die tuh, huh!). yg lain² tuh xde kot. ;)

so, lepas tuh mcm biase kelas then lunch. mcm biase gak aku blk umah, naik tram. nmpk die tulis esok ade greve. ces, die amik ari slase lak ari rasmi greve, mangkuk btul ni diorng ni. demokrasi sgt la. hehehe. tp kan bile dah demokrasi n kebebasan suara ni, maka wujud la byk golongan² 'ckp ikut hati' bkn 'ckp ikut otak'. so, nmpk la kebod°han sesorg tuh. bebas bersuara bagus klu kate² tuh lalu dlm kepale lah. klu x, tuh kire kate² angin keluar dr perut yg kembung jer...hahaha. tp, kadang² bile kate² dah lale otak, susahlah nk membodek²..hehe. sbb mule la proses analisis kate² tuh. aku byk kali kene gini nih. last² x terkate. huhuhu. anyway it's ur choice.

so, mase dlm tram tuh, lalu la dekat satu tempat 'dataran atas bukit kecik' nih. ntah la nak namekan ape tmpt tuh. aku nmpk couple ni. tgh buat 'pernafasan mulut ke mulut'. mgkn sorg tuh die asthma x pun semput kot, baik btul die bt CPR tuh. biaselakn cuaca sejuk gini. ade jer org 'lemas' or 'semput'. stkt ni, kat grenoble, x sesejuk thn lepas lg. so x ramai la BERcpr dlm tram. haaa, legaa. klu x, hmm... ekceli bt ape nk BERcpr kan? bt org sekeliling x senang jer. dah la byk 'dos' kene cpr tuh. org lain tgk pun rase nk ber'cpr' gak. ahakz !!

smpai umah jer, surprise surprise !! the last card raye arrived !! so, aku pun cepat² masuk umah even raye dh abes pun, at least yg last ni sure special rite? ;) mule² aku bukak surat sfere pasal DELF. hmm..pandai gak aku in french ni rupenye. hehe. tp..opsss..aku TERkoyak sket kat sijil ORIGINAL tuh. aarrghhh !! mcm mane ntah bleh jadi gitu. nasib baik 1 jer. then aku pun bukak the card raya. wow, cun ! siap ade bookmark yg cun lg tuh. hehe. so, aku pun mule carik choc smbil bace kad tuh.

aarrghh !! stok choc aku dah abes. huhuhu. tetibe teringat kat salon de chocolat smlm yg aku,semy,fara n hakim pegi. nape lah aku x bawak beg then bungkus jer choc² yg sedap n free tuh jer kan? sedap beb choc tuh, aku suke 66% nye, hehe. cube korang bygkn, choc yg betul² choc tuh mase die cair. pergh...nk jer celup tgn ni then jilat² mcm bdk kecik. mule² aku membygkn salon tuh mcm citer chocolate factory tuh. tp kureng sket. papepun, mmg sedap choc tuh. berbaloi 1.50€ aku.

eh silap, sambil bace tuh, mcm biase n mcm sume kad² raye, aku ketawa sendri n senyum sendri lah :p nmpknye aku kene baca buku byk² la coz dpt bookmark. hehe. mmg nk bg smgt bace buku la tuh kan u ? thanks a lots k, i love ur card ! setakat ni aku ade 3 bookmark dr org. 1 dr adek aku sebelum fly sini, then 1 dr bdk upm n 1 lg luar mesia. hahaha. aku dh dpt agak ape akak² terchenta ni akan kate. lebih kurang gini kot "oooo fadhilll dh pandai yer skrg" . haha. x bleh blah !! mcm biase jwpn aku (aku bg awal² nih..hehe) : xde ape lah, tuh tuk semangat bace buku jer. lalalala~~~

lepas zohor trus aku g kelas x sempat nk mkn lg. iyerlah choc aku dh abes. hey, br aku tau nape org ckp choc mengemukkan. yg gemuk bkn bdn tp pipi. yg aku tau lah, aku ni klu mkn choc ade 2 jenis. 1st makan sket² sbb nk rase keenakan choc tuh. 2nd, dah lepas rase sket², rase lmbt lak nk abes choc i bar nih, so, aku pun mkn sampai kembung mulut ni. haha. rase membazir mkn sket² tau !! baik mkn byk, penuh dlm mulut, dpt la sume sel² dlm mulut tuh rase choc sedap tuh. klu x, sian jer sel² yg kat lelangit tuh x merase choc, asyik gigi, lidah n anak tekak jer rase, bhgn lain nk rase gka rite ? :p

so, mase nk smpai arrêt tram tuh, aku pun tetibe nampak couple td bt cpr lg !!pergh, dah 1 jam dah oi, x abes² lg. kronik btul 'sakit' org tuh kan ? ish ish ish. tp cube byngkan, bile kite bt cpr [ni cpr btul² k, bkn spt situasi diatas! :p] klu la mulut mangsa tuh, berdarah², sanggup ker nk buat cpr? lg² klu kite tau mangsa tuh mcm ade penyakit lain lak. sanggup ker? klu yg betul² ikhlas blaja bende tuh, diorng x kesah, tp masalah yg blaja ni, nmpk 'buruk' sket mangsa tuh, x nk buat. padahal, ilmu tuh dah ade dah. patutnye klu dh ade ilmu in something tu, kene la tunjuk or ajar or pratikkan kan? tp oleh sbb keadaan 'kureng' jer dh x sanggup nk bt. bg aku lah, drpd menyesal x tau bt cpr dgn menyesal sbb x nk tlg, baik aku pilih x pandai bt cpr. sbb, bile nk tlg some1 tuh kene la ikhlas, xde others feeling selain nk tolong. so, bt mase nih, aku pilih untuk x blaja cpr w/pun ade byk jer tmpt² yg tawarkan tuk blaja tuh. it's ur choice anyway rite.

jap, nk smbg pasal cpr lak. kali ni, 'cpr' yg bkn cpr btul² tuh. bhs sopan die, kissing mulut ke molot :p aku x dpt nk byngkn la, sbb ape eh? x geli ker? hahaha. soklan agak budak kecik sket. kadang² aku tgk, mcm best, kadang² rase geli ade gak. nasib baik ade citer batman dulu tuh, yg pompuan tuh kiss, org yg dikiss die mati sbb ade poison. bleh aku berigt² sket. klu la, mase cpr tuh, tetibe 'tercungkil' daging yg terselit mase mkn lunch td ker, sure, errrr.... lg 1, katekn la time tuh batuk, tetibe kahak hijau terkeluar..eeee.. sure sedap rase cendol kan? tp dah org kate chenta, pape yg busuk tuh wangi jer (ish,aku xde pengalaman lg, dgr n tgk org citer jer) . tp gelilah, klu la nk rase 'puas' tuh kan, adalah lebih baik xde body contact.(err..je sais pas puorquoi je dis ça, mais bon) ape yg lebih puas, bile kite bertemu dgn org yg kite rindu or kite bt cpr ari² ? ni dlm konteks chenta² monyek lah ek. hahahaha...sah aku dah weng !!

oklah, khamis ni doakn aku k ;) skrg aku dh ade hobi baru dlm tram selain tgk panorama gunung alpes dan selain nye. my hobby is ... jeng jeng jeng !!! nnt aku post entry baru. :)

p/s : skrg ni aku layan lagu the corrs lah pulak. ni hakim punye pasal la nk dgr lagu irlandais tuh. hahaha...

u'll never know how's it feel when u dont try it.

15 comments:

Semy a.K.a Amalina said...

ha ha h ah ha..tak larat aku nak bace entry ko yg nii..org luar m'sia??jeng jeng jengg..nak pinjam penanda buku satu :p..n CPR??awat ko curious sgt yee?ha ah ah ah ah

btw..ape yg bad news nye?

Unknown said...

hahahahahahahahahaha...fadhilll!!!!!!
thanks for buat entry nih..
buat aku gelak balik..hehe
mmg the best story of the morning glorylaaa.. :)

bpboyz said...

hahaha...mane bleh pinjam semy, nnt x bace buku la aku :p ish,tuh la curious diorg x rase sejuk ker..haha..

bad news nye salah timing lak mintak maaf..huhu

hohoho..aku dpt bygkn ko gelak mcm mane fara..hahaha..

;)

Anonymous said...

Fadhil,nanti kau kawin,jgn luper 'cpr'kan bini kau..sebahagian dari tanggungjawab kau utk menunaikan nafkah batin die....
Kalo ko raser geli even utk bini kau, aku raser kau suke kaum sejantina kot.hehehehehe.....

bpboyz said...

kalo dh kawen pape pun bleh bt..hahaha...xkn kot aku msk kaum mcm tuh..rugi la pompuan2 diluar sane...hahahaha

Anonymous said...

huhuhu...bacer entry nie terasalah Fadhil bukanlah budak kecik yang we all selalu ingatkan he is. Nice entry< khabar seindah rupe. Memang klakar

Unknown said...

haha..reconnaissable sgt ker aku punyer glak?bleh wat copyright aa camnih..ahaks!!
nway nihlaa yg dikatakan boy to man..haha

bpboyz said...

meeeeoooooowwwwwwww !!! bleh la akak2 terchenta pakat msk sbg penghargaan ek? hahaha :p

Anonymous said...

tang meow tuh yang paling x larat...huhuhuhu. I'm not a boy not yet a man ek fadhil???

Anonymous said...

fadil!!..ish ish ish ...ape nak jd nie?

bpboyz said...

asma' nk org jd boy ker? haha..bleh jer :p

nk jadi posmen *****i hahaha :p

Anonymous said...

eh, jap. mana turning point dr citer sedih kepada cerita happy kau? mcm dr atas ke bawah sedih je. hahaha

bpboyz said...

ces, ko sorg jer x nmpk keHAPPYan aku, pelik btul..ker ko mengalami krisis dlmn dgn ******* ? ;)kalo ko nk tumpang epy bleh gak..meh dtg bt roti canai kat aku meh ?

Anonymous said...

Tahniah,seorang jejaka telah dilahirkan di Grenoble bernama Fadhil. Kene la layan akak2 kau ngan gentleman skrg....tp jgn mengatal sgt la.hahaha....
Tercabar lak kelakian ygbestktgrenoble tu nanti.... ;p

bpboyz said...

jejaka terhangat la mus ! rasenye, aku dgn ygbestktgrenoble tuh xde pape concurrence kot...hahaha