Thursday, November 30, 2006

lego noh

yay yay, aku dh abes pekse dah. legaaaaaaa nyee !!! x pernah rase selega ni kecuali DS maths lah. x sangka aku, subjek paling tough giler yg mule² aku harap dpt 7 pun dh cukup baik ni tetibe jadi senang lak. Alhamdulillah sungguh !!!

mari aku citer kisah² sbelum DS pg td. hehe. alkisah bermula la hari khames lalu, dimana aku study dlm library bergurukan semy. ok, dat day, sume ape yg aku bace, adela aku paham, even soklan bernilai 'sejuta' aku kat semy tuh. esoknye, mcm biase, poyo ajer nk study, last²..hmm... (anda bleh bt hipotesis sendiri ek)

punye la bersemangat tgk prison break sampai abes. citer ni mmg bg 10/10 la, dah lame x tgk citer gini selepas aku fly 'blk' sini. so, alang² tuh, aku pun membuat hobi baru :) skrg dlm proses donlod mendolod adalah citer Bones. sekeras tenaga elektrik diperah pc aku tuk donlod season 1 die nih. 7.52GB tuh !! giler x ? memandangkan prison break aku dh abeskan kejap td. huhu.

nape bones ? sbb, aku ade TERbeli novel die last year. tp sampai skrg x abes² lagi. hahaha. klu korg igt la ape aku tulis, aku beli novel tuh tuk jln g mane ntah. hampir 1 thn gak novel tuh 'terbengkalai' rahsia² yg nk di 'reveal' kan. tp akan dtg x lg kot, sbb dh dpt bookmark ! hahaha :p

lepas tuh, ade la kisah² down aku yg teramat sangat² ! ari isnin kot , mcm biaselah, aku join study group (enfin..) aku. bagusla diorng ni. semangat ke 'étranger' an betul ! memandangkn hasil dr group tuh memberangsangkan. kire chance aku tuk top 10 jer kene lawan dgn kelas aku sendri lah. tuh blom masuk lagi 'kepala beso' (grosse tête) 2 kelas lain. ceh, so dgn x nk kalah nye aku pun join la diorng.

stay sampai kol 7 lebih gitu. sampai umah aku pun, mkn kebab. relax kejap. TETIBE , satu perasaan putus asa melanda. tetibe gak, aku rase dlm bilik gelap, w/pun lampu bilik ni terang putih. try gak memujuk hati tuk study tp x jln gak. bape kali aku jerit dlm katil n hampir tertumbuk 'gerobok' tangki air aku tuh. huhuhu. seriously, sgt² kritikal time tuh.

babak² mule down, aku layan prison break 2 episode. lps tuh, aku pun igt nk sambung lg tp nasib baik tgn aku cepat tutup windows vlc tuh. rase nk hentak² siot kepala nih. lame gak aku meletak dahi atas meja. mcm² masalah timbul, which aku yg 'membukan²kan' masalah kecik tuh. contoh : ' xper la, ko sblum² ni dpt markah rendah gak, ni yg last ni rendah xper la, next year kan ade lg, study la hard, subjek ni pun ko bukan paham pun, bazir mase study jer ' pastuh bende lain menentang lak ' ape ko nak jawab kat sylvie nnt klu die nk dtg hah ?! ' . pale aku blank giler n rase mmg nk hentak².

tetibe tuh, mata hati aku nmpk sekandang syaitan ni tgh berjoget² keliling aku dgn penuh gembira n nmpk diorng sorak² mcm menang somthg, d other hand, nmpk malaikat gak tgh pujuk² aku study (wow !! quelle imagination !! time kasih kat citer agen 69 tuh sbb aku berimaginasi gini ! ) last, meluat giler tgk muke syaitan laknat nk mampos tuh aku pun g solat isyak terus. buat skip jumping sepanjang abes lagu the corrs. then tarik nafas tahan nafas hembus nafas. haaaaaaaa, relief akhirnye ! akhirnye buat gak aku 4 / 5 TD gitu. akhirnye gak, aku mmg reti bt bkn x phm langsung, akhirnye semangat baru dtg n akhirnye tido dgn tenangnye.

pagi td pun ade semacam bende teman :) doa korg kot, thanks ! dlm tram pun, pakcik² ahli muzik tuh pun ade, even main lagu same mcm dulu diorng pernah main, aku x kesah la. mmg menaikkan mood aku tuk pekse. nak² gesekan violin tuh. suke sy !! so, kali ni dpt la aku bg sket 'habuan' kat diorng sbb x ramai org dlm tram. cuaca pun, ok, tenang n tranquille.

sampai dewan pekse pun, aku bt 'ritual' mcm pekse² kat mesia dulu. mmg ade smthng la. pekse kali ni, prof tuh bg sume doc² or buku² ker masuk dlm dewan pekse. senang la sket keje aku. x hampir 45mins aku dah siap. tp bile tgk² blk , x logik gak, xkn senang gitu soklan die kot, padahal TD die , die bg corrigé pun aku x phm langsung. then, aku check balik, last² kene tmbh sket lg drpd aku bt td. dah lak tuh, ade 1 soklan bonus, soklan thn lepas nye, nasib baik aku berstudy group dgn bdk² tuh. waaa, aku dh mule senyum² dlm dewan tuh. nk jer toleh ke member aku tuh bg sign good luck (alaa mcm citer² oliwud n boliwud tuh lah, klu citer mlayu, org berkapel jer bt gitu dgn kenyit mate sket..haha). tp ade last 2 soklan tuh aku agak kureng sket. tp OK laa !!

harap² xde big stupid mistake mcm paper maths dulu dah la. so, dgn happy nye aku kuar dewan. bdk² group aku tuh pun still bincang² pasal DS td. dgr² diorng nye jwpn sume same dgn aku. waaa super duper lega !!

masuk dlm tram, tetibe lagu the corrs irlandais hakim kuar dlm otak. dgn x semena² aku tgk org senyum (dgn awek cun jer la :p) then nmpk sorg chinese ni ckp french dgn sorg anglais kot. diorng ckp french dua² tuh. bagus btul org² sini yg jaga bhs diorng. nk citer kat sini, gaya mamat tuh ckp, terbyg aku kat dinie, hahaha, dgn spec nye, dgn gaya mase ckp perh..sebijik. tetibe muke dinie tertukar dgn mamat cine tuh. hahaha!!! (nilah aku time suke, ade jer nk kutuk org...hahaha) sorry r dinie. tp gaya die serious mcm ko.

sampai umah, chat, tunggu pakcik umah ni dtg then...err.. ape ek lps tuh. ari ni, yg jadi mangsa kegumbiraan aku ialah kak aida. haha. tuh la org kate churos tuh sedap x caye. tp dlm 10 batang aku beli tuh, 70% aku mkn dulu kot sbelum bg kak aida. hahaha. hah ! kedai pakcik n makcik churros tuh dh ade pembantu baru. anak die ade td. sure la girl sbb tu aku beli :p dr jauh mcm cun skali dkt hmm...ok la sebijik mcm rupe mak die. baru blajar nk bt crepe n masuk kan churros dlm beg. hahaha.

k lah, jgn anggap citer kat atas tuh 'geli' la, 'lembik nye die' la, 'teruknye die' la or so wat ever, sbb bg aku klu org yg bace between two lines xkn bt judgement begitu cepat skali :) ari ni lemah x semestinye esok same kan? kalo ade smthng yg baik amik la, bg free jer.

pengajaran dari DS elec :
-selepas dpt lawan perasaan give up tuh, ilmu masuk lg senang.
-jgn anggap kesusahan tuh berkekalan selame²nye.
-slalu mengingati Allah dan pertolongan-Nya

citer pendek : selepas ni korg xde dah dengar luahan perasaan terhadap DS aka exam, sbb aku start exam lg thn dpn, januari. so, je peux sentir les vacances maintenant !! ade sesape nk jd mangsa kegumbiraan aku x ? ;)

ekspresi dirimu

No comments: