Sunday, November 12, 2006

sesi motivasikan diri

ntah ke berape ratus agaknye ntah aku nk motivasikan diri aku ni. pelik betul. degil eh badan ni x dengar ckp org. huh, nk kene bantai jer. tp klu aku bantai pun, aku gak yg sakit. so, solution paling best, terjun tingkap? hahaha...tp tuh x best gak, sebab, cuaca skrg sejuk banget deh. nk terjun pun kene pakai baju berlapis² kot baru boleh, tp klu dah berlapis²,xde effect la terjun kan? hmm...

oklah, mule dari awal lagi. mcm dlm subjek kemahiran hidup mase sekolah menengah dulu. apekah punca masalah ? masalah yg aku hadapi skrg : mim alif las :p sbb ape mim alif las ? tuh pun aku x sure. mgkn sbb internet kot, tv kot,katil yg empuk kot,teknologi canggih tuk berbual tanpa batasan kot, hmm..tuh jer la aku rase sbb nye.

then, jalan² penyelesaian masalah : jadi ro alif jen. tp mcm mane ? soh akak2 senior ni bantai aku :p ? tp diorg jauh. buang internet ? tp semua jadual n nota aku dlm website IUT. tutup tv ? tp aku nk tgk à prendre à laisser, blajar ayat² ngurat sket, nk tgk biter lg, nk tgk movie lg, nk tgk final star ac lg,mcm² lah. tukar katil ? x bleh, nnt aku sakit tulang belakang lak. benti chat ? lg² la x boleh, terputus aku dgn dunia luar, nak² kat bahagian asia tenggara tuh. hmm..tinggal 1 option lg, carik awek.hehe. tp kiter ni x reti la nk flirt² ni. kang klu dpt kang, abes x blk mesia lak.hahaha. n'importe quoi !! nmpk sgt kan aku ni suke bg alasan. tuh la org ckp, nk seribu daya xnk seribu dalih.

tp aku rase, sbb aku jd gini ade kene mengene dgn psychology kot. iyerlah kan, dah la jauh dgn family, pas tuh blajar bende yg aku kureng minat lak. aarrghh...jangan mengeluh !! ok, so, solution skema akan aku ammik kot. iaitu : aku akan letak sume bende² yg bleh aku igt kat keluarga aku ker, adek aku ker n kawan² aku ker. sbb tuh aku gantung² kad raye tuh kot. hmm..bagus btul instinct ni so bt gitu :p [ aku rase ade some1 or ramai bace aku nye kad nih. hmm..bace la, xde pape special pun :p]

ok,1st move dh jalan. skrg 2nd move lak. menyemakan meja aku ni dgn barang² kenangan n gmbr². aaarrghh..tp gmbr family aku dlm camera lame,pas tuh tertinggal lak tuh kat mesia. shoott !! tp tuh bleh reglé. so, kene carik frame la kot, letak gmbr pekom, trip mase amsterdam ari tuh ker xpun gmbr mase trip italy tuh ker [hah, semy dh update dah citer trip kitorng, so g blog die n tgk gmbr2 aku..haha ], gmbr raye ker,gmbr prof² kesygan kat colmar ker. *miss them* . n pape jer la yg boleh bt aku 'tgk diorg jer, bersemangat' mcm kwn aku kate time aku call die mase raye ari tuh : letak gmbr die kat kad raye (terbesar eva pernah aku dpt), kononnye die temankan aku study la. dah la die cute. bestnyee.haha.

lepas tuh, rancang awal² ape nk buat akan dtg. mcm french lah, klu korg peratikan la, diorg ni slalu gak ckp sorg² tau. prof aku byk mcm tuh. ckp dgn diri sendiri. a'ah kan...kite slalu jer ckp dgn org, ckp dgn sendiri x pernah pun, patut la badan ni x dengar kate eh ? ish ish ish. hmm..ekceli bende gini ça marche (ok) dgn aku. mcm dulu sebelum spm kot. dah tulis dah nk straight a. ni mase aku form 3 kot aku tulis. n Alhamdulillah dpt. hmm..cekgu sek agama aku ade ckp gak, klu la permintaan kite tuh byk sgt, die kate, tulis kat kertas, then mase nk solat hajat tuh letak kat tmpt sujud. so, alang² dah tulis tuh, aku pun simpan. then bile tgk balik..lawak ade gak tgk ayat mase tuh skema giler n rase puas hati giler !! sgt² !! tp skrg kat mane ntah surat tuh. kire tulis mase skrg tuk tahun hadapan,hmm..mcm blog ni gak la. arap² instinct aku ni betul lg lah, asyik soh aku bt blog jer. huh !

last but not least , always do the best, non stop. aku rase,sejak lepas spm tuh, aku mcm benti tuk do the best nih. hmm..a'a kan, baru perasan. xkn aku nk stop do the best nih kot. katekan la aku hidup 100 thn insyaAllah, perkara yg aku do the best cume 1 thn jer. giler x best !! dah la kat mesia jer. yer la i mean, baik do the best dikalangan org² europe yg kononnye diorg ni jer yg pandai. setakat kat mesia, org kate jaguh kampung lak. so, kene ni cek awad oi !! so, aku kate, skrg ni adalah akibat dr perbutan kite yg lampau, klu nk happy ending, kene la buat sesuatu tuk citer hidup ni happy ending kan. [alamak, ayat bunge x menjadi lak.. :p]

lg 1, aku kene appliquer sistem merit lah. klu x rajin ari ni, kene hukum. mcm bet yg semy ckp lah. good idea gak tuh. tp ape hukuman² nye eh? xkan eskem kot, sejuk la semy musim skrg ni..huhuhu. bile refresh² balik, byk bende kat skola kite dh blajar dh. x lah teruk sgt pun sistem sekolah kat mesia ni kan. hmm..

k lah, minggu ni lagu yg slalu terngiang² kat telinga nih. yg aku upload ni la. ntah la, ni masuk kategori muzik klasik ker? sbb xde lirik. pape lah. lagu sebelum ni, lagu gerhana ska cinta - love. skrg ni, aku dh TERmasyuk dgn lagu josh groban lak. best lak masak mase dgr lagu pak cik nih. hehe

tangguh itu pencuri mase

11 comments:

Anonymous said...

Wei,jgn salahkan bende lain kalo ko malas...kalo ko malas tu,just b'cause kau tu yg malas...cam aku gak laa.hehehe...
Psl bet ngan Semy tu,saper kalah,kene blanjer smuer org dtg Tlse lawat aku.hehehehe.....
Blaja Fadhil,nanti nyesal...

bpboyz said...

waa..bleh botak la gini klu kalah..haha..ok, aja aja !!

Anonymous said...

ermm malasnyer dia...
apa pulak jauh..leh jee akak tolong 'ketukkan' RAJIN CIKIT..!!
erm rasa salah bagi tips ari tu ni!!
mai balik umah akak..kita adakan sessi 'study' pulak!!

bpboyz said...

xper la kak aida..ari tuh tips tuk mase dpn.. :p sesi 'study' nih kak aida kene msk sedap sket lah ek ? ;)

Anonymous said...

haa haa haa
fadhil ni cam tak kenal akak...masak sedap2 tu yg susah sikit tu..haa haa

Anonymous said...

kalau ko terjun tingkap dari bilik ko, ada hasil ke??

aku rasa kalau dari bilik ko nak ke luar, lagi cepat kalau ko terjun tingkap dari lalu dua bijik pintu tu kan?

btw, aku tak layan langsung Star Ac, aku cuba tau ada nama Ludovic soran je, sbb kawan aku nama sama..

apa kata ko letak gambar aku atas meja ko gak. cari frame yg special skit. hahahah

actually kan, kalau ko tensi, bagus gak ko tulis kat blog.. tapi jgn over emosi la, nanti gaduh antara housemate cam pernah terjadi kat aku. haha. nasib baik mlm tu mlm raya, sempat aku bgtau perkara n mintak maaf dgn semua org balik. haha

bpboyz said...

susah la yg mahal kak aida..hehehe..letak jer tarikhnye bile..sure sy dtg nye ;)

org kenal umah aku tau la kan..ni saje je nk buat gempak kat org yg x tau..so, baru diorng syg sgt kat aku..hahaha :p

gmbr ko? xperla..baik aku letak gmbr puteri tuh..lg smgt bertmbh2..

org kate luahan hati buahkan kelegaan

Anonymous said...

Ko nie asyik criter puteri nie...puteri maner yg ko berminat sgt?Puteri Gunong Ledang?dah ader datok yg punyer.hehehehe...

bpboyz said...

hahaha..puteri yg aku minat tuh pun dh kawen gak...tp die tetap kiut siot..hehehe..puteri gunung ledang tuh nk bt ape

Anonymous said...

Wei,jangan kacau bini org..tak baik tau...

bpboyz said...

:p