Wednesday, December 10, 2008

cré-a-tip

wah, hari yg gelap dan sejuk buatkn aku rase nk baring atas katil sepanjang mase jer. tp,klw baring atas katil sepanjang mase maknenye org tuh sakit. ish, x mo la aku jd sakit. so,musim gelap ni, mase tuk aku menentang penyakit yg aku namekn 'penyakit katil memanggil manggil' ataupun 'penyakit melekat'!

ook, memandangkan aku dh biase gak la dgr org ckp yg org kidal ni kreatif. iyer ker? aku rase aku ni mcm x kreatif jer.tgk jer la lukisan aku mase skola rendah or menengah,sure korng ckp lukisan aku ni mcm picaso (secara ironik die la kan).

so,aku pun kekadang tuh bantah gak la teori sorg kidal tuh kreatif. tp,bile org² ni ckp (ker aku jer yg prasan? aku pun x tau la) , aku pun nk try la satu hobi kreatif.hehehe.hobi yg aku rase bagus gak tuk pengalaman aku ni.

ape lagi, hobi mengambil gambar dgn kotak empat segi yg kecik tuh la.hehe (terigt entry lame aku pasal mendalah ni). iyerla,mentang² aku br dpt kado yg merupakan camera baru katekn. so,konon²nye nk bina hobi baru la. (kite tgk brape lame hobi ni bertahan ek)

so,mgkn la kot, aku akan menunjukkan 'karya² picaso' aku ni kt blog ni.jgn korang x lalu mkn dah la ek.papepun,aku x beli dslr aku just beli compact camera jer tp power woo ! mcm biasela aku dh bg 'hack' sket.

nmpk nye aku kene bukak akaun flickr la ni.iyerla mane tau karya² picaso aku ni bleh buat duit ker (hahaha..berangan²!)

oh,aku br tau yg org kidal ni selesaikn masalah dgn visual (maksudnye,die selesaikn masalah dgn tgk seluruh masalah tu,then bleh switch utk selesaikn mane2 masalah) dan org x kidal pulak,selesaikn masalah die secara linear (maksudnye, die kene selesaikan 1 masalah ni dulu br bleh start selesaikn masalah die yg seterusnye).

masalahnye,ni bg aku la (x tau la bg org kidal lain mcm mane), bile aku dh senang men'switch²' selesai masalah² ni, ade la suatu masalah ni aku x bleh nk selesaikan then tertinggal gitu jer la masalah tu.tuh la cara aku.hmm..

pendek kate kebolehan kite tuh kite yg kene cari, ade org bernasib baik sbb die TERjmp kebolehan die secara x sengaja, tp bg mereka yg x bernasib baik ni kene la cari kebolehan tuh. alah,mcm xciter heroes la, encek petreli yg mau bg power kt org lain dgn injection jer!

perghh,klw la kebolehan aku boleh dpt dgn 1 suntikan jarum, sure aku pun nak! secara realitinye,mane ade suatu tu kite dpt dgn mudah kan? keputusan drpd usahakan yg kite lakukan tuh la yg beri seribu makna kt kite rite? kite usaha,kite dpt. x usaha, x dpt la.

so,untuk itu,mari kite dgr lagu iklan dell ni :



ape yg aku prasan dok bandar beso ni, makin nk dekat noel ni, makin terasa nk shopping jer ! arrgghh!!

No comments: