Friday, December 05, 2008

masinn !!!

sambil² aku tgk star ac ni,aku pun nk share something la dgn korang. klw korang nk tau,skrg ni separuh akhir dah. aku suke akak tuh nyanyi.so,harap² la die menang ek.huhu

so,1st thing aku nk kongsi, ari ni,sampai ari ahad nnt,adalah hari téléthon. ape tuh? klik la kat sini klw nak tau. (iklan : waaaaa,x kenenye alice ni nyanyi dgn pakcik james blunt.nasib baik cute.hehe).so,kat france ni,byk la aktiviti² mengutip derma ni.rasenye,org perancis ni agak pemurah gak la.then,mase nk g masjid td aku nampak la abang bomba ni jual keychain.nasib baik aku bkn pompuan.hahaha.oh, mendermalah semampu anda yer ;)

dan,aku pun nk kongsi yg kite sgt² digalakkan utk puasa pada 9 zulhijjah iaitu pada hari arafah.

Sabda Rasulullah SAW :
(ertinya) : "Puasa pada hari Arafah,(dengannya) aku berharap agar Allah menukarkan kejahatan yang dilakukan dalam tahun sebelumnya dan tahun selepasnya (dengan kebaikan)."
- Hadis riwayat At-Tirmizi dari Al-Barra' bin Azib ra.
puasa jom ;)

then aku nk kongsi sorg penyanyi ni,suara die sedap didengar,lirik yg best n muzik yg menenang gak la (aku nk belajar violin la! tp bile la dpt.huhu).so,enjoy dgr lagu die ni :



dan kepada mereka yg diluar Lyon,klw korang nk tau,skrg ni sampai 8/12 ade fete des lumieres. ni kire 1st time aku gak la.hehe.so teruja.1st time katekn :p

oh oh..aku try masak sambal hari ni (ceh,itu pun nk bg tau org gak). dr segi bentuk menjadi la.sampai aku terigt² umah mesia.igt mama aku.huhu.(control² cek awad) tapi dr segi rase,ianya masin ! aah,kes TERlebih letak garam la ni.papepun,ianya buatkn aku semangat mahu goreng kacang n pergi asiatique (waa..jauhnye kedai ni).oh,aku ni sorg yg simple jer.so,sgt la beruntung bakal isteri aku memuaskn nafsu makan aku.hahahaha (approuve par ma mere).

(iklan : aahhh,josh groban.abg yg suara best.nyanyi lagu edith piaf dgn joanna. perghh..meremang bulu ketiak aku! hehehe)

voila voila.

2 comments:

Anonymous said...

kalau aku, sure aku beli keychain tuh =p..
(teringat abg2 bomba yg rajin dtg bangunan aku sebelum aku balik arituh..hehe)

bpboyz said...

haha..tuh la fara,aku igt nk beli gak tp tgk sume pompuan n makcik2 jer,ishh..x jd aku nk beli kt abg bomba tuh.huhu :p