Monday, December 15, 2008

skejap...

huhuhu..esok n kamis ni aku ade exam, so kenangla daku dlm doa korang yer.sbb,ape yg kite doakn org lain,kite pun akan 'dpt' ape yg kite doakn org lain tu.ni ape yg aku pernah dengar la.

so,dlm mengurus stress menghadapi exam aku esok ni, ape lagi klw bkn menaip sket kt blog ni. jadi mari kite citer sket.

hah,smlm klw nk tau la,ade dokumentari pasal ibadah haji kat M6. bg bdk² france nak tgk dokumentari tu n improve french bleh la tgk kat website M6 then cari M6 replay then carik 'enquête exclusive'.

mula² tu,aku x tau pun ade dokumentari ni, tp lepas tgk haute-voltige kt france 2.alaa,citer yg ade pakcik sean connery (yg aku ske tgk) n akak zeta jones (yg cun..uwaa), yg difilemkan kat mesia tuh. so,lepas tgk citer tuh,mcm biase la hari minggu, men'switch²' channel utk buat marathon movie (x sedar tuh ade exam minggu ni..huhu).then ter'switch' la M6. then citer pasal haji.

waaa...extraordinaire ! menakjubkan sungguh. br aku kenal mcm mane mekah tuh, madinah, padang arafah etc etc. x sangka btul la M6 bt dokumentari ni. aku rase mcm nk pergi jer sane (w/pun aku ni x baik). suasana die memang mengamankan even dlm tv tgk pun aku rase tenang gak.harap² aku dpt sampai sane nnt.amiin.

so ckp pasal movie, weekend lepas gak aku tgk citer korea yg ade akak gianna jun (alaa yg aku minat tuh..hehe). citer die best la.message yg die nk smpaikn tu maksud aku.lawak n sedih ade gak dlm movie ni tp x mcm citer² yg lps akak ni. citer pasal sorg laki ni yg anggap diri die superman. so, oleh sbb die superman, die slalu tolong orang. alah, korang tgk la kt utube then taip 'a man who was superman' kot. cun cun akak ni ^_^'

oh,filem ni ade gak la bt aku berfikir² jap mase mula² tuh.so, tuh yg menarik sket kot.ckp pasal movie sambil berfikir ni, ade ari tuh aku tertgk citer vanilla sky. waa,comel la akak cruz ni.hehe. agak menarik la jln citer die. oleh sbb desperate sgt dgn muka die. die pun 'atur lah hidup die dlm mimpi' sbb ade satu sykt ni tawarkan servis 'hidup buatan sendri dlm mimpi'.hoho. aarghh..x reti la aku nk xplain.korang tgk la sendri ek.

so,aku 'kehausan' movie² mcm ni. mcm momento, eternal sunshine, cidade de deus dan lain² yg aku x igt tajuk die. hah, ckp pasal movie lagi, aku rase citer 'taken' adalah best bg categori action. sound die bertumbuk,menghentak kepala rase mcm betul² siot.even tgk kt pc pun rase mcm kepala korang jer yg kene hantuk. nyesal lak aku x tgk kt wayang arituh. citer pasal sorg bapak yg nk selamatkn anak die dr melacur kt paris. bapak die ni spy mase muda² dulu. so,cara die cari penjahat mcm cek bourne cari org yg btkn die hilang igtan tuh. kire same pandai la bapak tuh dgn bourne dlm movie masing.best².

haihh..movie movie. exam esok malas nk revise. kate awad kpd bpboyz :p

ps : x sabo nk cuti ! (pic : mase fete des lumieres.credit to syazwan)

No comments: