Sunday, December 03, 2006

k.E.k.0.S.0.n.g.A.n

waaaa..nape bowink jer nih. hmm..tetibe aku rase alone dok dlm bumi grenoble-hampir-putih ni. jarang² berlaku nih.huhuhu. xkn nk sentimental lg kot. penat btul la nk bermental² nih. ceh sbb smlm kot, g quick (g gak tmpt ni) mkn, then dok sorg² tgk keindahan ville mlm².

cantek siot dgn lampu liklap² die. skrg ni dah bln december kan, so diorng dh start tuk menyambut noël aka krismas. dah lak bandar time tuh mcm lepas hujan. memantul² cahaya lampu tuh. cun,lawa n best. terasa mcm kat mesia, nk² kat bp walk (jgn memain bp pun ade bendalah walk ni tau mcm key ell...yark!!). kalo jejalan kol 3 pagi gitu, barula dpt menikmati jln kosong yg membolehkn bwk skuter selaju 120kmh.hehe. balai polis sebelah jln tuh jer (ni citer kat bp jap).

hah, alang² aku keboringan ni, citer sket mase aku cuti² mesia ari tuh. aku ade sorg kwn yg agak baik gak la. die ni masuk akademi tentera, so blk pun 2 bln skali gitu kot. naseb baik time aku blk ari tuh, die pun balik bp gak. dah lame x jmp katekn, so ape lagi ronggeng lah.

die ni agak unik la. mmg lawak btul. still da same mcm aku jmp form 4. sume 'istilah' trademark kelas die yg buat (kot). ade sorg kwn aku ni die panggil tepok. hahaha.sampai skrg name tepok tu melekat. bile igt blk, mmg lawak giler² la. skrg ni pun aku tersenyum jer bile sebut tepok nih. tepok,tepok-tepok,tepok !! hahaha.then ramai² tepok die :p mane ntah die menghilang. sempat jmp die mase lower 6 kat HS jer ari tuh.

hah, member army aku ni kire kaki playboy gak la (kot!). suke menflirt² org jer. so, klu aku kuar dgn die n kwn² aku yg lain,kene make sure la diorg kuar sorg jer, bkn bermotifkan nk soh aku teman g jmp awek die. ceh, igt aku baby doll kot, bwk berteman. bkn ape lah kan, bile kwn aku ni dah berstatus 'berkeluarga kunun²nye lah', so 'couple' die tuh lg 'penting' dr kwn. hmm..aku x slhkn diorng pun, bese la, dh 'dewasa' katekn :p naseb baik aku still ade stock kwn yg blum 'berkeluaga' tuk hang out.

so, mase mlm 1st tuh die ajak g tgk wyg. time mid nite lak tuh. ces, aku baru nk sedap² tido awal time tuh. so, aku pun temankn la gak. sampai² kaunter wyg tuh, smpt lg tuh nk ngurat minah nih. die kate die kenal adik laki minah tuh. hahaha. aku tgk jer minah tuh memerah otak mengingatkn kembali memori lame. hayun btul die nih, igt bleh dpt tiket murah kot. haha.

so, lps tgk citer pirates carribean (cmner eja eh?) tuh, g la lepak kat satu tmpt ni. jgn memain, bp pun ade tmpt lepak sampai kol 3 pagi tau !! then, die pun citer la pasal akademi die tuh. masuk hutan, men perang² , lari 16km sehari dgn beg 10kg, kene ragging, kene bogel. opss..macam² lah. best lak dgr. byk gak die ckp cara² nk pegang senjata tuh. mmg btkn aku teruja nk men perang btul² lak. hah, klu nk tau, masuk tentera ni kene subur, member aku kate, kat situ ade check tahap kesuburan la, klu agak kurang tuh, kene anta berubat. hmmm..menarik gak. cara check tu, bleh je bt kat umah. hehe. tp kirenye tentera ni mmg best gak. sume mende² survival or kesihatan ker diorng ade ajar.

so, dah lepas mengeteh (minum dinihari) kitorg pun round² banda kaco mak nyah la, g skodeng kat hutan lipur la, tp xde lak ari tuh.huhu. then last² g CC. hah, yg bestnye kat cc ni, aku jmp org² kurng upaya. diorng ni bisu. tp still bleh chat gak tuh. ajaib x? haaa, tuh laa. xde keyboard² special. biase jer. tp diorng chat dgn webcam lah. hehe. dgn bhs isyarat.

tp yg ajaibnye kan, aku x tau la, bhs isyarat ni universal ker x eh?, sbb aku tgk, bile diorng 'chat' tuh, org cine tuh paham, org mlayu tuh pun phm gak. klu la bhs isyarat tuh universal, perh, bestnye, bleh g memane dlm dunia ni. tp tuh la, kene jmp org bisu or org yg pandai bhs ni la. aku tgk jer diorng ni, kagum, lawak n waaaa. ade perpaduan sket aku nmpk. mula² aku x sangka la 1 group ni diorng kurang upaya tau, mcm org biase jer, tp bile tgk gitu, hmm..teknologi mengatasi segala²nye la kot :p

tuh la kisah nye mase aku dgn kwn aku tuh. klu kuar dgn die sure blk subuhnye. bt ape pun, ntah x tau. tp bile tgk² blk, hidup gak bp 24 jam, cume xde gerai mamak ajee. tp xper lah, kedai mamak ganti kedai beriani gam sedap, pergh... waa...nk mkn !!

okla, oleh sbb kekosongan ari ni, aku pun tgk la interview pemimpin² mesia masa kini n sblum nye. ade 1 web ni, yg maybe aku rase agenda die nk bukak mata rakyat lah. so, aku pun ucapan che det dgn interview tok guru. diorng ni ade style masing² mase menjawab soklan. aku suke gaya che det yg suke 'mengenekan' org n gaya tok guru dgn contoh² islamiah. klu la ade sorg yg ade 2 ciri² pemimpin tuh, sure mesia islam maju dgn cepatnye. tp xde lagi. kebykan leader, bile die pakar in something die akan lack in smthng gak. nobody's perfect. masalahnye org melayu gak. ramai sgt hang tuah mcm che det kate la. 'menjunjung perintah' aje, xde aspect critique mcm prof aku slalu anjur²kn. mmg btul la penjajah dh 'membelitkan' sejarah. baru aku tau sejrah tuh ade kekuatan mase dpn. anyway, tetibe rase mesia mcm nk mundur jer. huhu

sbb kekosongan gak la, aku tgk citer bones yg aku donlod. hmm..xla sebest prison break. tp ok la, citer pasal tulang² jer. oleh sbb die ckp kisah benar, so aku pun nk tgk gak, kisah² benar nih. pastuh, aku donlod pelakon or pelawak french ni la. die lahir kat maroco, tp die mmg lawak giler. gad elmaleh name die. mmg lawak la mamat nih. die buat one man show or standup show (gitu² lah). lawak die pasal kehidupan kite sehari² ni la. mmg best n good observation la die bt. nk² org french ni byk sgt karenah n 'kewengan' diorng ni. prasan gak, kat france ni ramai org bt shox mcm tuh. kene ade imagination tinggi tuh. bkn senang nk bt org ketawa ni. sorg 2 senang la, dlm nk bt 10000 org ketawa serentak, byngkan jer la. kat mesia ade kot, x silap aku afdlin shauki bt standup show nih. tp die bt in english kot (kot!) oklah, aku terase gak nk tgk org bt in malay. selain isu² semasa, bhs pun main peranan nk melawak. hah, ade sorg datuk ni, yg die bleh tukar suara die. x silap aku, salah 1 watak tuh atan kot. die mmg lawak la. waaa, tp p ramlee lg best kot sbg pelawak mesia ;)

okla, tuh la kisah kekosongan ari nih. x tau nk bt ape. igt nk terbangkan airbus aku tuh, tp takut nnt TERterbang kat tmpt lain lak. baik² nk blk mesia terpegi..ops. bagus btul ade game² simulator ni kan. err..okla, hah, happy birthday kat Hakim yg kitorng bdk² grenoble ni bt surprise kat die ari jumaat ari tuh. menjadi gak 'panas milo' aku tuh. hahaha. silap x amik gmbr time akak² ni menyanyi la. skrg dh bertmbh sorg akak dr lille. bertmbh bergema la grenoble ni :p

terlebih relax rase mcm dlm tempurung lak.

No comments: