Sunday, February 18, 2007

bonnes vacances !!!

-- jumaat : sepatutnya hari terakhir aku sebelum cuti winter, tapi sebab masa cuti x sabo² nk menyabut aku, aku pun TERcuti la ari ni. kiranya, aku bleh ucapkan bonnes vacances kat memember aku hari kames ari tuh. ish, bukan aku sengaja ekceli, cuma TERbangun lewat jer. igt² nk pegi kelas TD (2nd kelas) tp time aku bangun bt kali ke2nya tuh, jam dah kol 10 lebih. last², aku declare cuti jer terus. huhuhu. mcm cuti² sebelum ni, aku pun pergi gunting rambut. yg best n tak bestnye gunting rambut ni, aku dpt pakcik yg sama bt kali ke3 berturut² (kot,rasenya lah). yg bestnye, die panggil aku, patutnya giliran aku org ke5, tp bila ade pakcik ni, serta merta die panggil aku. ces, aku nk gak gunting dgn abg² lain. tp demi masa kan, aku pun relakan diri jer la gunting rambut dgn pakcik tuh. nasib baik rambut aku ni tak yah berstyle² tuk gunting, kalo x sure lame dah aku g salon. hehe :p

-- masaf : ya, akhirnye menang gak kuasa wanita. congratz semy. boleh r merasa strawberry chocolate cake lagi kan? then, jepp pun menang, kimi tewas lak. haii, mcm ada sifat² 'batchist' lak, tp adat lah kan. aku x kesah sape menang, asalkan bt keje ok r. kalo tak, jumpa jer la aku dlm kotak² komen kat masaf tuh.

-- bank : jumaat ari tuh, aku pegi bank, konon²nye nak tanya pasal 'tax habitation', asal die main potong gitu jer. aku ingat tax tuh dah settle gitu jer, sekali punyalah aku terkejut yg akak tuh kata, bank kenekan 'frais' kat aku coz bagi lembaga cukai ni 'saisir' akaun aku. aku pun pelik gak, aku tanya nape, akak tuh kate, normal la sebab lambat bayar. mangkuk sungguh !! baik² 200euros gitu terus jadi 400e. mmg macam s!@l jer !! salah aku kot, tp masalahnya, aku check online, title die debitkan akaun aku tuh same dgn surat lembaga tuh bg, so aku consider yg bank debitkan tuh tuk byr tax la, skali....aarrghh !!! aku dah try call makcik lembaga tuh, die kate die pun kesian kat aku. hmm..x tau r kesian ikhlas ker x, tp aku rase ikhlas kot, sbb thn lepas die 'gantung' dossier aku kejap coz aku kate aku nk blk mesia. kalo tak, sure lagi byk duit bank ni cekik la. babibu btul ! eh hah, slmt thn baru cina aka tahun babi !

-- sabtu : fuh, hari ni baru aku paham yg tido lelame tuh menyakitkan kepala ataupun pening lah. aku igt x nk tido lepas subuh tadi, sekali tido gak. nasib baik ustat call aku. tuh dah jam 1 gitu r. perghh..teruk giler aku ni sampai tak sedar. ekceli, lepas subuh tuh, aku boleh jer tak nak tido, tapi oleh sbb dah cuti kan, so, aku membenarkan diriku ditiduri katilku yg empuk itu. hahahaha. x sangka lak lama giler. so, selama 4 jam lepas aku bangun tuh, aku tahan jer pening pale tuh. lepas zohor n asar, aku trus sambung tido balik. hah, kalau nk tau, kalo korng pening pale sbb lame tido, ubat die senang jer, korang tido balik, sure lepas bangun 'tido ubat' ni sure segar. mcm aku td la. (x sure mujarab ker tak 'tido ubat' ni kat org lain, kat aku ok jer..hehe).

-- malam sabtu : ekceli tadi kitorng baru balik dari umah jeen. menyambut 2 events n tetamu² yg dtg. 2 from toulouse n 1 from mesia. event² nya adalah, farewell sambil bg hadiah kawen yg pertama kat bakal pengantin. huhu. ada ayat power dr saudara marzukey time bt ucapan pendek tuh, tp yg slack nye, x sempat rakam. tau² jer bateri cam nk abes. kalo tak dah bleh upload kat sini. hahaha. then dalam kol 0010 gitu, kitorng celebrate b-day moled. haiii...masa berlalu dgn pantas !!!

-- masalah aku : aku ada 1 prob yg x sihat aku rase, time² aku ade crisis² mcm kewangan ni, ade jer bende nak beli. time tuh la nak beli topi lah, nak beli snow cap lah, nak beli itu beli ini. errrrrghh, nasib baik aku pejam mata (baca : tutup telinga) jer bila lalu dpn 'magasin²' kat 'centre ville'. ada lak tuh pull 10e jer. haiii, time aku ade duit, time tuh xde pull 10euros. time xde, ade lak. ekceli aku x tgk brand pun, kalo boleh aku nk beli baju or seluar or pape yg xde brand. iyerlah, bygkn, beli pull katekan, lmbg adidas beso bagak, harga lak 50e. compare dgn pull biasa tp harga 10e jer. aku rela pilih 10e nye. bkn ape, maybe dr segi kualiti,50e bagus, tp dr segi 'dengki', kita rugi sbb kite iklan n tayang² pull tuh kat org, tp kite x dpt duit iklan tuh. penat jd model free jer. sbb tuh la, aku dh tukar mindset aku, kalo nk beli brg branded pun, aku akan pilih lambang brand die kecik² giler, bg org x nmpk. tp kalo branded yg lawa, aku main serkup gak, w/pun lmbg die beso. hehehe. nafsu maa, ssh nk kawal :p err...ekceli nk ckp, korang jgn risau la, aku xde pape prob pun, maybe entri² sbelum ni menunjukan aku ni mcm ade prob jer, tp x ekceli, saje nk citer bende² blaku skeliling aku nih. xde yg grave pun k. thanks anyway coz taking care me. *gosok mata*(sbb masuk habuk).kalo ade prob pun aku x akan taip kat sini, jgn risau la yer.

-- tido : skrg ni aku x bleh tido coz petang tadi dah tido byk sgt. aku try gak nk meniduri katil aku ni tp x berjaya lak. so, last² aku decided update blog nih. nk bt ape lg, sume blog org aku dh bace, dari masalah wahabi,politik,hightech sampai ke hiburan. jenuh lak membaca bende² x berfaedah nih. haiii, kalo la buku elektronik or radiofreq or antenna semasyuk baca blog ni kan bagus. tp tu lah ... err..org kate, muka kite ni depends cara kite tido, sbb tuh kadang² kwn² aku kat iut nmpk muka aku segar jer, kadang² suram jer. padahal aku tido pada waktu sama,maybe awal 10 mins or lewat 10 mins gitu jer, tp muka ni tetap akan berbeza dr hari² lain.ni yg aku 'kaget' sket, iyerlah kan, oleh sbb muka, org igt kite ade prob, padahal ok jer. so, aku pun x tau mcm mane nk 'solve' kan masalah muka ni. tp yg bestnye, girls jer perasan muka aku. hehehe. kat iut la, time aku bt muka slack sket, mula la die tanye. laki prasan gak tp just hu ha hu ha gitu jer la. bile pk pk blk, haiii...aku kene belajar cara tido dgn betul lah ni. kalo tak, bt org salah paham jer, dah salah fhm nnt kate kite menipu la pape la. tuh yg susah tuh kan. hmm...tido pon susah gak...aaaargghhh!

-- rase nak sambung jer menaip ni, tp panjang la pulak aku dah citer ni. hmm..xper lah, lain kali jer la aku sambung citer, dan nnt aku upload gmbr kitorng mase mlm sabtu tuh. skrg ni x bleh kot, sbb aku just amik video jer td. tunggu dr cam asma' n kak aida la. oklah, bonnes vacances tout le monde !! profitez en bien okey ^_^V

org kate duit tak boleh beli kebahagiaan. tapi realitinya, takde duit susah nak dapat kebahagiaan.

3 comments:

Anonymous said...

oo..nasib baik bateri habess...
macam khusyuk jeeh dengar ucapan....

Anonymous said...

ooo..nasib baik bateri habis..hee hee..cam khusyuk jeeh dengar ucapang...

bpboyz said...

tuh la, kalo tak bleh bt kate² motivasi tuk junior² france kat sini..ahakz