Thursday, February 22, 2007

segar

-- intro : rasenye kalo ikutkan masa, nak jer update ahad nnt, coz time tuh jer aku free sket. biaselah, mase cuti ni melayan tetamu katekan, susah sket nk blog nih, rase x sopan (baca : malu) lak blog dihadapan tetamu. dah la citer ntah pape :p so, takut nnt entry aku jd panjang berjela² ahad nnt, aku pun update skrg. ape yg termampu dan teringat dan yg bukan private jer la, mcm biase. so, layan...

--Chines New Year : hari ahad , mcm biase, aku bangun lewat. mula² tuh ingat nak sarap (bace : lunch ekceli) tp akhirnye tersekat lak niat aku tuh. bukak² ym, terpampang id bdk lyon ajak lunch g umah diorng. so, dgn muke tak malu nye saye, aku pun menjemput diri sendri pergi lyon sambut CNY tuh. hmm...rasenye aku tgh ngigau kot mase nk decide g sane, iyerlah, dgn bwk bdn nye saje, x bwk beg or pape pon. sampai² sane, makan. ish, tp time tuh jmp la bdk² cine yg kat lyon tuh. oklah, diorg main 21 (game card), aku lak layan steamboat diorng.iyerlah dah org last smpai, tuh pun naseb baik ade saki baki tuh :p

--adventure : malam ahad tuh, kitorg (fifi n dinie) balik grenoble. diorng dtg sini pun sbb nk main snowboard (snow) kalau tak, tak akan dtg nye diorng kat sini. ces! so, mlm tuh, aku pun x sure kitorng bt ape, aku rase pegi makan quick kot, tuh pon time quick tuh nk tutup kedai, tp naseb baik ade lagi burger tuh, kempunan la pekerje² kat situ dpt burger free :p sampai² umah tgk, ade 2 crousti chesse n 2 lagi supreme chesse. waarghh..mangkuk btul abg tuh punye telinga, tersumpat ker ape ntah, org mintak lain bg lain. skali tgk resit, mmg abg tuh sakit telinga la, salah dgr. grrrr... esok pagi nye lak, hmm...kate jer nk bgn awal, skali tgk kol 10 gak bgn. igt nk pegi main ski kol 13 tp skali tgk bas tarak. punye la semangat aku angkat board aku tuh,dgn baju coach merah nye, skali xde bas. cancel g main snow. last² naik 'bulle' (kete kabel) naik 'bastille' atas gunung tuh. akhirnye, sampai gak aku kat sane :)

--snow : untuk mengelakan sejarah berulang lagi, diorng pun sewa snow awal² then kitorng pun tido awal dgn harapan bangun awal esoknye. haii..naseb baik bangun awal. so, dapatlah diorng itu berpeluang main snow dgn jakunnye :p kitorng 4 org campur max sorng. so, bermula la aku jadi cekgu yg x diiktiraf. main la snow dgn jatuh²nye kitorng. tp kali ni, station die, les 7 laux best gak la. byk snow n 'il fait beau'. so, au mcm biase try mahirkan buat 'virage'. giler la, aku x fit langsung. main skali jer dah 'gegel'. ish, ni la kurang bersukan. tp ari tuh mmg best gilos.

--snow bersama warga grenoble + 1 ehem² bekas(dlm 2 hari) warga grenoble : ari ni, complete org, sygnye semy takde. huhu..kalau ade bleh complete dah. dah bleh masuk buku sejarah bdk grenoble. hahaha. tp hari ni mmg cuaca cun punya. x mcm semlm, 'paneh'. oleh sbb kitorng byr murah, maka byk la aktiviti mengamik gmbr (ayat sape ntah nih). so, byk la gmbr² cun dpt kitorng snap. tgk la, maybe esok kot aku letak gmbr yg best² okey !

--series : pergh..makin lame makin best lak citer heroes nih. byk clan n byk konflik. best², tp tiap kali ending episode die bt aku rase x geram. lain la citer prison break tuh, tiap² kali ending epi die jer, rase mcm x sabo² nk tunggu next epi. mcm aku mase skolah rendah tgk series cine tiap² kol 6 tuh la. x sabo² rasenye nk tgk next epi. stakat ni cume 2 series ni jer la aku 'addicted' sket. yg lain² aku x try lagi. tp rasenye x yah kot. so sape² ade nk cadangkan series best ker, bg² la msg ek ;)

--kewangan : Alhamdulillah, maybe sponsor aku nk cover kan balik duit tax tuh. syukur². ni yg aku sayang kat tm nih. hehe. alamak lupe slogan die :p harap² oklah semuanya. V

--kepenatan : hah, ni yg aku tunggu ekceli. aku x sure la korangkan, tp aku rase segar giler bile rase penat nih, rase cramp², rase lenguh², rase sakit² badan ni. x tau nape, tiap kali lepas main snow tuh, mandi, then badan serta merta segar bugar. terasa mcm lepas main rugby r. sronok rase gini. hehe. bukan ape tau, lepas penat tuh, mkn pun buas giler, then mandi rase best giler even air sejuk mcm ais, lepas tuh, rase wah, hari baru bermula. aku x rase ngantuk pape pon. lepas tuh, sure tido pun lena giler. waaa...btul² la next semestre aku main sport. patutla rase lemah longlai lesu jer, badan aku x biase.hehe. (ade jer alasan kan?)

-- 'outro' : hmm...thanks la kat bdk² lyon. diorng ni baik giler. sanggup membasuh segala kotoran pada pinggan² dan cawan² kat singki aku tuh. aku tak soh pon, tp diorng baik sgt kan. so, sbg balasan, aku bg la tumpang umah aku yg x seberape nih kat diorng. hahaha. tp series la, aku x bt deal gitu pon. cuma in nada gurau jer la :p

now u are loser cos u r lost - gridiron gang

2 comments:

Semy a.K.a Amalina said...

timekasih padil kerane ingat kat aku..
hurmm nak ikut maenn gakk :( :(

bpboyz said...

huhuhu...