Sunday, February 25, 2007

cny

-- cny : sebelum aku pergi tours tuk cny ni, aku pun singgah la 'chatoroux' jap. saje nk melawat kwsn kg tuh :p semlm jer aku stay sane. hmm...x sempat lak nk amik gmbr kat 'ville' nih. tant pis la.

-- then esoknye, sabtu, kitorng pun pergi la tours tuh. mule² igt nk tertinggal bas, skali pakcik tuh baik giler tunggu kitorng. mmg nasib baiklah.then kitorng pun pergi la tempat tuh. hmm...sampai² jer 'ville' tuh, terjumpe junior lain tgh tunggu bas. so,kitorng pun naik bas sesame then sampai kat iut sane. skali tgk xde org lagi. ishh..lepas bape minit tuh baru lah sampai tuan rumah. letak bag jap sambil tunggu bdk² lain sampai. lepas 1 jam gitu baru la penuh dewan IUT tuh.

-- hmm..ramai gak seniors yg cun dgn makeup. dan mcm² jenis org gak aku jumpa mase cny nih. so kire berbaloi la aku dtg nih. hehehe. tp yg agak lainnye sket, aku 'trouve' yg bdk bangsa lain dr aku ni mcm cun lak. adelah dlm 2 3 org tuh. ish, ade aura tersendiri diorng nih. bdk same bangsa dgn aku pun ade gak yg cun tp tgk mcm dah kapel jer. lagipun, senior² ni aku x main la :p so aku just cuci mata jer la. borak² dgn bdk colmar dulu, dgn bdk² mase kitorng bt tour de france dulu then ade gak la senior² baru n junior² baru aku kenal. hmm..oklah. tuan rumah masak byk giler. pape pun, mlm tuh mmg aku kenyang la makan. then dpt jmp bdk² kt colmar dulu. kire ok lah. hah, aku amik tersgt la sikit gmbr. so, aku just letak gmbr makanan² nih jer. malas lak tetibe time tuh nk amik gmbr.hmm...

-- pastuh ade la AGM masaf. aku dtg lambat tuk 1st half punye AGM tuh sbb ade meeting bende lain lak. so, aku sampai² jer, dgr² mc berpantun² lak, haii..then ade la certain things yg 'wakil²' plajar ni 'bercerite' tp aku just 'dgr² ayam' jerla sbb time tuh aku dok luar x dgr sgt. so, just jadi 'pendengar 2 mata serampang' (btul ker ejaan nih ek?) maknenye aku dgr bdk² kat luar tuh citer² n dgr wakil bdk kat dlm tuh bercerite. overall aku rase oklah kot. maybe.

-- then masuk la 2nd half punye AGM. ni bincang pasal constitution pasal masaf nih. hmm...terasa payah gak rupenye nk buat assoc kat france nih. nasib baik la ade bdk² blaja 'droit' sket² n bdk² yg tau pasal 'droit' tuh. so, aku yg x tau pape ni, just dgr jerlah. terasa susah gak sbenornye. tp bile terkenang dgn org² yg bersikap 'lantak diorng lah' nih, setuju jer ape org ckp, aku rase mcm nk amik penyampu pukul² kepala hotak diorng nih. maksud aku org yg x give a damn kat bende² gini. come on la, statement x give a damn ni nmpk sgt bt korng mcm xde pendirian jer. org soh msk, die msk, org soh jilat, die jilat. kurang² pun amik tahu la bende tuh, baru kite tau brape susah n senang nye bende tuh terjadi. ni main ikut jer, dgn alasan diorng HiCom, diorng la decide. ish, xkan maju la gitu aku rase kot. even kite bukan dlm bidang tuh pun, amik tau la sket² mane tau tetibe ade idea terkeluar ker, bleh share². sharing kan caring rite ? ;)

-- igtkan akan ade 'temps de prolongation' tuk AGM nih, skali tgk muke bdk² yg nk bt AGM pun macam x bermaya jer, so, kitorng bt secara pantas kat ats tangga kejap. then selesai la sudah agm tuh pada jam 0200 gitu. then oleh sbb, masing² mcm malas nk tido rapat² sendat² n sempit² kat residence tuan rumah ni, so ade la yg sanggup tido kat atas meja or atas lantai n ade yg sanggup x tido. so, yg x tido tuh pun main lose win or draw. gelak tahap gaban punye. siot la diorng ni, malam² bt lawak. tp bagus r, alang² xnk tido kan? tp game tuh mmg pecah n sakit perut betul. gelak jer x abes². lepas game tuh, ade la terus dgn game card nye n ade yg decide nk tido kejap. sbb time tuh dah kol 5am gitu r. all in all, cny yg cool.

-- sesi motivasi diri : sepanjang cuti ni, aku dapat la bayangkan sket mcm mane nk 'improve' kemalasan n 'time² kejatuhan teruk' aku nih. aku jumpe perkataan 'cari'. bahasa skemanye berusaha. aku teringat dulu mak aku kate, asal x mintak sponsor aku ni dari dulu naik elaun, aku pun ckp r yg result aku ni buat malu jer mintak,then mak aku ckp, tuhlah, ni baru dgn org tau malu nak mintak, ni kan nak mintak tolong dari Allah. tau pun x berusaha, tau malu. tapi x betul² kan gak. then baru la aku paham konsep, berusaha n bertawakal. so kene cari dulu baru la berserah. hmm..tuh yg aku nk bt r nih. aku akan pakse diri ni cari minat bidang yg aku bt nih. patutla, tiap kali kite berserah tanpa usaha yg cukup, result nye slalu kite gagal. kalau bagus pun, tuh kire nasib baik la kot. nasib baik cuti ni aku bleh 'cari' jln betulkan diri nih. go go go !!

-- skrg ni aku tgh dgr 50 cent - pimp. ntah nape. time² nk motivated jer lagu² jenis nih aku dgr. even lirik macam $!@l skali pon. tp 'masuk'. papelah. so, skrg dah masuk fasa 'selepas cuti winter'. biasenye masa berjalan dgn laju nye. tup tup, tgk dah bln 6 dah. n time ni gak, kene bosser agak luar biase sket. hmm..ekceli aku xde mood nk update tp xde keje nk buat. sorry kalo ade pape x kurang menyenangkan :p

i dont kno wat u heard about me ~~

2 comments:

wénkt said...

seriously aku takder mood nak update blog pasal cny.. aku copy yg ni je la ok?

bpboyz said...

ceh..poyo jer