Wednesday, May 28, 2008

teka teki teka tekuk,ape ade dlm songkok...

hohoho..aku baru dapat info yg baby'e' aku dh bleh 'bercakap'.hahaha.maksud aku,die bleh buat call dh skrg.asalkn ade tenet.agak interesting gak mende ni.aku baru jer jumpa.tgk², diorng dh develope mende ni tahun lepas.hmm.. nk ker xnk ek beli? haihh..dah la akhir bulan ni.mcm mane ek?

n ari ni aku dpt tau gak harga sebenar bakal baby baru aku ni.name die baby '3e'.mak aihh..mahal giler.w/pun die dh 'pandai' n besar 'otak' die tp harga die tuh bleh buatkn aku beli laptop lain jer.ces...aku terbantut lg niat aku nk beli baby '3e' ni.tp nasib baik gak,x la aku membazirkan?hehehe.

ari ni gak,baru aku agak percaya dgn 1 blog ni pasal hal² politik.sbbnye, die kuarkn biter awal dr media² lain (arus perdana mahupun xde arus langsung..hehe).kirenye,org blog tuh ade 'kabel' beso la ni.aku rase la.bile dh TERpercaya ni,aku TERpk, waa, ramai gak yg main 'chess' ni. tp ni mcm dh bukan main chess dah,kire mcm main 'risk'.hohoho.siapakah akan 'conquer' yer nnt. tp best la,tgk strategi org² politik ni.

terjadi ari ni gak yg aku tau eport terbesar skrg eport china.perghh..besa siot. 3 bilion gak kot cost die.uishh..dasyat.skrg ni,byk giler bangunan² yg hightech n mesra alam.contoh, mcm kt negara arab tuh,byk jenis bangunan yg self powered,maknenye bangunan yg jana letrik sendri.klw mcm menara tertinggi tuh,die jana kuasa die dgn turbin yg beso kt menara.n klw x silap,die gune solar energy kot.lebih kurang gitu la bangunan² baru kt arab tuh.tp yg sure memang mahal giler la.hmm..klw la bangunan² ni wujud kt wpi johor tuh.mcm mane la ek?

hah,dlm usaha aku nk buat report ni, mase tuh gak la niat nk membaca novel membuak².mengong betul.so,as a result, abes sudah buku pakcik feynman aku bace minggu ni.hampir stengah tahun gak novel tuh tersadai n berhabuk² kt so called rak buku kt bilik aku tuh.tgk²,bleh abes dlm 3 hari lak.haii,nafsu mende ntah ni.ade jer nk halang aku buat keje (konon²nye la).

papepun,buku pakcik ni sgt best.die ni sorg yg selamba n curious.agak lawak n pandai.cara die pk lain la.oh yer,die ni ahli sains n lebih ke arah fizik, oleh sbb gaya cerita die yg best,x trase lak mcm baca buku fizik.bykla info² berguna aku dapat.

so, mcm biase, balik mesia ni aku kene cari buku.yg 1st kene carik : sequel bila cinta bertasbih dr pakcik ayat² cinta tuh.best woo novel die.byk mende² murni dlm buku ni.yg penting,byk die ajar cara bercinta yg betul.then, aku igt nk carik buku malay dilemma plak.memandangkan aku terasa sgt² nk baca.x tau sbb ape. lepas tuh, aku igt nk carik buku pasal sejarah melayu.tp..x tau ape.sape² ade idea or cadangan, bg tau la yer.then, maybe aku nk jd collector buku pakcik paulo coelho kot (btul ker ejaan name pakcik ni?) tgk cover die mcm best jer.hehehe

hmm..tuh jer kot.waa...nk beli ker xnk ni aksesori baby e aku ni? aarghhh !!

ps : ade jer keje or mende nk update mase nk buat report ni.*sigh*.

2 comments:

shinichi said...

argh ak tention! dari stat smpai hujung post ak gagal paham ape itu baby e..waaa~

Anonymous said...

hahaha..itu name die teka teki :p