Friday, October 17, 2008

berjayakah saya ni ek ?

td mase mandi² nk g masjid solat jumaat, tetibe aku terpk,mcm mane nk tau org tuh berjaya ker x ek? mcm mane agaknye kejayaan diorg ni.

so,ape yg aku bleh simpulkan, org yg berjaya ni adalah orang susah!orang yg susah payah mendapatkan apa yang dia nak sehingga dia berjaya.tak kira la apa bidang kejayaan die tuh,asalkan seseorang tuh 'susah',maka die berjaya.

jdi,bahasa matematik die,or premis die,jika dan hanya jika saya 'susah',maka saya berjaya.ok x ? salah tuh !!

ekceli,org berjaya ni kan,kite sebagai orang luar ni nampak berjaya ni susah.padahal bagi org berjaya tuh,die tak rase susah pun.die rase seronok.so,aku sgt² setuju dgn peribahasa : bersusah² dahulu bersenang² kemudian.

byk contoh ekceli org berjaya ni yg mula² kite anggap diorng susah.x caye? selak² buku sejarah,xpun pegi tnye la org² berjaya tuh.

so,nasihat ikhlas aku kepada mereka² yg pejuang agama Islam, adakah anda sudah bersusah² untuk agama anda?klw belum jgn anggap dah berjaya menyebar islam la yer.eh silap,adakah anda seronok menyebarkan islam ekceli?susah²lah korang didunia,supaya senang lenang diakhir sane nanti (amiin..aku harap² aku pun jd mcm diorng tuh..skrg ni,aku nk solat kt uni pun takut²..nikan nk jd pejuang..insyaallah)

bile ingat² balik cerita Rasulullah sebar islam yg asing bg penduduk mekah,rase sgt² kagum dgn kesabaran Baginda.

susah + sabar + syukur = success (insyallah aku appliquer formula ni dlm hidup)

aku rase,formula ni bleh apply kt mane² bidang kot even in relationship kot.maybe jer la.formula ni tuk aku,korang sure ade formula hidup sendirikn?klw x mcm mane la korang bleh bace blog aku ni kan?

ps : aarghh...lambab giler mendalah ni nk donlod.ekceli aku tgh donlod software ipod touch 2.1 aku ni.lambab mcm siput jer.aku dh x sabo² ni nk 'renew' itouch aku ni!
(awad,igt formula hidup ko. kate bpboyz.blogspot.com kepada penulisnye)

ps2 : aku tgh dgr lagu 'le toi du moi' dr wanita no 1 france ni.aaaaa!!very nice

ps3 : secara official nye program tukar operator telefon tanpa tukar nombor fon dh start dh kat mesia.so,yg kt mesia tuh,tukar lah ke celcom cepat!!sementara masih free tukar.

sub ps3 : ekceli france baru 2 tahun lepas lancarkan program ni.program tukar operator tanpa tukar nombor. MNP(Mobile Number Portability) org mesia panggil program ni.so,klw ikutkn,mesia ni kire laju gak la dlm telekomunikasi ni.skrg ni maxis tgh bt mcm neufbox sfr kt france ni.hohoho..sgt menarik ni.nnt aku citer lg k :)

No comments: