Monday, October 13, 2008

yeay season 4 dah !

salam sume.setelah beberape hari bermanja mesra dgn baby baru aku ni,br la aku tergerak nk update.iyer,aku dpt baby baru.best² baby ni tapi ok la.bleh katekan antara baby terhebat gak la (bg aku la ek).

so ape citer aku skrg ni,mcm biasela ok steady n cam gitu la.ekceli last week, bdk² lyon ni dtg beraya dkt umah aku,eh silap umah dinie.so,mcm biase la,bile dh TERbuka terbuka ni,aku just masak rendang jer.yg lain² tuh cek dinie yg masak. so ade gak la dlm lbh kurang 20 org kebawah dtg umah terbuka kami yg tak brape beso ni.

agak tersepit dan terhimpit gak la.nasib baik xde yg tersengek mase makan² tuh.hehe.yg ramai² tuh termasuk la dgn budak² st etienne.meriah n basah gak la.oh,basah kapet ek,bkn basah mende² lain :p

jadi,skrg ni dah masuk season 4 blog ni.ni,ape yg best pun aku x sure.aku terasa mcm aku akan update sket jer kot.x la seaktif thn lepas.maybe.tapi tgk la,klw time tuh aku agak rajin semcm or bosan tahap gaban aku update la blog ni. (rasenye aku ade byk masa TER(b/l)uang ni.

so,tahun ni,aku semcm nmpk yg aku x bleh jd ape yg aku jd thn lepas (ceh byk kali dh aku ckp mcm gini kan?). papepun,azam lepas puasa aku tahun ni : jadi seorang yang terancang.eceh,mcm pelik jer.iyerla,sblum ni aku hidup tanpa arah yg tetap,oh bkn,aku x teratur sgt thn² lepas.

jadi aku arap² la aku jd teratur se'teratur' nye.aku akan plan every detail ape aku akan buat (kot?) tak kire la papepun.asalkan ikut aku plan.silap aku gak la dulu² x plan,aku dulu just berserah n ikut keadaan yg dh ditakdirkan jer tapi ekceli aku dh TERpedaya dgn pusingan bumi yg agak laju ni.cess..hidup ni bukan tuk berserah jer ! kene usaha hidup gak kan?

antara planning aku tahun ni,untuk travel, aku target nk pegi 3 negara année scolaire ni.klw bleh 1 negara baru yg aku blom melawat la. (tp plan² aku dgn org² tuh mcm nk pergi 6 negara jer winter ni,sape nk ikut? calling calling la aku tp ni pun x sure lg ekceli)

itu la antara 1 contoh planning aku.tp aku x plan lak nk beli ifon kot (lain la klw ifon ade front camera..hehehe).n ape yg best season 4 ni,aku akan 'dikacau' oleh adek aku.hohoho,lg bape bln jer lg ie nk fly g jerman.so,bleh la aku g kilang merc kt cologne tmpt die blajo ni (klw dpt situ la).ade gak la aku juru ckp nnt,xde la aku kutuk² org german ni (mcm biase dibuat)

oh yer,watak² baru tahun ni, cek dinie,zaireen n bdk² lyon lain.watak² tambahan,bdk² st etienne n maybe bdk² grenoble kot.watak² ni la yg akan teman aku sepnjang berada kat lyon ni.so,maybe aku akan mention name² diorng lebih ker ape ker.tgk la.

voili voila,serba sedikit pasal season 4 blog aku ni.tp,aku akan make sure la thn ni aku beli camera untuk dihack.geram aku asyik baca jer pasal hack ni tp aku x buat,terasa ingin tahu sgt mendlm lak aku ni.so,aku akan post gak kot gmbr² hasil so called hack aku tuh.ni hangat² tahi ayam jer ni.semangat 1 bln pertama jer then x semangat dh.mcm i pegang,opss..mcm itouch aku tuh,skrg dh masuk software 2.0 dh tp aku nye still 1.4 lagi.malas lak nk update bile xde pc ni.papepun,aku sgt2 puas hati dgn mendalah leper tuh.sgt sesuai mengisi telinga mase nk g skolah.

hah,ckp pasal pegi skola ni,hmm..agak la mencabar dan mengimbau kenangan terindah kt grenoble dulu la.ape x nye,uni aku tu agak jauh n mengambil lebih kurang 30 mins tuh smpai.naik bas dlm 12mins n tram dlm 11 mins gitu.itu klw tram n bus tuh memecut la.so,aku yg dh TERbiase dgn keluar 5 mins seblum kelas kt tours dulu TERpaksa 'adapté' dgn situasi baru ni.situasi skrg ni,mcm kt grenoble gak,aktiviti berjogging di pagi hari.

klw kt grenoble dulu just lari kerja tram,skrg ni,klw nasib baik,aku kene kerja bus n tram dlm suatu pagi tuh.perghh..au dpt membygkn yg perut aku akn leper kembali.hahahaha.mcm kt grenoble gak,aku kuar umah jer,tup tup, bus tgh lalu dpn mata.mak aih,nk tak nak,aku kene kejar gak la.kateknla,aku buat aktiviti jogging dipagi hari ni slalu,bleh gak kalah rekod sapok biki ni.hahaha.err..sapo sapok biki ni ekceli ek?aku mcm igt² lupe la die ni.

ok ok,kang x pasal² berjela jela entry ni lak.so,sy stop disini yer.jg la alam sekitar yer sume (^_^)V

1 comment:

Anonymous said...

hohohoh.... dah tukar colour blog.. bagus2.. x la terseksa sangat mata aku ni.. anyway, aku ada satu soalan, memandangkan ada watak² baru untuk blog ko season baru ni, sapakah yang akan menjadi watak utama nanti?? =D hahahahah