Saturday, March 21, 2009

tripo trip...

hah..

oh..

yer...

yess...

dah masuk printemps dah skrg :p
tapi keadaan cuaca kat sini masih la sejuk lagi. w/pun ade cahaya matahari yg berseri², awan yg kebiruan sedap mata memandang, tetapi...

angin yg kuat sgt² la sejuk. boleh mengigil gak aku dibuatnya. dah la kuat mcm boleh terbang aku dibuatnya angin² sejuk ni. x sure la samada aku ni makin kurus ker ape kan? hahaha dan x sure gak la aku dr mane angin ni dtg.

klw ikut logik, angin ni boleh jadi datang dari laut, dari kawasan kepadatan udara tinggi ke kawasan kepadatan udara rendah. klw ikut logik yg aku blaja la. tp, angin ni pun boleh jadi dtg dari tempat² lain kan? so, sungguh la x pandainye aku dgn logik² ni. padahal mende tuh ade. jadi aku nk percaya angin tuh ade boleh x tanpa ada pape teori or alasan drpd logik akal ni ? or perjelasan sains la kirenye.

percaya dan logik...

satu dari hati dan satu dari otak..

klw korang syg org la kan, korang syg diorng sbb otak ker sbb hati korang yer ? so, sama la kot (KOT) dgn hal² beragama ni.

eh eh eh..sejak 2 menjak ni, aku jadi pelik sket..huhu

hah, x lame lagi nk cuti !!! yahooo !! nk ke mana aku tuh, nnt² la aku citer yer.

dah jadi mcm satu kewajipan bagi seorang blogger, bile die pergi memane or bercuti ker, sure kene ckp gak dlm blog. sbb ape ek ? ntah la yer

so, dgn rasminye, aku akan update la sket² pasal trip mase winter aku ari tuh. itu pun aku update dgn keupayaan daya igtan aku utk igt balik sume² peristiwa mase travel ari tuh. skrg² bleh la lupe, tapi dh tua² nnt, sure (kot) setiap detik perjalanan tuh akan terigt balik. ye ker ? ontah la yo..

jadi, ini la die orang² yg berjalan ke timur eropah dalam keadaan cuaca yg sejuk. konon²nye nk cari snow la tuh..
gambar bawah ni plak, org yg ajak aku pergi trip ni. dgn trip bertemakan percutian luar biasadan destinasi² tempat yg kitorng melawat ialah seperti berikut :p

aku,dinie n fifi dari lyon. jepp dr lille n gowe dr besançon (x sure aku dgn ejaan name tmpt yg penuh dgn cahaya ni..huhu).

so,kitorng bertemu di munchen (4 org jer..nnt aku citer sbb musabab 4 org jer tuh :p). dan seterusnye kitorng pergi :

from munchen -> Fussen -> Salzburg -> Zagreb -> Sarajevo -> Budapest -> Bratislava -> Vienna -> Praha -> Krakaw -> Warsaw -> Berlin -> ketempat masing².

kire² 8 negara la yer kitorng jalan² menaiki train.

so, bleh la aku mengupdate blog dgn entry² pasal trip ni ber episode². ni kire pilot die la.hahaha. boleh buat 13 episode pendek ni. maka tak boring la korang dgn blog boring aku ni yer nnt.

ps : nnt aku update 1 lagu dr indie band mesia yg buatkan aku rewind² byk kali kt utube.ish !

4 comments:

Anonymous said...

bile ko update blog ko ni baru aku semangat nak update balik blog fun holiday

Anonymous said...

update ler, bleh aku igt2 kucing balik trip ari tuh

Anonymous said...

kalau tak ingat, boleh tanya aku .. aku masih ada sisa-sisa note perjalanan aritu ma... hahah

bpboyz said...

haha, mesti nye aku buat ko sbg rujukan aku :p