Sunday, March 15, 2009

yehaaa !

menurut laporan kaji cuaca, minggu 16/3 ini akan bermula la musim bunga. so, dgn itu juga, aku mengumumkan x lame lagi, bermulalah pengalaman baru yg berbunga bunga aku kurang dr sebulan dr sekarang. yess !!

nk tahu sbb ape france maju ? sbb presiden die. oleh sbb semua mende skrg makin lame makin kecik, dan kekecikan sebuah mende tu membuatkan sesuatu tuh maju, mcm ipod shuffle yg baru tuh (waaa..ipod tuh bleh bersuara..hohoho) maka bile kuasa beralih dr pakcik chirac ke pakcik sarkozy, bolehla kite anggap bhw france sudah makin maju.hehehe

so, tertanye² gak kite kan sampai bile la teknologi ni akan mengecilkan ? jwpnnye ialah bile kite bleh hasilkan transistor sebesar atom. itu la die. dan klw perhatikan, makin lame makin 'laju' dunia bergerak. kirenye makin laju la kite bleh dpt sesuatu berita dari berkilo² batu dr tempat kite skrg ni. klw dulu kite gune kabel tuk hantar maklumat, skrg kite gune 'udara' jer. dan terbaru, kite guna cahaya lak ataupun fiber optic

dulu aku igt fibre optique ni selamat, xde hack² boleh dilakukan. tp bile pk pk balik, xkan la mende ni slmt 100% kot. so, aku search², rupenye, senang jer (klw bijak) nk hack fibre optique ni. cara die mcm kite nk dpt data dr cable iaitu dgn 'tapping'. sama mcm menghack gelombang kat udara skrg, fibre optique pun boleh dihack dgn cara yg sama.

salah satunye dgn menebuk fibre optique tu (dgn tebukan sgt kecik pun xper)then 'scan' data² yg lalu fiber tuh then 'crack' encypted data dlm fiber tuh tuk dpt kan data tuh.itula cara die.. aik tetibe jer aku ni ckp mende ni, apekehalnye..hahaha

ntah la, tetibe lak aku terasa mcm nk tukar course lak. hmm..katekan la jadi aku tukar course maka tahun ni kire tahun akhir aku menulis blog la kot (xpun aku update jarang2), sbb course baru tuh memerlukan aku blaja bio !!!! waaaa..xpela demi ke'curious'an aku dgn mende² elektronik ni. ish ! (klw dpt tukar course la :p)

ps : skrg ni aku suke plak dgn mende² yg animated image drpd still image..haihhh !

ps 2 : yg aku x brape suke dgn citer french ni, diorng ni suka sgt bergaduh. mengong betul, klw xde jerit², putain², xboleh kot buat filem diorng ni. aihhh..

ps 3 : ade org bangga dgn otak diorng w/pun diorng tak sedar diorng tuh dtg dari mana.haihh..

2 comments:

Anonymous said...

kan dah cakap telekom ni best.. konon konon tak pandang telekom.. telekom xde mase depan.. wtf.. konon-konon ecole saye ecole senang.. isk.. emosi lak tetiber ni

bpboyz said...

laa, asal la tetibe emo ni jepp..sape yg baru sedar telekom lille lg best dr ecole diorng? hehe