Friday, May 01, 2009

fo-fu-ler

aku ade rase sedikit pelik dgn org popular ni samada selebriti or artis or ustaz² la. ok, pasal artis² yg 'moden' n tak alim konon²nye tuh aku x rase pelik la, tp pasal artis² or selebriti² yg ade pengetahuan agama sampai org panggil ustaz or ustazah ni aku pelik sket.

pelik sbb diorng pun nk bermain isu. katekn sorg ni digosipkan sama², tapi diorng ni ckp mmg xde pape hubungan antara diorng, tp tgk² diorng akan 'bersama' gak bile ade org suruh berlakon bersama ker bernyanyi same ker ape ker.

iyerla xde hubungan pape, so soalan aku, kenapa mesti terima tawaran bersama bile kate takde pape ? bg aku la, klw mende tuh memudaratkan kite, buat sampai kite menangis ker, buat kite rase terganggu ker, adakah baik kite terima or just berjauh² jer ?

aku x tau la diorng ni dimanipulasikan pihak produser ker ape supaya rating program or drama diorng tuh naik ker ape kan. so, selebriti² yg alim² ni, pada pandangan aku la, jgn la tersangkut dgn janji producer tuh konon² nk membantu kite berdakwah ker ape ker, sbb tujuan utama diorng rating. yg mana rating ni = untung.

sbb kekadang tu seorang ustaz boleh tertipu dgn hidangan² publisiti yg diberi. then tiba la penyakit wahan yg diorng slalu igtkan bahaya tuh. hmm..papela, ni ape aku rase la kn. mgkn diorng kuat hadapi semuanye kan, sbb diorng kenal diri diorng.

tuh la problem org popular ni. ape kite buat org slalu pandang, tp klw org tuh fikir positif la kan, die bleh gunekan populariti die sbg check n balance mcm dlm politik gak la. kite manusia biasakan, so, ape yg kite buat salah secara tak sedar tuh, ade org sedarkan, xker bagus tuh ? jgn cepat melenting sudah. hehehe

oh, lg pasal artis, aku pun dh x sure mane citer yg betul n mane yg salah. yg pihak ni, nangis² n keluarkan ayat² kesian ckp die x bersalah n pihak ni pulak ckp die ade bukti yg pihak lagi satu ni mmg bersalah, so, kite sbg pembaca ni pun, blank gak la, perihal umah tangga org mmg x bleh kite tahu sbb kite dgr sebelah pihak jer. so x tau citer sebenar. huhuhu

papepun smlm aku tgk xmen. perghh...citer ni best. dgn sound effect n graphic die, ok la. even ade sedikit effect graphic die aku nmpk mcm buat dlm studio jer, tak real sgt. tp tuhla, bak kate afdlin shauki, org hollywood ni pandai menipu. tp, klw x silap aku la, mesia pun ade studio yg berjuta ringgit. so, mesia patutnye boleh bt citer² gini la sbb ade studio yg kononnye sehebat hollywood. tapi...

oh, angels n demons kuar 2 minggu lagi kot..x sabo aku nk tgk.oh yer, pakcik dan brown ni pun dah nk publish novel baru die, ni aku tau pun sbb fnac bg email suruh reserve awal². waa..perfect timing tuk aku baca novel la sbb dh abes exam kot masuk die kuar nnt.

oh oh, jangan lupe undi saya ! hahaha :p

ps : aku tgh donlod citer 24 season 1 !! mase nk exam² ni la gatal tgn ni nk layan series.ish !

ps2 : ces,mati² aku igt ari ni ari sabtu ! huh !!

2 comments:

victoire said...

fnac bg emel?
reserve yg version anglais ke francais?
aku usha gk bile kuar 'the solomon key' tuh.
novel2 thriller dia best laa sbb psl conspirasy theory.
pndai dia main isu agama.

bpboyz said...

yup..reserve tuk anglais la..tuh aku pun agak terkejut gak tuh..tp tajuk die bkn the solomon key, tajuk die 'the lost symbol'. sejak dari da vinci code la aku meleret bace sume novel die n jadi peminat die trus..huhuhu..