Monday, December 04, 2006

tukar angin

ari ni hujan, agak melecehkan sket, bkn nk menyalahkn keadaan alam tp diri sendiri sbb byk karenah katekn. bile dah bukak pintu nk kluar umah tengok jer luar hujan rupenye. hujan renyai rintik² jer. oklah, malas nk masuk balik pakai baju hujan merah tuh. klu pakai payung kang, nnt takut patah jadi penangkung hujan lak, iyerlakan, sini klu angin tuh, kuat semcm, sampai tram A pun boleh bergoncang tau !!

normal, mcm ari² isnin biase, cume hujan jer ari ni. mcm biase gak, (dh jd kebiasaan lak aktiviti ni), berlari mengejar bus 11. ok laa,kurang² x la aku dibasahi hujan grenoble yg kemungkinan berasid tuh kot. aku pun dah mule nmpk gunung memutih dah. best giler tgk. seriously, aku suke sgt² tgk gunung² kat sini sbb tuh xnk pindah !!

kelas maths, hmm..makin tough lak, tp okla stkt nih, then lps kelas tuh tgk note info indus, shootoo !! dah dpt agak dah. je m'en fous dah. yg penting next year lak ! pastuh lunch, blk umah. duduk², makin choc sket, tgk tenet. x tau tgk ape. tp tgk gak :p

hah, ari ni aku dah berubah angin lak. klu kat dlm tram dulu asyik, dok tgk gunung² la, org tido la, skrg aku tgk novel lak. bile dah dpt bookmark katekn *wink* ( rase mcm menyampah x asyik mention tuh jer...hahaha..ske ati sy la kan? :p ) karya faisal tehrani , 1515. oklah prolog die. something yg boleh mengegarkan klu org melayu ou plutot mesian syg sejarah n ade semangat kebangsaan. so, layan la aku spjg jln jln/blk dari IUT.

alang² dh tukar angin ni, aku tukar lak cara kerja. klu sbelum ni rajin, tp nk tukar jadi berdisiplin lak. sbb rajin ni memenatkn aku ajer. huh !! so, skrg sy jd org yg berdisiplin. hehe. mari kite ikut jadual samar² aku :

1900 : makan/tido/tgk tv/surf tenet/goyang kaki
2000 : tgk biter/series/tgk new vc/donlod lagu/basuh pinggan/duduk memerhati gmbr
2100 : revise cours ari ni sambil bukak tv n winamp or wmp / revise esoknye cours
2230 : bersenam :p / surf mencari ilmu / bace biter tmptan / novel / pape mengarut dlm tv or tenet
0000 : tido

hahaha...mcm bdk². ok x jadual aku ni ? tp dlm x ikut turutan la, ia bergantung dgn stesen tv tf1 or frace2/3/5 or m6 or arte. klu ade citer best, ade la dlm jadual tuh di 'barré' kan. skrg ni aku nk try methode, ke'strategi'an belajar bhs pendek die study smart. tp jadual ni hanya valid smpai start cuti noël jer, so lps tuh aku bebas ! huhu. tp yg penting tido still kene 6 jam kot. klu x cukup sure ganti dlm kelas, x tau nape, automatik jer nk tido.x kire dok di dpn cekgu. teruk kan? ssh btul nk ubah. then lg satu, segala message ym n msn akan dilayan la kecuali aku tgh tgk series ker tv ker, tuh ssh sket la yer. x bleh r bljr sesorg. kene tgk ade org gak. i mean, kat perpustakaan ker x pun kat umah ker, nmpk adek aku makan mee goreng bersepah² ker. klu x rase el-o-end-el-e !

huh, meh aku tnjk hobi baru aku dlm tram yg mcm pernah aku ckp ari tuh. tp bende ni dh x jd hobi dlm tram dh sbb memenatkn otak jer.huhuhu. try la , syonok tau !



saje tuk hiburan tp bg aku kiraan secara normal lg cepat kot.

displin ker disiplin eh?

No comments: