Thursday, December 14, 2006

weeeeeeeeeeeeeee

elo² sume !! ça va ? ekceli aku excited nk citer mase ari selase ari tuh, tp blogger ni weng kejap.last² mati niat nk bercerita. semlm pun same gak, tp oleh sbb baru bgn tido kan, so x yah la menaip nnt ntah pape lak kang, mamai kate kan. hmm.. so kite start dgn ari isnin.

isnin...senin..ape yg best eh? hmm..plutôt ape yg gumbiranye eh? xde pape kot. hah, ari tuh, berterbangan la surat² stage/internship/latihan amali(?) aku kat grenoble bumi sejuk nih. harap² surat² tuh dpt hinggap kat entreprise tuh then memanggil² name responsable tuh then terus call or email bg tau dpt stage. amiin. selesai 1 keje yg agak leceh yg memerlukan kemahiran² menipu secara halus. huhu. w/pun aku ni baik (ceh), terpakse menipu gak. (iyerla tuh..) mlm tuh lah, waa, citer agak best kot. ade natalie portman mase kecik ! cute '^_^ lepas tuh ade citer pasal pakcik sean connerie(hahaha..x reti eja name pakcik nih). igt nk smbg jer, tp mate rase berat lak. ntah la, nak² dkt krismas ni byk la citer pasal² kristian. hmm..ntah la kan. hah, ahad tuh ade citer vampire kot, ade akak kristen dust (btul eh eja?) tuh. hahaha..lawak lak tgk muke diorg mase kecik². muke die mcm x berubah lak...eh eh...aku kenal name artis² la ... ajaib nih :p

salasa... ade kisah happy gak. even pagi² tuh kene 'meredah' cuaca sejuk. rase mcm berjalan dlm bilik berhawa dingin. sape la x tutup air-con ni kan? :p n mcm biase gak, x yah la aku citer, lambat lg. 5-15 mins tuh mcm dh normal bg aku lak. so lain kali, aku citer bile aku dtg awal la ek. baru excited sket kan? hahaha... ptg tuh, prof yg mengurus pasal stage² nih yg juga merangkap prof elec aku. hmm...elec aku dpt 13. yay yay !! aku dpt kalahkn sorg kepala beso (bukan beso kpala eh) dlm kelas aku. cayalaa awad! punyela rase...err...padan muka ko...aku kalahkn ko..hahahaha. even 1 markah jer, tp yg penting aku kalahkn kepala beso !! tp yg bestnye, bdk² study group aku dpt lebih kurang antara 11-15 gitu. so,mmg btul la kate diorng, group ni berkesan gak aku join. so, untuk memberi hadiah kat hati yg gumbira nih, aku pun beli churros !! malangnye xde mangse tuk aku blanje ari tuh :p balik² umah jer, terbongkang trus atas katil. dan secara tetibe, aku bgn tgk jam 2115. arrghh...aku terlepas 20 mins citer love actually kat tf1. waaa..syg x tau kisah diorng awal² camner. tp ade akak pirates carribean tuh. ehem.. okla bg aku citer nih , mmg org barat mcm gitu pun. tp yg agak memberi kesan sket, pasal anak dgn bapak die tuh n penyanyi tuh dgn kwn die. sket jer...

rabu...pagi² tuh, aku dah abes baca citer 1515 . bagus !! membakar smgt sket dan menambah ilmu sejarah aku. membuatkn aku berimaginasi mcm mane la rupe maude ni eh, sure lawa. hehe. bile tgk sejarah balik la, malaya ni hebat, gagah n bijak. tp sbb utama x maju² gak melayu ni, hmm..mcm biasela, hiburan. dr zmn dulu kala lg dah, hiburan tuh menghancurkn jiwa n raga. tp x sedar² gak. bg aku la, baik soh sume sejarahwan mesia sume kaji n terbit n kuatkuasakn subjek sejarah ni sbg subjek wajib lulus masuk U. baru sedar yg kite ni lebih bagus. menunjuk sket sy ni melayu ! mcm org turki ni, bangga giler dgn darah keturkian die tuh. ni x, baru ade kacuk cina sket, bhs inggeris trus. poyo !!! tgk la klu ade byk mase aku kat europe ni, aku try g tgk² bukti² melayu kat tanah europe nih. aku ske penulis² melayu yg bt recherche sbelum tulis novel nih. nak² pasal sejarahlah. sambil naikkn smgt aku kat sini kan. 3 feveret penulis melayu aku, a samad said,dr tuah n faisal. tp klu ade penulis lain yg tulis pasal sejarah ker, sure aku beli, then bawak blk bace kat sini. sejarah,patutnye kite jadi lagi pandai sbb dh tau kesilapan dulu kan. secara logik la, tp ...

bkn nk citer pasal tuh ekceli, cume nk citer pasal maths aku dpt 16 !! yahooo !! org kedua n ketiga dlm promo aku lak tuh. patut dah dpt 18 dah. ni sume pasal stupid² mistake la. aarrghh..klu x sure no 1. hehe. yg geramnye, aku rase, aku sorg jer bt betul 1 soklan ni (aku rase jer la), sbb ramai kantoi kat situ or soklan cours pasal propriété² mende ntah. naseb baik aku dpt hint bace blk. huhu. aarrgg.. hampir...tp yg penting, aku dh kalahkn 4 kepala beso dlm kelas aku tuh. see, u can do it awad. french ni bkn sebijak ko pun !! so, agak lega sedikit, aku dpt cover markah capteur yg hancus tuh. next 'must get' mission : elec de P, elec, automatique n maths = 20 !! insyaAllah. siap sediala korg bangsa busyuk !! :p anyway cek ipan, ni jer markah aku lepas 10. huhu. so, x yah ckp aku poyo la yer. ko nye note sure sume lepas 10 kan. lepas cuti ni barula zaman bercahaya aku lak. hehe.

then lepas kelas tuh, kuar mkn² n jln² jap dgn member² aku. minggu ni SEJUK !!! aku dah start pakai kasut dlm umah berwarne kuning tuh. mcm dok dlm air-con jer. tp bkn ékon buatan tuh, ni ékon natural yg mmg menyegarkn. klu ékon buatan tuh menyakitkn n memenatkn ade lah. same mcm heater la, rase lain mcm jer bile panaskn bdn dgn heater dgn cahaya matahari. lebih nikmat cahaya matahari lg. eh eh..lepas jln² tuh, aku pun tgk pasal 30 org² menipu kat tf1. tp aku sempat tgk ranking dr 15 ke 9 jer. lepas tuh aku melayangkn mane ntah. nk menipu pun kene pandai gak ! so kenape wujud perkataan bodoh ek ?

khamis...pagi sejuk yg mengasyikan dlm katil. tetibe, dgr aku org tekan loceng bilik aku, terkejut aku. sapela x pernah terkejut dgn intercom aku ni kan ? huhu. ayat² biase kluar 'terkejut aku !!' ayat feveret tuh. jadi, aku malas² la nk angkat then bukak kan pintu luar tuh, ntah nape tetibe, aku g bukak pintu bilik aku ni. patutnye kene bukak pintu luar dulu. biasela time mamai ni, bukak² pintu bilk, eh eh, pakcik posmen dpn bilik dh, ajaib btul, mcm mane bleh masuk, ker aku dh bukak pintu luar ? tp yg ni aku sure aku x bukak n x sentuh pun telepon intercom tuh. papelah, then aku amik brg aku tuh. sape la bg kan. ker aku ade beli smthg mase aku tgh tido ? waarggh...

then, surprise surprise !!! sebuah kotak hijau berlambangkan epal. waaa...my wish comes true ! xperla bukan ipod nano merah yg mcm aku plan nk beli tuk bday aku pun. dpt ipod shuffle :) :) :) papa noël bg hadiah awal sgt la. hehe. *never trust papa noël tau !* :p so x sehati sejiwa la kite semy tuk same ipod ek ? huhu . x dpt gak aku menderma tuk aids tuh. huhu. bygkn, lps dpt markah yg agak best, pastuh dpt hadiah lak, mcm kat skola rendah jer, plus 1st time dpt hadiah bertuah nih plus ape yg aku nk or plan tuk beli dpt secara tibe² jer. xker happy sy ?

k la, nk tgk 1 lg program pasal artis² nih kat m6. hmm..igt nk citer pasal awek cun dlm library td. tp..xper la kot. nnt jeles lak kag.haha :p hahahahaha...best m6 nih !

lebih baik bercita² tinggi drpd mimpi x henti²

No comments: