Thursday, March 20, 2008

bangga ?

Nak tau x, yg CM penang tuh super duper senior aku dulu.hohoho.ni kes ari tuh la, bile aku tgh selidik2 latar blakang MB perak tetibe aku TERnmpk biodata cm penang tuh. aku rase die skejap jer kot kt hsbp,skolah lame aku, then die g melaka high school lak (skolah aku pernah gaduh dgn skolah ni dulu, aktiviti bergasak ramai2 mase aku form 2 kot.mase tuh match bola.malang sungguh, aku x join kelab penyokong bola sepak aku tuh, klw tak sure aku pun turut memecahkan meja kerusi muka budak2 skolah tuh.hahaha)

Klw ikutkan, skola aku tuh, hsbp, dah lahirkn ramai gak ‘pembangkang’ (ada gak pemimpin,tp yg aku kenal sorang jer).contohnye,yg aku tau,penasihat singapour tuh ade skejap dok skolah aku n cm penang.dan ‘pemimpin’ yg pernah blaja kt hsbp lak, yg scandal sex die tuh.mengong sungguh ! papepun, diorng tuh sume pemimpin cume ‘title’ diorng jer bertukar mengikut idea politik masing2.

So,bile aku bace biodata tuh,tetibe rase, oh,senior aku rupenye.aku bygkan, klw aku masih bersekolah lg mase ni n parti BA menang PRU lepas n manelah tau yg cm penang tuh jd TPM plak ker, sure2 skola aku dgn bangganya meletak name cm tuh beso2 kt papan tanda senarai name senior2 hsbp. (err..x sure name aku ade ker x,sepatutnye ade sbb aku memecahkn tradisi skolah tuh…ahakz)

Eh ape aku nk ckp ek ?err..hah, nk tau sbb ape skola aku berbangga ?sbb bile diorng jemput pemimpin ni dtg skola, ade la pengetua tuh nk mintak ‘bantuan’ ceriakan skolah.byk kali dh aku tgk perubahan skola aku,dr ade pokok diganti dgn taman,dr bangunan putih yg suci tuh tukar jadi kuning (tp lawa gak kuning hijau ekceli) n mcm2 lah.so kirenye,kite berbangga ade sebab suatu masa nnt,.mcm tuh ker ek ?aku pun x tau. (ni perasaan aku jer la anggap mcm tuh,personal though okay)

Aku kan,klw boleh, xnk pun org tau ape yg aku buat kat org lain.aku pun xnk menceritakan kebaikan aku sendiri kt org lain,biarla org lain yg citer kebaikan aku.klw boleh aku xnk ckp aku study oversea.tak nak tak nak ! sbb kekadang tuh bile aku citer ape yg aku bt, aku rase, waaa,mcm bangga diri jer.tapi,pada masa yg sama gak, aku KENE citer ape yg aku buat untuk aku dpt suatu peluang tuh.mcm mase interview utk biasiswa or interview nk dpt pratikal ker.so disini, aku dlm dilema dgn definisi bangga tuh.bile ‘bangga’ tuh baik n bila bangga tuh buruk ? mcm mane nk berbangga diri dgn baik ek?hmm..(ni biase terjd bile kt mesia la)

Tp aku blajar something la, diri kita ni slalu jer ada org bangga2kn baik family or kawan2.even kwn aku yg slalu ponteng,lowest n kene gantung,bile aku jmp diorng,aku TERnmpk ke-excited-an diorng tuh.mcm,diorng bangga la ade member diorng yg diorng rase diri diorng tuh berbeza sgt2 dgn aku study overseas.same gak mcm adek2 aku.tp oleh sbb kemengongan aku yg xtau berbangga dgn adek or kwn aku yg bangga dgn aku ni,aku bt lawak bodoh yg meng-off-kan mood diorng.mengongkan ? (err..phm ker ?)haihhh…

Papepun sempena hari kelahiran Nabi SAW kita yg penuh mulia ini, marila kita sama2 berbangga dgn pemimpin terulung kita ini.pemimpin yg sebenar2 pemimpin yg membimbing kita ke jalan yg sebenar²nya jalan untuk hari selepas mati.oleh sbb kite berbangga, kite akan berbuat apa saja demi mempertahankn Nabi kita ni.jangan sesekali kite biarkan org lain mengutuk pemimpin terulung ini.kite sebarkan kebaikan pemimpin kita ini sbb kite bangga jd umat Baginda SAW. Sesungguhnya kebanggaan kita ini menjanjikan sesuatu yg terlalu indah di akhir nnt. – pesanan untuk diri aku gak. SOLAWAT.

3 comments:

Anonymous said...

a ah la cikDol, aku pon sama. kalau boleh aku x nak org tau yg aku sekarang kat sini...haih...
bila baca entry kali ni macam terkena kat aku plak..

Anonymous said...

uit uit..ker xnk org tau ko beli ape?hahaha...kidding cek stephan

Anonymous said...

siot.. sabo je la aku...