Thursday, March 13, 2008

KeBOsaNaN

aKu kEbOsANan !! klw ikutkn keje aku ni senang jer tp oleh sbb aku xde alat die,aku pun x bleh la nk buat keje aku. email aku prof tuh x balas² lagi. haiii...lantak la,biar die reply email aku dulu br aku buat keje. nak tau keje aku ape? nnt² jer la ek aku citer kn.

kekadang tuh,aku TERpk yg keje dlm lab ni agak relx gak rupenye.biasenye org² keje kt lab ni just memerah otak n bt beberape eksperimen jer then balik umah. btul ker? klw gitu, aku mmg² nk sgt la keje dlm lab. takla byk keje sgt. tp, yg x bestnye, keje dlm bangunan.x syok,asyik² nmpk muke same jer. aku lg suke klw keje luar bangunan.dpt udara segar sket (w/pun udara mmg x segar kt luar tp ok ape dr udara tepu dlm bilik kan?) tp tuh la,aku rase aku dgn lab ni ade karisma kot.huhu

tp aku dlm lab ni mcm biase la, 'mati' kebosanan ! so, untuk 'membunuh' kebosanan yg tahap gaban tuh, aku pun 'berlayar'lah dlm alam maya.lompat dr satu 'tanah' ke 'tanah' lain. belayar la keje paling aku suke untuk buang masa. oh bukan, untuk bunuh kebosanan tuh. so,baik dr kisah politik sampai la kisah meng'hack'. tetibe rase otak aku tepu dgn maklumat lak. aku rase jer la. x sure masuk dlm² ker tak info² tuh.

so, dlm 'tanah' politik, aku suke bace komen² diorng. w/pun aku x minat politik tp aku suke bace. yg paling aku suke, Q&A dgn che det.ntah la, aku suke care die jawab.w/pun aku dgr byk citer pasal die mase die memerintah dulu tp aku suke cara die.klw la diberi peluang utk dgr ceramah, aku paling nak sgt dgr ceramah dr chet det, tuan guru pas tuh n novelis ayat² cinta. aku suke cara diorng sampaikn idea diorng.smooth jer.sronok aku rase.stakat ni aku just bace jer diorng punye pandangan.tp dpt dgr ceramah dirong tuh, fuh, 1 kepuasan mcm tgk concert linkin park or muse jer.

then, aku melompat ke 'tanah' utube lak.malangnye, pc tmpt keje aku tuh xde sound card.aarghh!!! mengong jer.so, aku pun just tgk video jer la.kekadang tuh lawak giler.sampai sakit perut aku tgk bdk² giler youtube ni.korang tau la,bdk² uni kan byk mase, so mcm² jer la video diorng bt.ade yg kreatif ade yg ntah pape.

dh penat kat tanah utube, aku pegi tanah blog lak. bace sume blog org yg aku kenal.blog memember aku kt france ni n blog ustaz², wartawan, karyawan², seniman, artis² n stranger².ade yg sampai bt aku insaf,pelik n lawak.blog lawak yg aku suke time aku kt grenoble dulu. try la baca die punye blog. layan kepala beb.

lepas penat² ke tanah itu tanah ini, aku pun ke la ke tanah elektronik gak. iyerla,untuk cover² bile ade org dg ker, prof aku dtg ker, bleh la aku ngelat² ckp aku cari solution masalah aku tuh.haha.ekceli, membantu pemahaman aku gak selame aku blajar elektronik ni.elektronik kire ilmu ghaib gak la.oleh sbb ilmu ghaib,jadi ilmu ni jadi susah.kecuali kepada mereka² yg ade ilmu ghaib jer.so,dgn belayar ni, aku dpt gak la tambah ilmu ghaib aku ni :p

bile aku dh kira² cukup bercover, aku pun pergi belayar ke tanah hack² pulak. hah, igt lg tak (sure x igt punye) kan aku ade ckp nk dpt 'baby' baru, tp last² bile aku tau baby yg aku nk tuh akan diupgrade lagi, so aku tangguhkan la niat nk baby tuh.huhuhu.sesungguhnye, masa dan teknologi tidak jalan bersama (?). samada korang tunggu tuk dpt mende canggih or korang kene beli skrg n puas hati sungguh².tunggu² nnt, mmg akan penat jer.last², mende tuh jd angan² jer.hmm..tp, skrg ni aku ade baby baru yg lain. ni aku tgh belajar cara nak buat baby tuh 'pandai'. pendek kate, hack die. sronok hack² ni tau !

then,penat blajar berhack, aku pun pergi ke 'tanah' gadget lak.berangan² nak beli gadget tuh.so, aku pun pergi tgk² harga kat tenet ni.klw harga agak berpatutan, aku beli time tuh gak.bernafsu buaya gak aku ni ek? gadget² ni kekadang buat aku terpk kat mende² yg aku blajar lak.kekadang tu,aku phm satu konsep tuh dr tgk gadget² ni la.bagus²

dah penat cuci mata tgk brg², aku pun pergi tgk review² movie² n series yg akan keluar.malangnye aku x bleh nk menorrent kt tmpt keje ni,klw tak sure dh lame aku donlod² dh.kebykan series yg aku tgk akan kuar dlm mase terdekat ni tp sket jer la, then bln 9 nnt baru tiap² minggu die kuar.kekadang sronok gak g forum series² ni, ramai fan² series tuh berteka teki kisah episode seterusnye.aku igt kt mesia xde tabiat mcm ni, tp bile aku blk thn lepas, member aku siap bleh x puas ati lak kat 1 watak dlm drama ape ntah.waaaa..aku pun kebingungan la.mcm org asing lak.ces ! pengaruh drama bersiri dh menawan mesia dh :p

lps penat² bace review, aku pun pergi ke 'tanah' untuk mendonlod lagu pulak. so,dlm list player aku tuh,lagu² yg baru aku dgr smlm. x prasan lak mat over ade nyanyi lagu ganu.bile teringt die ni,teringt aku kat sitkom pi mai pi mai tang tu.sitkom paling best bg aku.malangnye, dh x wujud lg.huhuhu.prasan tak,lagu hip hop mesia ni,diorng terlebih ke arah nak 'mendidik' pendengar berbanding dgn hip hop kt tmpt lain yg citer pasal diri diorng.bagus btul hiphopers mesian ni ek.aku rase diorng buat pantun or puisi nasihat versi bermuzik kot. ntah la.

so,itu la 'tanah²' jajahan aku mase berlayar membunuh kebosanan.tp, 1 penyakit yg aku dpt ialah sakit mata,tengkuk n kebas pinggul. tuh yg aku x suke bile belayar ni. tp aku paling suke bile berlayar sambil baring.lg sronok ! :p

No comments: