Monday, February 20, 2006

eiffel i'm in love...wakaka.

cis, minggu yg tak best sekali. orang semua cuti, aku or pelajar² grenoble je cuti lambat lagi (skemanye ayat). aaarrgghh. dah lah pagi tadi datang lambat lagi. kali ni memang lambat yg TERlambat yg pernah aku datang. huhu. sian prof tu, tengok je aku masuk. tapi nasib baik ade orang lagi lambat dari aku. aku masuk kol 8.15 gitu. hoho. gempak tak? kelas start pukul 8. argh.ni kali last la aku lambat. betul ni (kot?) hehe. pagi tadi cun gile dah bangun kol 6.10 gitu. then siap masak nasi lagi. kononnye nak buat nasi lemak lah, tapi takde santan lak, so buat nasi biase berlauk kan telur n kacang. sedap nye!! pastu pass kunci kat hakim, ni sebab pakcik paip/plombier tu nk datang lah. nasib baik ade hakim ni. die sorang je tengah cuti. cis tak bestnye. then naik bas pergi IUT. taubat lah taknak naik bas lagi. dah lah 1 kali benti sampai 3/5 mins gitu. pemalas betul driver nih. baik² aku boleh datang paling awal tadi dah TERpakse datang lambat. hanyun punye bas!

macam biase, hari isnin. kelas paling memeningkan kepala ni. maths je sampai kol 15.30 then baru english. maths ni kire analyse, algebre n elektrotek lah. nasib baik yg kelas pagi nye boleh masuk. masuk elektrotek je. kau!! blur. dah lah TERtido 3 mins. then semue asyik menguap jer. penat prof tu ckp "arretez de bailler!!" then tetibe lak keluar topik pigeon lak. hahahaha. buat aku sakit perut je gelak. entah nape ntah keluar topik tuh. prof tuh pun ketawa gak. bagus betul budak² ni buat topik. iye lah dah sume takde semangat langsung nak belajar. tapi bagus lah, buat aku rase segar balik. yg peliknye prof aku ni boleh kenal pigeon yg die pernah nampak. sebab tu bdk² ni gelak nak mati. wahahaha.

oklah, nak citer sikit mase weekend lepas. weekend lepas aku pergi paris. waa. ceh, takde pape pun. tapi oklah untuk keluar amik angin bandar besar lak. dah lah aku TERlepas train yg aku amik tuh. sampai² jer kat station/gare tu, TGV tu baru je gerak. waarghh!! tensionnye. nasib baik boleh tukar. fuh. then sampai gare sane, jjume ipan. check in hotel. dah lah hotel jauh. then pergi jejalan kat champs elysees. teman ipan beli hadiah untuk awek die. huhu. gile romantik mamat nih. then misi mencari orang mesia lak. ni sbb cik ipan ni lah gian kot nk jmp orang melayu or mesia. so mase tgh duduk² kat champs elysees sambil makan kebab tu. tetibe dengar org cakap BM. sekali cine mesia lah. so, alang² dah nak malam dah. so kitorang pun pergi lah eiffel tower. sambil² tunggu ustat n topek tuh n kerul. dah alang² kat eiffel, ape lagi amik gambar dengan awek ipan ni. nasib baik die tak jeles. hahaha. harap² die simpan gambar tuh.

then dah jumpe sume budak yg datang hari ni, kitorang pun pergi KFC!! ni lah peluang nk lepas makan ayam goreng sedap (sedap ker?) halal kat france ni. siap dengan beg besar diorang tuh pergi sane. tengah² order je, tetibe jmp orang mesia. student dari Germany. hahaha. malu² lak nk tegur. aku ni kalau orang tak tegur dulu memang aku tak tegur nye lah kecuali aku rindu sgt kat org tuh.hahaha. so time aku toleh tuh, aku sedekah senyuman aku ni je lah. dah masing² tak nak ckp. then nasib baik ade sorang group diorang ni tegur kitoang. then bebual lah jap. dah jadi kfc mesia lak. ramai gile org mesia kat kfc tuh. then balik hotel. tido!!

then mase kat gare nak balik grenoble TERjumpe lagi family mesia. die tengok je aku, aku pun tengok jer die. time tu tak TERsenyum lak aku. sebab ape ek?? sebab mase tu telinga aku ni sumbat dengar lagu. kalau tak sure dah senyum nye then family tu mesti cabut lari nye. hahaha. time tu gak, ade TErnmpk fara. tp aku rase malas lak nk kaco die(orng). lagipun mase tuh aku basah kuyup. ni gara² carik Mc Do kat sekeliling gare tu lah. hampeh takde satu pun kedai fast food. then lapo lak. so baik aku hilangkan lapo dulu dari kaco orang kan?

balik² rumah je, dah rase malas gile nk g IUT. iye lah, baik² dah rase suasana cuti tu, then kene pergi IUT lak. tak bestnyeee!!!. aku lagi rela berada dalam kursus kat paris tu dari study kat IUT tu. j'en ai assez dah. kene amik angin baru dah nih. hehehe. oklah, nak tengok tv jap. esok kelas 1/2 hari jer, so kire boleh ronggeng jap nih. =P

in love with my family

3 comments:

Irfan Hashim said...

alalalala, siannyer awad kene gi iut balik.... walaupun ktorg agak merana kat sini, tapi enjoy...(huhu) ..nanti dtg ek minggu depan, amik gambar dgn awek aku kat eiffel tower waktu pagi lak..haha

Anonymous said...

laaa apsai x tgurrr??

bpboyz said...

wei ipan,awek ko x marah ker?eh ko x jeles ker nnt? hahaha..tgkla klu aku dpt rembourse blk tiket minggu lps aku g lg..

hah, tu x tegur sbb malu la.hahaha.xde la,mase tu tgh lapar+basah kuyup+beratur pnjg n jauh dari die(org) tu..huhu..