Thursday, February 16, 2006

hujan yg turun...

waaa, minggu ni punye azam still tak tercapai lagi. hanyun hanyun hanyun!! macam budak² pekom cakap, kene pasang bom baru aku boleh bangun ni. 6.30 am, ok dah bangun, bukak heater jap then masak air panas. dah cun dah,bukak lampu semua, tinggal nak mandi je then solat. pastu aku TERpandang katil aku tuh, ish nampak macam empuk je, then aku duduk jap. waa, panas dah. then ape lagi, secara automatiknye aku pun tutup lampu then terus baring balik. nasib baik aku snooze jam aku tuh. snooze² pun, ade lah setengah jam aku buat macam tuh. 2 jam lak tuh. satu kat kaki n satu lagi kat pale nih. punye lah susah nak bangun ni.

pelik betullah badan aku ni. bile sejuk,sedap tido, bile panas pun sedap tido gak. aku pun tak tau nak buat macam mane. nak jer rasenye hari² bangun terkejut. iyela,bile terkejut segar terus badan ni. tak yah nak makan² vitamin dah. ahaks. nak tak nak, aku pun pergi lah mandi. waaa, mandi air sejuk. dah sejuk macam ais. sebabnye aku nye tangki air panas tu rosak. kate pakcik tu kejap jer, nnt esok luse orang tu datang betulkan. ni dah 2 hari dah. x muncul² lak orang tuh. (sigh), sian pakcik tuh. ni sebab pakcik paip tu malas sangat nak buat rendez-vous.

macam biaselah, aku pergi IUT dengan tergesa² nye. hujan rupenye pagi tadi. dah agak dah, sampai kat simpang tu nampak tram aku lalu depan. selamba die jer. hehe. nak berjogging,takut lak sebab lantai tu licin. so seperti agakan aku ni, ade lagi satu tram kat belakang. nasib baik. tapi tak baik gak dah lambat. tengok² kat station tuh, ade manifestation/mogok lagi. tak habis² lah diorang ni. tulah french, diorang ni boleh bermogok sampai 3 bulan (x silap aku lah). mogok bukan macam kat mesia, polis tahan. kat sini siap polis tutup jalan lagi untuk orang² mogok ni bermogok. pelik². jauh perjalanan luas pemandangan orang kate.

sampai je terminus. kompem lambat, nak jer aku balik. tapi aku naik gak lah bas yg pergi IUT tuh. then TERnampak member aku. haaaa,lega giler. TERselemat lagi hari nih. cis, dah sah aku ni stock budak datang lambat kelas aku. tak per lah, hari ni sebab hujan ku lambat. esok lah aku mesti datang awal punye lah. tengoklah. hehehe...aku ni asyik citer datang lambat n tram je kan? tentu korang dah boring giler dah. tapi nakbuat camner, bende tu dah sebati (tram tu) dengan aku. tanpa tram tak boleh aku pergi IUT. ahaks.

ok, aku baru dapat tau result 1st sem. alhamdulillah lulus gak aku. ngam² lulus lak tuh. oklah tuh. then tengok² aku ranking ker 38 gitu dari seratus lebih. hmm...tak puas lagi nih.tak kesah lah asalkan lulus. budak yg aku kate stock prépa tu, moyenne die 17 gitu. giler la. tu kire 1st lah dalam departement aku tuh. 1 persamaan aku dengan die, die ni left-handed. hahaha. takde sebablah untuk aku kalah dengan die nih. takper, 2nd sem ni tengoklah. pastuh name die bawah aku lak tuh dalam list student. so kekadang tuh, mase check markah,aku ingat markah aku rupenye markah die. cis. papepun aku kene jugak kalahkan die nih!!

balik IUT je, terus aku pergi barang dapur then makan beignet/sejenis 'kuih', pas tu aku pun terus tido. penat giler. dah lah TERtido dalam tram tadi (tram lagi!). ingatkan nak tengok diorang bermogok tapi maleh lah, badan dah penat. waa, rase macam dah tido 5 jam sekali tengok 2 jam je aku tido. segar betul badan ni. untuk menghilangkan rase mengantuk aku yg akan menyerang aku lepas asar ni, aku pun terus keluar rumah. hmm, tak sejuk pun hari ni. rasenye boleh pakai t-shirt jer. jalan² kat fnac. tak tau nape. saje je masuk. then balik rumah balik. check² tiket pergi paris, giler!! 120euros lebih. mahal nye. duit aku pun tak banyak macam tu. nak mintak diorang rembourse balik pun entah bape lame ntah. ni skrg tengah pikir² nak pergi ker tak nak. tapi aku big boss aku suruh lapor diri je. hmm..pergi je kompem makan kacang je lah aku lepas nih. n maggi gak. =P biar mase tentukan jer lah.

yay yay, speakers aku ni dah ok dah. boleh lah aku memekak kat dalam rumah ni. bestnye bile dapat memekak ni kalau korang nak tau. bergegar je rumah nih. hehe. then time masak pun best. dapat feeling tuh. w/pun aku ni bukan nye chef pun, tapi bile dengar lagu maksim / vanessa mae / andre / mozart / eminem tak pun lagu melayu or french or english (kire dengar lagu lah). mesti best lah masak. baru aku perasan yg lagu too phat pun tak kurang hebat nye. hehe. tetibe enjoy lagu die lak. k lah, nak tengok winter olympics lak. daaaa!!! =)

senyum tu penyakit berjangkit yg membuatkan semua orang rase sihat (gembira) -ntah pape ntah-

No comments: