Wednesday, February 15, 2006

kasih sayang

sebelum aku start bercerite ni, nak wish happy birthday kat senior aku kat sini, mad nor. 14hb 2 tuh. tapi tak sempat sambut velentine dengan die lak. hahaha. sebab die tak nak masak!!!. haha. aarrghh, geram giler. dah lah aku berazam nak datang awal minggu nih. tapi tak tercapai gak. dah lah 2 hari ni aku bangun awal (dari biase lah). tapi still lambat gak. mungkin sebab kebiasaan aku keluar rumah lambat kot tak kire lah bape lame aku bangun cepat. ops bukan keluar lambat, keluar ngam². kalau nk korang nak tau, aku memang keluar rumah tu ngam² mase aku dari keluar untuk sampai depan pintu kelas aku tuh. kalau ade problem sikit je, mesti lambat punye lah. macam pagi tadi, aku TERjumpe kawan aku mase keluar tram kat terminus tram tuh. aku nak jer jalan pergi kelas aku. tapi die ni selalu amik bas. so, sebgai kawan kan, aku pun join die jer lah naik bas. dah agak dah, TERlepas bas tuh. kalau sempat dah sure dah ngam² à l'heure/tepat aku sampai kelas. nasib baik hari ni, prof untuk algebre aku tuh diganti. fuh, tak lah dengar die membebel.

setakat ni, aku start dengan baik lah sem 2 aku nih. dapat tangkap ape yg diajar. tapi bile prof tuh dah citer pasal pentium 4 lah, unuk jimat elektrik lah pape lah yg untuk pengetahuan umum dalam bidang aku amik nih, mesti aku kurang tangkap sikit. takpe lah, lagipun bende tu tak masuk dalam ecam pun. tapi rugi lah jugak kan. macam² perangai aku tengok hari nih. mule² prof elektronik aku tuh, marah² die bile die tengok moyenne/purata untuk DS hari tuh. nasib baik aku dapat mark ok. tapi tak puas hati. aku target lain dapat lain. mungkin sebab over confident kot. mase kat kelas expresscomm lak, macam biaselah, ade debat. so berdebat lah diorang pasal hukuman mati nih. aku pun tak tau nak cakp ape. lepas kelas tuh, ade lah budak sorang ni cakap pasal hukum potong tangan kat negara arab mane entah. aku diam je sebab ade budak maroc kat belakang aku, harap² die lawan lah. then tengok² die cakap yang orang arab yg gune hukuman potong tangan tuh tak tau pape pasal agama. wah!! aku ingat die nak lawan ker ape, lagi die buruk² kan ade lah. pelik aku. hmm..nak cakap tak nak. then aku diam jer. sifat asyabiah diorang ni masih ade lagi. macam mane lah nak kuat negara² islam kalau macam nih. eh, aku citer ni bukan nak mengupat ker ape tau, saje nak bagi tau jer. teringin sangat kalau aku boleh cakap french macam aku cakap melayu nih. dah sure aku 'main²' dengan argument diorang tuh. hehehe.

hah, mate aku dah tak nyot² dah. tak tau lah sebab ape eh. nak kate jumpe orang lame tak jugak. beberapa kemungkinan : jumpe ajib kot mase aku nak balik rumah or jumpe birthday boy or dapat email dari big boss or dapat email dari makcik sfere or dapat jumpe prog elektronik aku kot. entahlah, yang penting dah baik. then hari sabtu ni lak, banyak lak program aku. ade sorang tuh ajak aku tengok match rugby, dah lame tak tengok. then ade birthday moled lak, maybe celebrate sambil main ski kot,hehe, then budak² lyon nak datang, tapi sure tak jadi nye coz ade seminar kat paris, TERingin sangat dengar kate diorang nak rase masakan aku nih.hahaha. tapi 1 je yang sure, aku nak pergi Paris sabtu nih!! yuhuuuuu!!! dapat gak aku keluar Grenoble nih. dah lah free pergi sane. bestnye. so kirenye aku hadir seminar nanti 4 hari jer kot sebab aku ade kelas!!. tapi ok lah, dapat hidup udara luar grenoble.

petang tadi, lepas kelas aku pun pergi lah beli hadiah valentine untuk mama aku.hehehe. name tu bukan pakcik christian valentine tu tau, saje je nak amik. aku ingat nak beli esok jer, tapi bile pikir² baik beli hari ni (selasa). iyelah, dah hari ni diorang ni berkasih sayang kan, mane tau die balut hadiah tu cantik² ker, sekali tengok, balut macam biase je, tak rase macam special lak. tak kesah lah. then pergi beli crepe. yeah,makcik tuh dah kenal dah aku. aku sampai² jer, die cakap 'crepe au nutella?'. nilah aku, bile dah minat 1 tempat tuh, tempat tuh lah aku pergi hari² (sifat ni mungkin ça marche dengan orang kot...hehehe).

macam semalam(isnin), matlamat aku untuk study tak tercapai gak. tadi tengok movie kat tf1. aiyoo, nape nih??!!!! oklah, aku baru letak lagu raihan -kasih sayang. best lagu n lirik die. suke giler aku kat raihan nih. tak macam budak² sek agama yg suke dengar nasyid jiwang².hehehe. oklah, selamat berkasih sayang dengan betul!! senyum pun kire kasih sayang gak tau. =)

peace out !! love !

No comments: