Friday, February 10, 2006

winter yg panas

fuuuh, comme d'habitude = macam biase, aku lambat lagi pergi IUT. tiap² hari macam ni, aku pun tak tau nape. dah prof tu rase tak senang. iye lah, aku masuk je die tengah mengajar. so aku pun minta maaf lah then terus janji tak akan datang lambat lagi (janji dalam hati je..hehe). macam biase kelas hari jumaat nih, kelas 'buat' robot. best gak lah. tapi dah mula dah masuk tahap² yg mencabar tuh. biase lah, dah name belajarkan. so, tengah² belajar tu, ade orang call. sape pulak lah call aku ni. tengok handset takde no phone pun. hmm..patutlah mata aku ni asyik nyot nyot (berdenyut) jer. aku nak angkat pun, mase tu tengah kelas. so aku biarkan jer lah. mase rehat (rehat yg aku buat sendiri) aku pun dengar voice message. sekali tengok makcik sfere tu lah. cis, tak kan lah makcik tu sebut² aku or rindu aku kot. hehehe. then message die lak, ade mention mak aku and 'boss' aku. waaa, ni macam kes tak baik je. aku dengar gitu² jer. ish, takkan lah. then masuk kelas balik. mood aku tetibe berubah. belajar² gak tapi bile ade citer pasal mama or family aku ker, terus hilang konsentrasi tuh. waa, nape lak eh?

habis kelas je, aku pun terus call rumah. direct terus, tak pakai kad phone yg aku beli dengan fara tu pun (sebab dah nak habis dah..hehe). aku pun tanye beberape soklan pantas. bile dengar jawapan die, baru lah aku rase lega nye naik tram tuh. fuh, takde pape pun sebenarnye tapi nape makcik tu call aku!! kacau jer. so, balik rumah je, aku pun call n berbual secara normal dengan mama aku. hmm,memang takde pape pun. so, aku pun makan lah biskut prince. malas betul nak masak n pergi resto u tuh. so, aku pun berlengah² seperti biase lah. tepat je 1.55 (kot) , aku pun pergi station tram tuh. macam biase, aku nye pengiraan tepat sekali. aku dah agak dah, aku sampai simpang ni je, mesti ade tram aku lalu. n seperti biase aku akan berjogging mengejarnye. tapi hari ni, aku rase malas lak nak kejar, nak profit mase panas time tuh. bukan senang nak dapat cuaca panas mase winter nih.

sampai² je kat station tuh, aku pun tunggu lah. biasenye 3 min lepas tuh, ade tram datang lagi. n macam biase gak, kalau aku tak kejar tram lalu tepi aku tuh, tram lagi satu tu akan sampai kat station tuh ngam² aku sampai kat station tuh (paham tak?semangat ni bercerite). sekali tengok kat papan pemberitahuan tuh (ops, ape entah name bende tuh, bende tu macam yg kat dalam masjid tuh, ape name die eh?) die kate, tram accident lah. waaa, time kritikal macam ni, ade je buat hal. aku pun dah hesitate dah, nak pergi ker tak nak nih. hmm..last² aku pun naik tram A (yg takde kene mengene nk pergi IUT) ingat nak terus pergi grande place je shopping, tapi aku ni kan baik, so aku benti kat station 1 ni untuk amik bas lak pergi IUT. tunggu bas lak, nasib baik die datang cepat gak.

teruknye naik bas nih. rase macam naik kuda lak. hehe. ni pun sebab jalan tu lah, tak rata, then driver tu lak drive laju², bagus². last² aku pun sampai kat station last tram B (kat IUT aku lah kirenye). tengok jam dah pukul 1.32 dah. kelas start pukul 1.30. kalau jalan kaki sure sampai pukul 1.45 gitu. so aku pun bercadang balik je rumah lah. sekali mase lalu sebelah bas ni, ternampak member aku kat dalam bas nih. eh eh, raymond, aku pun naik je lah. nasib baik ade member same datang lambat kalau tak tadi sure aku dah TERponteng kelas dah. nasib baik gak aku datang, sebab prog tu amik kedatangan. hoho. nasib baik aku jumpe raymond tuh. alhamdulillah! syukur betul. kalau tak cacat je record kedatangan aku hari² yg lambat. hehe. perh, panas giler. ni kat amphi lah nih. dah kat amphi, budak² ni pun tak nak dengar, so macam² lah diorang buat. sian prof tuh, asyik cakap s'il vous plait didahului chuuut!!. dah name budak², diorang pun ajuk lah prof tu, aku ketawa je lah, then macam² style baring aku buat. kelas habis awal. hurayy!! (prof tu dah tak tahan kot).

balik rumah tu, singgah jap solat asar. then macam biase, pergi centre ville/city center. usha² sale yg ade. waa, memang harge jatuh betul. nk beli ker tak nak je. aku tahan je lah dulu. duit dah kering nih. jalan² sambil window shopping. waa, mate aku nyot² lagi. dah call rumah dah. hmm...ni mesti ade orang lain sebut² or rindu aku kot. please kepada sesape yg rindu aku tuh, cakap lah, boleh mate aku ni tak nyot² lagi.hehe. mesti kuat ni 'power' die, sampai tak hilang² lagi. sape lah tuh eh? jangan 'boss' aku dah lah. takut ade happy pun ade. semua kwn aku, aku dah chat dah, tapi tak benti gak. ker sebab tak dapat main snowboard? entah lah.

ish, musim ni ramai lak orang demam, nasib baik aku dah baik dah. tapi skrg time kritikal!! sebab milo aku dah nak betul² habis. huhuhu. kenelah minum cacolac tuh. kepada mereka² yg demam/sakit/bakal demam tu sila² lah makan ubat yer, tak kire lah kat mesia ker, france ker, uk ker,us ker,jepun ker, australia ker memane lah makan ubat tau!. hahaha.

hah,sejak akhir² ni kecoh pasal karikatur hina Nabi tuh. haram laknat betul pelukis n penerbitan semula lukisan tuh. bonggok,bodoh,bahlol,bagang,bu.. n lain² 'b' lagi !!! arggh!! geram betul. tapi, yg aku peliknye kan ade orang gak yg mengaku Islam besabar je dengan bende macam ni. kononnye, kite kene bersabar. masalahnye ni pasal Nabi kite. kalau dulu, para² sahabat Nabi nak bunuh je semua orang yg seksa,hina n macam² lagi,tapi Nabi kate bersabar je lah. sampai malaikat pun tak tahan tengok Nabi kene seksa dengan kejam sekali. tapi Nabi sabar je. bayangkan malaikat yg suci pun, ade sifat 'marah' gak bile orang cerca Nabi. Nabi kite memang lah penyabar betul orang nye.La ilaha ilallah Muhammadur Rasullulah. hmm..aku rase memang patut ade kan tunjuk perasaan tuh. sebab aku rase kite ni takde sifat 'penyabar' macam Nabi kite. bagi mereka yg bersabar dengan isu nih, tahniah lah sifat penyabar anda boleh mengalahkan sifat penyabar para² sahabat. tapi penyabar tu...hmm, malas nk tuduh² lah. tak baik. kalau lah aku ni hacker bijak giler, dah sure aku hack nsa ker, fbi ker pergi bunuh pelukis n semua yg berkenaan lah. sial betul!! lagi satu, tak tahannye,sejak isu ni mule, ramai la orang/website/blog terbitkan balik kartun tuh. waaa, giler pub betul. baik² dalam paper, skrg makin banyak lak. kenapelah nak pass² kartun tu, aku rase ni salah 1 hasrat diorang dah TERcapai kot sbb nk sebarkan lukisan ni. entah lah, apekan daya, saye ni manusia biase je. lagi² pelajar. hak yg terbesar skrg adalah belajar, tak boleh nk menunjuk perasaan ni. (sigh). err..ni cume pandangan peribadi dari sorang pelajar yg sedang belajar jer eh. kalau ade salah silap sile tunjuk kan ok, saye rela diajar.

aiyo, panjangnye entry nih. takper lah, kan aku nk bercerita kan. lagipun tak sampai 10 mins bace pun. sape nk bace, bace lah, tak nak sudah. hehe. oklah, hah,lagi skali diingatkan, sape yg rindu²/sebut² aku tu sila bagi tau cepat eh, sebab sampai skrg mate ni asyik nyot² je. =P
senyum² selalu!!

Allahuakbar!!! -err, tak niat berpolitik kat sini eh-

4 comments:

Anonymous said...

mmg panjang gilerr..nyot² mate aku nk bace..hehehe

Anonymous said...

hehe anonyme tuh aku

bpboyz said...

hehehe..mate ko nyot2 tu sbb ade org lain sebut kot..iyer lah dh bulan 2 katekn...hehehe..=)
senyum2 slalu!

Unknown said...

amboi amboi..dah pandeiii skangg ;-)