Friday, February 03, 2006

kelmarin,semalam n hari ni

ape yg same 3 hari ni ialah aku lewat pergi IUT!! hehe. tak silap aku hari² aku lewat kan?waa, tak boleh nak datang awal. apsal eh? ni sebab ubat selsema yg aku makan lah sebelum tido. kuat betul effect ubat tu. bayangkan,kelas pukul 8 n then kau pula habis siap² pukul 7.30. ape yg tak lewatnye. set jam pukul 6.45. tapi berat gile nak bangun. adoi,help me!! =P

lagi satu persamaan,aku tak study pun!hampeh betul. cume semalam je ade study sikit. sikit gile lah. tak tau lah macam mane aku nye DS prog nanti. baik² minggu lepas dah otak aku defrag semua badan aku ni untuk study,tetibe lak minggu ni 'kusut balik file dalam badan aku ni'. ni sebab selsema lah ni. waaa, selsema memang menyeksakan. sekarang ni pun 95% je baik(kot).

kalau nak cerita 3 hari ni memang tak cukup blog ni. iyelah, hari² ade adventure/pengalaman/peristiwa yg berbeza. so, aku cerite yg 'penting' je (yakni utk tatapan umum lah,privacy still secret..hehe<=macam ade je). tapi kalau citer pun takut panjang giler lak. whatever la. kalau korang nak tau, minggu ni aku belanja sebanyak 850€ lebih sikit(kot). hohohuhuhu. jangan tak caye aku ni. kalau time² sale macam ni,aku boleh jadi 'gile' sikit.hehe.habit ni pun aku mule dapat sejak sampai sini lah. iyelah kan,orang bagi duit pergi belajar tapi die buat shopping lak. tak adilnye die nih!! tapi aku belanja sampai gitu banyak pun sebab beli tiket balik mesia.hehe.aku beli ape je, barang² dapur jer. barang yg aku survey tu macam takde sale pun, so malas la nk beli. so, 24/06 aku balik mesia. siap² lah korang untuk belanja aku k. hehehe. teringat lak kat beberape orang tu, thanks ya. aku beli ni pun TERdesak, coz mase aku pergi nouvelle frontiere tu,die tak terima lagi dah 30% untuk reserve sbb MAS lah yg buat syarat macam tu. haiyo, die rugi kite kene tanggung beban(iye ker?hehe). last² aku beli kat tenet je, lagi murah. nasib baik aku ni terer mengawal buku kire² aku tu.huhuhu.tapi lepas ni negatif lah nampaknye. =P

tapi aku still tunggu sampai weekend ni, eh esoklah, untuk bershopping. sbb semua kedai dah naikkan bendera merah dah,"potongan terakhir!!" (sigh) nak beli ape nih. aku kene beli something gak mase sale ni, tp ape ek? dah lah duit aku TERgantung kat 1 kedai dalam tenet tu. dah tau takde stock,iklankan gak. hayun betul lah. so,aku ade mase 6 bulan untuk gune duit aku yg TERgantung tu beli barang jugak(dalam kedai die lah) kalau tak burn gitu je. TErpakselh beli bende yg tak 'bergune'. (sigh) pagi tadi, baru aku perasan yg die dah affiché/letak result untuk algebre. waaa, hayunnye. kompem dah 1 paper untuk sem 1 ni tak lulus. ni yg buat aku down kejap bile tengok moyenne aku tuh. tapi TERubat balik bile kelas pagi ni, subjek baru lah, pasal buat robot² nih. bestnye. rase macam budak² dpt mainan n mcm biase kite modifie sket mainan tu. tapi die bukan bg mainan tu, tapi bg component electronic lah. best best. then, for da 1st time gak, aku makan or lunch sesame dgn classmates aku nih. 2nd bersame dgn budak maroc tu. selepas 5 bulan,baru aku lunch sesame. bukan sebab aku ni antisosial ker ape, tapi sbb sebelum ni, aku kejar masa waktu tengahari tu. sekarang mase yg aku kejar tu dah décaler/lewat dah. so boleh lah hang up kejap mase lunch tuh. then kitorang,eh aku, pergi main tenet kat library. rase ngantuk gile, dah lah nk DS jap lagi (mase tu). semua busy revise. aku pun tengok je diorang revise sbb buku aku kat rumah. macam biaselah,mase revise ramai² ni, revisenye kejap jer,then bual². so, aku dengar jer lah diorang berbual. berpandangan jauh gak rupenye diorang ni.hehehe. tak sangke lak ade yg berminat nak pergi jepun or nak kerje kat overseas lah. aku senyum je la. malas nak cakap. nilah aku,kalau aku malas,memang malas aku nk bercakap. then,diorang cakap pasal kerja 35 jam sehari. hmm,not bad gak argument diorang sbb nape diorang kerja 35 jam nih. so, aku buat kesimpulan sendiri, diorang nye masalah diorang tau ape yg diorang buat,orang luar tu kalau tak paham pape,baik masuk join diorang, then baru korang tau nape diorang buat cam tu. tapi, yg aku peliknye, nape lah cikgu kat mesia kerja 5 hari je. perh,best giler. padahal (aku rase) hari sabtu tu takde pun (ade sket) cikgu datang buat kerja kokurikulum tu. (sigh) cikgu². (eh sebuk lah die). pandangan perso je.

so, mase DS prog tu. boleh buat memang boleh buat tapi tak tau lah betul ker tak. lagi pun buat atas kertas bukan kat PC, so aku rase² n check betul² yg aku buat tu lah. harap² betul lah. oleh sebabkan tempias down aku dengan algebre ade lagi, aku pun tak tau nape aku keluar awal 15min dari exam tu. lagipun dah siap semua. tapi biasenye aku check sampai mase tamat exam. entahlah, hari ni rase lain lak. tapi takde lah rase geram² mase keluar dewan tu. satu petanda baik gak tuh. =P

oleh sebab,malas nk makan luar lagi(save bajet sbenonye) aku pun tido jap.hehehe.(boleh ker mase lapar tido?) . then aku pun bangun pukul 6 tuh. siap² solat semua. barulah masak. dahlah TERmenung jap aku sbb takde idea nak masak ape. last² masak nasi goreng je.(ori nye tau tak main perencah² ni). then tengok les 60 images kat tf1. hah, baru aku TERingat citer² lame yg pernah berlaku kat dunia ni. pandai betul diorang pilih lagu latar. sejak selsema ni, TERingin lak nk tgk citer GTO.hehe. oklah,have a nice day semua!! senyum² selalu !!

Ore wa ore wo damasu koto naku ikiteyuku -GTO-

No comments: