Saturday, April 22, 2006

bonne vacances !!!

yay yay dah mule cuti. rase best giler. takde la rase macam cuti greve dulu tuh. w/pun cuti 1 bulan time tu tak same perasaan die dengan cuti 2 minggu ni. sbb cuti ni, kite tau bile start n bile habis. then bile dah tau jangka mase tu, senanglah buat plan. bile dah buat plan, rase happy giler lak ikut plan tuh. tapi akhirnye, tuhan jugak yg menentukannye. tak kesah lah, asalkn plan cuti aku, aku nak cuti puas². sebab lepas cuti ni, tak dapat lah saye nak bayangkan bertape padatnye jadual nnt. ade 1 kelas tu nanti sampai kol 7. 11 jam belajar. tapi nasib baik TP jer ari tuh.

bile sebut pasal cuti, ade lah banyak bende nak buat n melawat. setakat ni yg sure aku pergi toulouse esok. bape lame tak sure gak bergantung kepada keadaan. actually, cuti kali ni aku nk gain banyak² aura² yg ade kat tempat aku melawat nnt. iyerlah kan, nak perform giler² nnt. tapi bukan study giler² lah. aku ingat exam yg mase cuti tu die hapuskan terus, sekali tengok ade lah. tapi hari sabtu la. die cume tangguhkan jer tarikhnye. hmm..terpakse gak la aku bace bab² yg agak lame aku tak bace tuh. xper² yg penting aku ade rase lain sket sem2 nih. hmm..sbb ape ntah eh? tu aku pun x tau, tapi aku rase mcm makin berazam jer.

ari ni plan aku untuk tak tido lepas subuh tak menjadi. cis, hanyun betul katil empuk aku ni, buat aku nak tido saje. hehe. then aku kunci la jam kol 10. tup tup bukak mate dah kol 2.30 lebih gitu. hahaha. dasyat². rekod aku untuk tahun ni kat grenoble. x sangke lak aku. then bace email n siap² keluar amik angin jap. hah, oleh sebab cuti, aku pun g gunting rambut. habis gitu jer 1 jam aku menunggu kat kedai gunting rambut tuh. kalau ikutkan nak jer gunting kat ape name tuh? prevost? apekebende ntah, sbb ade kakak cun tp baik aku gunting kat kedai arab tu, rase sket suasana mcm kat kedai gunting mamak. perh, sistem diorng ni x tau la aku mcm mane, kedai die ni slalu full. then xde bg nombor or pape lah, jadi aku kene tengok n cam betul² org yg dtg sbelom aku tu, baru aku tau giliran aku. hmmm..stakat ni aku dah merasa 5 org gunting rambut aku nih. err,lupe nk ckp, sume ni lelaki la n murah jer. tinggal abg lg sorang jer x pernah aku merasa die gunting camner. pape pun ok lah, bukan nk buat fesyen pape pun. yg penting aku rase selesa. biasenye aku ni gunting rambut time nk exam jer, tp memandangkn sini exam tiap² minggu, so x bleh la gunting tiap² minggu. hahaha..mengarut lak aku.

ok, sepanjang cuti ni (bermula ptg semlm) aku asyik membace comment² jer. x kire la kat blog org ker (esp: blog yasmin), kat forum ker atau kat akhbar². rase seronok ade, lawak ade, tercabar ade, geram ade, happy ade, mcm² la perasaan ade. dari komen tu lak, dapat lah kenal beberape pelawat tetap website tuh. ntah nape aku suke bace lak, baik aku bace eketrotek. tp bace perasaan or fikiran org lain lak best. dari komen² tu, adela yg bg komen yg cukup pedas n halus n ade gak yg membina n terus terang. tp biaselah kan, org slalu x dpt menerima bende yg reality. so makin rancak lak bace sampai akhir komen tuh. n kebiasaan nye org yg komen/surat pembace yg pedas or jujur sgt ni, anonyme la. jadi mcm biase gak, sume org nk tau identiti anonyme ni bile diorg tak puas hati. yg aku pelik nye, kenape nak tau org tuh?? kenape x pk logik jer pasal idea or komen die tuh n amik kesah komen die? pelik betul. tp biasela, manusia kan la kate kan. entah lah kan. tp interesting gak bace komen² dari org² macam ni. low profile jer. dah aku makin 'addicted' lak nak bace komen² kat mane² jer lah. tapi komen ni bagus gak, sbb time download movie nnt, tau la kualiti video or audio movie tu camner. hehe. mcm aku download citer scary movie 4 lah. berbaloi bace komen sbelom download klu x sure abes karen jer download bile tau kualiti kureng.

err.. asal citer pasal komen² nih ek? hahaha, saje je nk citer. =) hmm..ade satu komen ni gak buat aku TERcabar lak. tetibe jer aku nak beat n study betul² lawan bdk² français ni. mcm aku tak boleh buat jer, bile bace komen nih. hmmm...ni yg best ni bile ade org menkritik or mengkomen something. so aku harap² lepas cuti ni, aku makin bersemangat nk dapat top 1 kat iut aku bukan top 10 dah. huhu.insyaAllah. harap² gak harapan aku ni tak tertuliskn sini jer tanpa aku usaha. ni la manusia, aku lah, cakap jer nak bosser/study lepas tu or lepas ni la, tp last² x buat gak. waarghhh, kene lawan nih!! ade sape² tau ubat yg boleh menyembuhkan penyakit mcm nih?? nnt la ko anonyme, takan melayu ketinggalan dibumi sendiri !!

ok lagi satu citer. hari ni aku happy sgt². happy sebab ade org hargai aku. huhu. bukan dalam erti kate jiwang eh. maksud aku member/kawan aku lah. waaa, happy nye. bukan sorang lak tuh, ramai lak. ntah diorng berpakat ker ape ntah. tapi klu ikutkn diorng ni berpakat mustahil lak, coz masing² jauh n tak kenal pun. hahaha. pape pun sy happy sesangat. time gunting rambut pun asyik senyum jer w/pun kene tunggu lebih kurang sejam. ni yg best berkawan ni. hmm, indahnye hubungan persahabatan nih. harap² berkekalan sehingga ke liang lahat lah kan.

oklah setakat ni jer sy bercerite citer merepek nih. ni nak siap² jap. esok nak g toulouse. la ville rosse. hah, bile ckp rosse/pink nih, n aku letak gmbr bunga kat taman place vitor hugo. lawa lah gak. cantiknye !!! =) lagu tuk korang. aku baru up. bonne vacances !!!



musuh paling bahaya adalah diri sendiri. -huhuhu-

No comments: