Thursday, April 20, 2006

tak seperti khamis² dulu ...

1st time minggu ni aku bangun lambat sikit dari kebiasaan. mungkin sebab tak tahan nak holiday kot. tapi lambat² pun takde aksi berjogging kejar tram lah. sume ok jer, n berjalan seperti (kureng) biasa. masuk amphi/dewan tadi pun kire ok lah, motivé sket. tak tau sebab ape. hmm...mungkin sebab dapat tengok pemandangan hijau kuning kat IUT aku kot. wah, eh, amboi, cantik nye IUT saye! ahakz!

tapi still ade pokok yg tak berbunga lebat lagi. just kat rumput² tuh ade satu jenis bunga ni, warna kuning. bunga matahari kot, tapi tak kan la kecik ciput gitu kot. sorry la, name² ikan ker, pokok ker, buah ker, kuih ker, kete ker, muzium ker, monumen ker, kapal terbang ker, orang ker, laut ker ape ker ape ker, memang susah aku nak ingat or kenal. abes ko ingat name ape hah?!! err... name² awek kot. hahahaha !!!!

cis, member aku ni buat aku mcm budak kecik lak. haha. tapi aku buat tak kesah jer. sebab ape ntah buat aku gitu. maybe sikap pasif aku yg suke senyum nih kot. bukan anti social tapi entah lah. tak boleh gaul sangat diorang nih, takut aku jadi giler² macam form 1,2 dulu then buat bende ntah pape ntah. baik aku amik 'jarak' bile berkawan nih. dalam hati nak jer ade kawan baik french ker or org europe ker lah tapi bile pk pk balik, keutamaan skrg => study jer.(w/pun x study secara 100%). kawan mane² boleh buat kan? at least diorang terima kehadiran aku n suke aku dah la. tu la aku,sikap pasif yg boleh kawal hati daripada jadi raja. so, adakah negatif sifat pasif nih? (tp pasif kene bertempat lah, kurang digalakkan bile nak bodek membodek)

jadi, kelas elec kat amphi tadi berjalan dengan agak lancar tapi kurang mesra sket prof tuh. emo sket pagi tu aku tengok. biasenye, bile die marah jap then ade la lawak die buat, w/pun org tak ketawa, aku senyum jer lah. (w/pun aku x phm lawak die,tp die ketawa/senyum, so senyum jer la balasan untuk bende yg kite tak tau pape kan? x rugi pape pun, sedekah lagi ade la) supaye die tak malu. hehe. tapi hari ni die kureng 'ceria', prof aku tuh. nvr mind lah. asalkan bende yg die ajar tuh aku paham la.

rehat kejap tuh, aku pun beli pain au chocolat. iyerlah kan, pagi tadi x sempat nak sarap. so sarap kat iut jer lah engan air coklat tuh. hmm, nak jer rasenye tiap² pagi, ade org sedia kan pain au chocolat n air milo kat atas meja sambil dengar lagu or biter pagi ker. *sigh* then ade kelas maths. hmmm...kelas yg memerlukan tenaga minda yg kuat tuh. ok lagi aku. bagi aku dalam satu hari tuh, 4 jam kelas memang xde prob bagi aku tuk concentrate.

mase nak balik lunch tu lak, tetibe tertido dalam tram. tu lah, letih bile study maths ni, tp enjoy! so,untuk me'refresh'kan badan aku nih. ape lagi, amik cawan, bukak air paip, minum sket. then amik lagi buat air sirap. ni yg best dok sini. tak yah simpan air sejuk. bukak paip jer, then sedia diminum (yer ker?) tp prof aku kate boleh. jadi tanpa ragu² minum jer la. dah la sejuk. bercampur dengan sirap yg diseludup khas dari mesia. fuh, lega !! lepas tuh mandi jap. memang totally fresh. bile nak g iut balik, angin sejuk tiup. perh, lagi la sedap. cuaca ari ni, kalau ikut kan panas lah. panas die nak kate tak la panas macam kat mesia tapi kene pakai sehelai gak sbb rase panas semacam. hah, bile dah panas ni kan, kat sini, biase dah nampak pompuan yg bukak/sexy lah. so, dah lah aku ni berasa fresh, campur dengan française sini, huuuu, mate pun fresh gak. tapi aku suke time sejuk. sebab time tuh, sume org berbungkus, then, muke sy jadi sejuk, nak² bahagian pp tuh. mmg best bile sejuk. hehehe

hah, ok. lg nak citer. kelas fizik ok jer setakat nih. pasal thermo. sambungan spm jer. oklah. then kelas maths lagi dengan prof tadi lah. prof ni pompuan. biaselah cikgu pompuan, nak² maths, garang sket, or lebih tepat cerewet sket. kalau banding prof algebre aku,laki, die ni tak la cerewet gitu, suke hati die jer nak ajar, tak yah gune buku² pun. bende same, care ajar lain. tapi aku suke cara ajar dua² prof ni. prof pompuan tuh, die aku rase, die take care student die, sbb tu die bagi jwpn setiap kali buat soklan pape ker. tp prof laki ni, bile buat soklan, suke ati ko la nak buat ker tak. n kekadang tuh, soklan tu pun die tak tau jwpn die. kire nye die ni, ajar cara mengira or cara menyelesaikan masalah(jln kerja). jwpn belakang kire. ni yg x best sket pasal die nih. hmm... citer pasal prof lak. hah, sejak dua menjak ni, sume subjek terase senang masuk dalam pale nih. tak silap aku ni mgkn sebab maths kot. bak kate org, score maths, sure yg lain pun TERscore gak. sume masalah yg berkaitan dgn akal logik sure ade jwpn die. so, untung gak aku buat maths mse greve hari tuh. berbaloi.

hah, aku baru dapat jadual untuk kelas lepas cuti n jadual DSes/exams. huuuu, 24/06 nnt aku ade exam microprocesseur (MCP). dah la time tu aku balik mesia. so, aku tak tau nak buat camner. mgkn aku bincang dgn prof tu, mintak die bg aku buat exam tu hari jumaat. kalau tak boleh gak, terpakse la aku score 20 dalam exam mcp. then secara purata nnt aku dapat 10 lah. bukannye ape, malas n leceh nk tukar² tiket nih. tengok la nnt camner nnt. rabu lepas x sempat nk bincang dgn prof tuh, sbb nak jumpe bdk² colmar dtg grenoble bumi indah nih. hmm, tak sempat nk ajak die singgah umah, sbb ptg tu aku ade TP. diorng balik ptg lak. so jmp gitu² jer la mase lunch. jadi, mgkn esok aku bincang dgn prof tu kot. hmm...

ok, kelas maths tadi mmg la lawak. tu la,bdk² ni mmg tak boleh tahan. time ptg² lah diorng buat lawak ntah pape ntah. then prof tu pun terikut gak. tu yg best tuh. gelak memanjang. kalau nak tau lah kan, french ni suke mem'booo'kn org bile org tu silap ker ape ker. tak kire la dalam kelas ker or dalam tv siaran langsung lak tuh. boooo kan die. hehehe. pelik gak kadang tuh². tp yg penting aku suke. hehe

macam tghari tadi, tertido lagi dalam tram. hmmm..then sampai umah, masak mandi makan. 3m tuh. ahaks. hah, baru aku caye yg chocolat noir/black choc tu lagi sedap dari chocolat au lait/choc susu. enak sungguh. n sejak 2 menjak nih, cinema sbelah umah aku ni, asyik ramai org jer. tak tau citer best ape yg keluar. yg aku tau citer v for vendetta, then ade citer italian, n spain nye. diorng tgk citer ape ek? hmm.. xpernah² ramai gini. selepas citer harry potter dulu tuh la.

ok, last citer, puteri aku nak kawen dah. wuaaaawuaaa. terlepas la puteri aku tuh. huhuhu. huh, biasela artis, nak kawen dgn org kaye jer. ntah la kan sbb ape. patutla cek ct minat atuk k. hahaha. oklah, sekian citer kali ni. panjang lak bercerite bende ntah pape ntah nih. tetibe semangat nak bercerite lak. mgkn sbb nak abes 1st season blog ni tak lame lagi kot. hehehe. nantikan jer la 2nd season saje nk bercerite bulan 9 nnt eh. tp jgn takut final episode season 1 lame lagi. hehehe. oklah, enjoy ur life! =)

setiap masalah ade penyelesaiannye.

No comments: