Wednesday, April 12, 2006

hari ke-2 ponteng beramai² !

hari ni memang pelik sikit bagi aku. mase tido tu, aku tak tau tetibe jer mimpi ramai orang. n orang² yg aku mimpi tu lak, nak kate rapat tuh, tak la berapa rapat. tapi ade gak yg rapat. =) (mimpi pun nk citer gak ker?). tapi mimpi ni still xde ending (mcm mimpi² lain la).bile dah lame sangat mimpi ni, tetibe aku terkejut. terkejut sebab aku terjatuh ker terlanggar ker ape ker dalam mimpi tuh. hahaha.sekali tengok jam dah kol 8 lah.

kelas start kol 8.30 secara official lah, tapi kalau kebiasaannye kelas start kol 8.15. (paham ayat nih?) so, mcm semalam aku, kelas ade tapi student takde. eh ade, sorang jer. hmm..xkan prof tu nk buat kelas 2 org jer kot. so,takde la kelas. jadi, alang² dah jumpe prof ni, aku pun tanye pasal keadaan sekarang ni lah. nak amik cuti easter ker? ade kelas sampai summer ker? ape ker? so, die cakap tak tau lah. sebab diorng tak boleh nak decide sbb budak² bengong ni tak pergi kelas. padahal CPE tu dah mansuh dah. so, kemungkinan besar, die bagi aku polycope lah kalau ade kelas mase summer nnt. wah...lega ! ni yg buat aku tenang bile cakap dgn org 'besar' nih. prof ni die chief departement aku. so, ade can la aku balik mesia ikut mase yg dah ditetapkan. =)

then, aku pun baliklah. tunggu tram punye la lame padahal ligne/line yg sebelah lagi tu dah byk giler passer/lepas. so, sekali tengok, diorng cakap ade greve kol 9.30. hahaha. dah giler rasenye org sini. ape lagi ntah diorng nak, aku pun tak tau. lantak lah. yg penting aku boleh balik in time. hahaha.

jadi, kat rumah, aku pun tak tau nak buat ape, so, aku pun bermain game lah. game aku buat programming in C lah. dah maths sume dah buat (ceh poyo jer).so, buat la tp² yg dulu tuh. perh, best giler bile betul sume. ni yg best buat bendalah ni. dulu mase tp tuh, aku ade buat gak tp secara gitu² lah. sbb tuh, DS prog aku markah mcm %*$£ "# tuh. so, kali ni aku buat 100% aku. jadi, excited giler lah.

tengahari lak makan nasi berlauk telor. huhuhu. malas fgiler nk masak lauk lain. then, buat kejap. pastu ade lah org chat dgn aku. sambil² tuh, aku belajar n ajar mandarin lah kat kawan aku tuh. hehehe. hmmm..buat bende ni la yg buat aku onlilne berjam². nak kacau² lah, tak ganggu pun. =)

then, malam tadi lak, aku still mencari solution bagi satu program nih.sambil tgk charlie's angels. cun lak kakak cine tuh. sape lak name die. lupe lak.hah, hard betul soklan die. soklan pasal kire fibonacci. kenal? klu bace da vinci code mesti kenal nye. yg aku pelik nye, nape lah diorng ni carik² formula fibonacci ni. mane tu kan, mase dulu tuh, pakcik fibo ni saje² kire² then letak dalam buku die. pastuh, ade la orng² yg nak pecahkan kepala ni carik formula tuh. ade gak la berjuta² formula aku terjumpe tadi (exaggerate jer nih ;) nape lah kan diorng carik formula nih? ntah lah. sampai skrg ni pun aku still x dapat nk solve kan. padahal cik ipan dah bagi jawapan dah. tp die nye gune prototype. aku lupe lak nk copy bdk hacker punye jwpn dulu tuh. aiyooooo.rasenye die buat in main jer kot. *sigh* ish melalut lak.

jadi, kesimpulan hari ni, berbincang dgn org atasan adalah lebih senang berbanding dgn org bawahan. n komputer memang bodoh, cume kite tak tau jer mcm mane nak menggunakan kebodohan bende ni jer. hahaha. ntah pape ntah. boriiiiiing nye!!! ;)

118 218 (ikut irama lagu) HAHAHA

2 comments:

Irfan Hashim said...

laa, kalau ko ubah skit2 code finobacci yang aku bagi tu, ko boleh letak semua dalam main gak...same je

bpboyz said...

serabut la...nak letak variable die lagi..aku rase macam ade jer yg lagi senang tp x tau camner..tp ko nye tu mmg betul pun..aku just nk try lain sket jer.. =)