Monday, April 10, 2006

Selamat Menyambut Maulidur Rasul

sebelum pape, jom kite selawat jap. yg bermaksud :
ya Allah, sejahterakanlah penghulu kami Nabi Muhammad dan ke atas keluarga baginda.
(sorry xde text in arab) bagi mereka yg mcm ingat² lupe tuh, ikut la lagu yg aku baru upload nih. =) tapikan tak sepatutnye mase maulid nabi jer kite berselawat, hari² lain tak. tu mcm, ape name die eh? lupe lak perkataan tuh. so, baca lah hari² sbb berselawat ni banyak sangat hikmah/khafiatnye. sekali sehari pun cukup lah. asalkan ikhlas. kualiti lebih penting daripada kualiti bak kate ustaz aku dulu.

ok. citer pasal fac off lak. hari ni secara rasminye fac on. aku ingat takde kelas. so aku pun berlengah² lah pergi IUT. dengan hujannye tuh. cis, lepas ni mmg aku serik betul nak tunggu bas. lambat giler. dah lah kene tunggu 10mins sambil dibasahi hujan. nasib baik ade kakak cun. hehehe. then sampai² departement aku jer. depan pintu tu die letak jadual untuk minggu ni sampai minggu ke 15. pergh..ade kelas rupenye.

aku pun tengok jam, dah pukul 8.35 lebih gitu. dah la dalam jadual tu kelas start pukul 8. waaa, malas la aku nak masuk. then aku pun pergi library. waa, terasa macam beribu tahun lak dok dalam situ. tak tahan siot senyap jer. hehehe. aku pun bersemangat lah bukak buku ape ntah yg aku main capai jer. then berangan jap. hah, berangan la tempat paling cepat mase berlalu. then berinternet lah kejap.

kol 10 jer aku pun pergi kelas tuh. dalam jadual tu, ade kelas maths. tadi kelas elec. so, aku pun tunggu² lah budak² ni keluar. biasenye diorng rehat jap antara 2 kelas ni. ish,nape ni tak keluar lagi. then aku bukak pintu, surprise! xde kelas. hayuuuun. mase aku nak balik tuh TERseempak lak dengan prof maths tuh. die kate, diiorng(prof) datang tiap² hari untuk mengajar tapi dah student takde. tak dapat lah buat kelas. giler. ni ponteng beramai² ker ape entah. then, pagi tadi, aku nampak la sume banner dah diturunkan n tempat pemanas badan pun diorng dah alih kan. siap ade lori tuh! cume tinggal troli² jer lagi. mgkn esok start kelas kot. ntah lah.

lagi satu, CPE yg penyebab mogok ni pun dah ditarik balik. n diorng kate nak ganti dgn something yg lain. hmm. kalah gak kerajaan dengan suara² pemuda²/student² nih. itu la tamparan student² kat sini.(ceh poyo jer ayat). sekarang ni aku tak tau nak buat ape. pas ni kene start study lah.

okla nak tengok citer pasal dancing lak. hah, cakap pasal citer/movie ni, tak sabar rasenye nak tengok scary movie 4. lawak giler aku tengok die punye trailer. hahahaha. jangan ketawa ! =)

berselawat lah. bersama² mengingatkan antara satu sama lain.

No comments: