Monday, June 04, 2007

iMahu

oleh sebab bulan 6 aku tak pergi melencong ke mane², so aku pun akan melaburkn duit aku ke bende² keperluan aku. bukan kemahuan tau ! bile difikirkan bende² tuh keperluan, maka secara logiknye, bende² tuh tak membazir. jadi aku pun tak akan menyalahkan diri aku ini pada masa² akan datang. hehehe. so, ni bleh kire wish list aku la..hahaha.geli jer dgr. papepon, awekz yg aku anta 2 minggu lepas sudah kembali. cume aku kene 'urut²' sket bagi die 'performance' bila aku 'dating' dgn die. hahahaha !!

- iMahu topi/cap/fullcap/bende yg menutup kepala. w/pun aku ade 1 topi berwarna kelabu, tapi aku meMERLUkan cap warna merah. yaa, untuk memantulkan lebih cahaya matahari yg panas terik nih. warna merah gak tuk keselamatan di jalan raya, dan juga warna yg senang dispot kalo sesat bila travel memane (hahaha..ade pengalaman ekceli). so, topi ni kire barang keperluan aku la kan? so, tak membazir la kira nye :)

-iMahu spec itam. memandangkan cuaca selalu panas dan summer akan menjelma tak lama lagi, so spec hitam adlah penting untuk menahan panahan cahaya uv masuk ke dlm mata yg bleh membawa penyakit. dan oleh kerana kita disarankn untuk menjaga kesihatan, maka spec hitam adalah kePERLUan mase ini. lagi pun, bile amik gmbr tak la nmpk mate sepet aku yg bleh mencacatkn gmbr lawa. hahaha.so,kire tak membazirlah kan untuk kesihatan mata yg bersinar² ni :)

-iMahu 30GB mp3 player. ini pun keperluan gak untuk menyimpan or back up file² lagu aku dalam pc ni. skrg ni pc aku agak nazak gak la dgn file² aku donlod. nasib baik awek aku dah sampai bleh die 'sembuh'kn balik pc aku nih. memandangkan lagu² yg aku donlod ni menceriakn ari aku sepnjang beribu hari aku hidup ni, jadi mp3 player ni dikira kePERLUan. sbb die menceriakn aku dan aku tak akan sedih bile dgr lagu. hehehe. tapi kalo boleh tak ipod la, mcm leceh jer player tuh. oleh sbb, lagu menceriakn hidup aku, so secara otomatik mp3 player dikira keperluan la kan ? so, tak membazir la saye :)

-iMahu baju² selain warna merah !! aaarghh..aku agak bermasalah sket mase nk pilih baju ni. asyik² warna merah. mcm tak ade jer warna merah. tapi baju merah ni la yg menarik mata aku. pelik btul aku. merah membara betul. so, untuk aku 'lari' dari merah aku kene beli baju selain merah (takde kene mengene pun kan?..hmm) so, pakaian untuk melindungi aku dari cahaya uv yg ganas ni, so ni kira keperluan jugak la kn? so, tak membazir :)

-iMahu handset baru. handset skrg ni macam tak best jer. pastu macam ramai orang pakai lak tuh. pastu kontrak die pun nak abes. jadi, menjadi 1 keperluan untuk aku menukar handset. oleh sebab ini keperluan TERPAKSA, jadi tak membazir la kan? :)

- errr..ape lagi ek? hmm..hah ! iMahu awek betul. hahaha. nanti masa sunyi bulan 7 nnt, ade la orang jenguk² or masak² or hibur²kan aku ni or main geli² ker? hahaha. kalo tak aku jadi beruang musim panas kang. asyik tido. then kualiti takde. pastuh tak dpt score sem dpn. pastu dan pastu... so nk awek lah.. hahaha.. NOT !! igt aku desperate sgt ape :p

aku dah upload lagu² baru. so, kalo berkenan mintak la ek. kalo tak, tutup jer player tuh. ni la lagu² yg aku gilakan pada waktu² tertentu dahulu. skrg aku tgh giler dgn group samsons lak. ish, serius best dr album last diorng. pastuh lagu rihana baru tuh pun best gak. aaaaahh..byk betul nk disumbatkan dlm telinga ni kan ?!

dgr kicauan burung waktu subuh dah cukup untuk buat aku senyum :)

3 comments:

Unknown said...

aaaaaaaaaaaaaaaaaa...idakkkk!!!!tak larattt bace yg last tuhh..wakakakakaka..nak aku crkkan? ;)

Irfan Hashim said...

awadMAHU awek ?? hahaha, xyah berdalih r wad, aku tau ko desperate .... ngaku je

bpboyz said...

hihihi..ade yg disponible ker fara mase juillet ni? bleh jer kalo nak tolong carikan..hahaha..

ces aku nk desperate bt ape, lain la ko, status ym jiwang2 jer..kononnye pasal adek la, ntah2 'adek manja' kot..hahahaha..bile nk tunjuk kt aku n dinie lg eh? :p